Marinari români aflaţi la bordul unei nave reţinute într-un port tunisian reclamă condiţiile precare. MAE urmăreşte îndeaproape situaţia

Douăzeci de marinari români aflaţi la bordul unei nave sub pavilion Republica Moldova, reţinută într-un port tunisian în urma unui litigiu comercial, reclamă condiţiile de viaţă şi de muncă precare şi spun că sunt neplătiţi din luna iulie, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit unui comunicat de presă transmis, vineri, de Ministerul Afacerilor Externe, MAE urmăreşte îndeaproape situaţia.

Urmărește
204 afișări
Imaginea articolului Marinari români aflaţi la bordul unei nave reţinute într-un port tunisian reclamă condiţiile precare. MAE urmăreşte îndeaproape situaţia

Marinari români aflaţi la bordul unei nave reţinute într-un port tunisian reclamă condiţiile precare (Imagine: Cristi Cimpoes / Mediafax Foto)

UPDATE 17:25 - MAE: Diplomaţii români s-au asigurat că marinarii au hrană şi medicamente

Reprezentanţi ai Ambasadelor României la Tunis şi la Tripoli, relocată la Tunis, au discutat cu autorităţile din portul Gabes, din Tunisia, unde o navă cu 20 de marinari români la bord este arestată, pentru a se asigura că echipajul are apă, hrană, combustibil şi primeşte medicamente, arată MAE.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, vineri, de Ministerul Afacerilor Externe, MAE urmăreşte îndeaproape situaţia celor 20 de navigatori români care se află pe o navă arestată într-un port din Tunis şi care au solicitat, în 8 septembrie, sprijinul Ambasadei României la Tunis.

Nava este înregistrată în registrul naval al Republicii Moldova, având ca proprietar o companie din Liberia, şi a fost arestată în urma unui litigiu comercial, arată MAE, care precizează că pentru soluţionarea situaţiei marinarilor români, ministerul ”este în legătură cu autorităţile române competente şi cu agenţia de crewing care a intermediat angajarea celor 20 de navigatori”.

De asemenea, MAE a transmis instrucţiuni Ambasadelor României la Tunis şi la Tripoli, relocată la Tunis, pentru a întreprinde demersurile legale pe lângă autorităţile tunisiene.

”Reprezentanţii celor două ambasade române s-au deplasat în portul în care este arestată nava, pentru a evalua situaţia la faţa locului, pentru a discuta cu autorităţile portuare şi judiciare locale, precum şi pentru a acorda asistenţă consulară navigatorilor români”, potrivit MAE.

Astfel, reprezentanţii diplomatici români s-au asigurat că echipajul beneficiază de resurse suficiente de apă, hrană şi combustibil şi au primit asigurări din partea agentului navei că marinarii care au probleme de sănătate vor primi medicaţia necesară în timp util.

Totodată, autorităţile tunisiene au informat că marinarii sunt liberi să părăsească Tunisia pentru a putea fi repatriaţi în România imediat ce armatorii navei vor trimite un echipaj de schimb care să asigure funcţionarea navei în condiţii de siguranţă.

Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul Ambasadelor României la Tunis şi la Tripoli, relocată la Tunis, monitorizează permanent evoluţia cazului şi continuă să acorde asistenţă consulară marinarilor români, în limita competenţelor legale.

 

Potrivit unui comunicat al Sindicatului Liber al Navigatorilor, în data de 1 august 2015, nava Asirat, sub pavilion Republica Moldova, a fost reţinută în portul Gabes, din Tunisia, în urma unui litigiu comercial, la bordul vasului fiind 20 de membri de echipaj, toţi de naţionalitate română, care nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Aceştia sunt neplătiţi din luna iulie 2015 şi acuză condiţiile de muncă şi viaţă precare de la bordul navei, iar unii dintre marinari spun că au diverse probleme de sănătate - boli de piele, de rinichi, de inimă şi de stomac.

"Autoritatea Navală Romană şi Sindicatul Liber al Navigatorilor au declanşat procedurile pentru executarea poliţei de securitate financiară în vederea plăţii şi repatrierii echipajului. Agenţia de crewing Sea Wind Shipping face eforturi pentru a avea echipajul repatriat. De asemenea, aceştia au întrerupt contractul de furnizare personal navigant încheiat cu societatea National Transport Company din Constanţa pentru nava Asirat, pentru nerespectarea clauzelor, neplata echipajului şi a datoriilor faţă de agenţia de crewing", se arată în comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Potrivit documentului citat, Ministerul Afacerilor Externe a fost informat despre această situaţie, iar în prezent se încearcă, cu ajutorul MAE, să se obţină de la autorităţile tunisiene aprobarea repatrierii echipajului actual.

"Toţi cei implicaţi fac eforturi pentru plata şi repatrierea navigatorilor", se mai arată în comunicatul citat.

Sindicatul Liber al Navigatorilor face apel către toţi navigatorii români şi la agenţiile de crewing din România să evite furnizarea de personal navigant pe această navă deoarece condiţiile de la bord nu respectă convenţia MLC 2006. Totodată, navigatorii care pleacă în voiaje să se asigure că viitorul lor loc de muncă, prin contractul semnat, este conform cu MLC 2006, care este o convenţie internaţională privind munca în domeniul maritim.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici