"Am dispus ca aeroporturile să furnizeze către pasageri pliante cu drepturile pe care aceştia le au ca urmare a Regulamentului 261/2004. De asemenea, fiecare companie aeriană trebuie să prezinte aeroporturilor o persoană însărcinată cu informarea pasagerilor şi asigurarea drepturilor acestora în situaţii de amânare şi anulare a zborurilor", a declarat Ludovic Orban.
Ministrul a cerut conducerii Aeroportului Internaţional Henri Coandă, operatorilor aerieni şi celor ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor să informeze pasagerii cu privire la drepturile pe care le au în calitate de consumatori.
Orban a subliniat, în cadrul întâlnirii cu reprezentanţii acestor instituţii, necesitatea traducerii oficiale a Regulamentului 261/2004, asumându-şi, totodată, răspunderea de a solicita acest lucru Institutului European care asigură traducerea acquis-ului comunitar în limba română.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a controlat, recent, 16 firme de transport aerian care au avut întârzieri sau anulări de zobruri în perioada 3-5 ianuarie, pe zece dintre acestea amendându-le, în total, cu peste 288.000 de lei pentru încălcarea Regulamentului 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenţă şi compensare în caz de refuz la ambarcare, anulare sau întârziere prelungită a zborurilor.