Mâncarea sănătoasă, considerată scumpă, nesăţioasă şi mai puţin gustoasă. Cum "se răsfaţă" românii când merg la restaurant

Aproximativ 73% dintre bucureştenii care iau masa în oraş în mod regulat preferă "să se răsfeţe" când merg la restaurant, comandând preparate nesănătoase, potrivit rezultatelor unui studiu realizat de Unilever Food Solutions.

Urmărește
1401 afișări
Imaginea articolului Mâncarea sănătoasă, considerată scumpă, nesăţioasă şi mai puţin gustoasă. Cum "se răsfaţă" românii când merg la restaurant

Mâncarea sănătoasă, considerată scumpă, nesăţioasă şi mai puţin gustoasă. Cum "se răsfaţă" românii când merg la restaurant (Imagine: Mediafax Foto)

Întrucât percep ieşirile la restaurant ca fiind ocazii speciale, bucureştenii comandă feluri de mâncare nesănătoase.

Acelaşi studiu arată că 70% dintre cei chestionaţi cred că obezitatea este într-adevăr o problemă în România.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii estima că, în 2008, 1,5 miliarde de adulţi erau supraponderali. Dintre aceştia, 500 de milioane erau obezi. Până în 2015, numărul supraponderalilor va creşte la 2,3 miliarde, iar cel al obezilor - la 700 de milioane. Conform aceleiaşi surse, în 2008, 51% dintre adulţii români erau supraponderali, iar 19,1% obezi. Printre cauzele principale ale acestei boli se numără sedentarismul şi alimentaţia necorespunzătoare.

Potrivit studiului Unilever, mâncarea sănătoasă este considerată scumpă, nesăţioasă şi mai puţin gustoasă de persoanele care iau frecvent masa în oraş, atât la nivel local, cât şi la nivel global. 57% dintre respondenţii de la nivel global cred că mâncarea sănătoasă este mai scumpă (cei mai mulţi dintre aceştia fiind în Polonia - 69% şi cei mai puţini în Marea Britanie - 46%). Comparativ, 78% dintre bucureşteni spun că mâncarea sănătoasă are un preţ mare.

La nivel global, mai mult de 4 din 10 respondenţi consideră că mâncarea sănătoasă nu este suficient de săţioasă. În Bucureşti, mai mult de jumătate dintre persoanele chestionate au fost de acord cu această afirmaţie.

Felurile de mâncare sănătoase sunt percepute ca fiind mai puţin atrăgătoare de o treime dintre cei chestionaţi la nivel global. 63% dintre persoanele intervievate la nivel local spun că opţiunile sănătoase puse la dispoziţia lor de restaurante nu par gustoase.

"Consumatorii nu consideră mâncarea sănătoasă nici atrăgătoare, nici accesibilă. Una dintre problemele pe care le-a scos în evidenţă studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating este aceea că oamenii cred că nu îşi pot permite mâncarea sănătoasă. Mai mult, nu o consideră gustoasă şi din acest motiv nici nu fac eforturi pentru a o consuma mai des", a spus Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader la Unilever Food Solutions România. "Românii sunt însă conştienţi că ar trebui să o facă - 56% dintre cei care iau în mod regulat masa în oraş caută opţiunile sănătoase din meniuri. Ce lipseşte în acest moment este o soluţie pentru a schimba percepţia - mâncarea sănătoasă poate fi făcută gustoasă şi accesibilă. Pentru ca acest lucru să fie posibil, este nevoie ca industria de food service să ia măsuri pentru a educa şi corecta obiceiurile proaste", a mai spus aceasta.

Respondenţii studiului local consideră că principalii responsabili pentru îmbunătăţirea calităţii mâncării sunt proprietarii de restaurante, apoi producătorii de ingrediente şi bucătarii.

Potrivit studiului global efectuat de Unilever Food Solutions, cel mai înalt grad de interes pentru opţiunile sănătoase din meniuri a fost evidenţiat în Indonezia şi China (80%). La polul opus se află ruşii (doar 40% dintre ei caută în meniu feluri sănătoase).

Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat în martie, de IMAS Marketing şi Sondaje pentru Unilever Food Solutions, pe un eşantion de 300 de respondenţi cu vârste între 18 şi 64 de ani, din Bucureşti, care iau masa în oraş cel puţin o dată pe săptămână pentru micul dejun, prânz sau cină. Aceste persoane se caracterizează printr-un venit peste medie (peste 1.500 lei/lună) şi educaţie medie şi superioară.

Seductive Nutrition este cel de-al treilea raport global privind meniurile realizat de Unilever Food Solutions. Cercetarea a fost realizată de BrainJuicer, în parteneriat cu Salt PR, pe baza unui chestionar aplicat unui număr de 5.000 de oameni din zece ţări (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia, Turcia, Polonia, Africa de Sud şi Indonezia), care mănâncă în oraş cel puţin o dată pe săptămână.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici