- Home
- Social
- PETROŞANI, (09.04.2017, 13:28)
- Ramona Rosulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mecanicii trenului care a deraiat ar fi cerut cale liberă din cauza problemelor la frâne / Unicom Tranzit, firma cu trenul deraiat la Merişor, are certificări pentru securitatea ocupaţională
Mecanicii trenului care a deraiat, sâmbătă, în judeţul Hunedoara, ar fi cerut cale liberă prin staţie după ce au constatat că ar avea probleme la sistemul de frânare, declară şeful ITM Hunedoara, Adrian Bozdog.
Urmărește
5480 afișări
Mecanicii trenului care a deraiat ar fi cerut cale liberă din cauza problemelor la frâne
Şeful ITM Hunedoara, Adrian Bozdog, a declarat, duminică, pentru corespondentul MEDIAFAX, că cercetările în cazul accidentului de la Merişor sunt în curs de derulare.
”Ipoteza problemelor la sistemul de frânare este una dintre cauzele tragediei în care doi bărbaţi şi-au pierdut viaţa. Am înţeles la faţa locului că mecanicii au cerut prin staţia pe care o aveau în dotare celor de la Merişor să le asigure cale liberă până la Baru, fiindcă au probleme la sistemul de frânare”, a declarat Bozdog.Potrivit cestuia, tronsonul unde a avut loc accidentul este unul periculos, cu curbe şi coborâri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Potrivit acestuia, tronsonul unde a avut loc accidentul este unul periculos, cu curbe şi coborâri.
Mecanicul Adrian Andrei a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, că cererea căii libere reprezintă o cale excepţională de comunicare în sistem, folosită atunci când mecanicii de locomotivă îşi dau seama că nu mai au nicio soluţie. Mecanicul care cere cale liberă încearcă să se asigure că linia pe care circulă este liberă, respectiv că pe aceasta nu se află altre trenuri. Potrivit mecanicului Adrian Andrei, fapta celor doi bărbaţi care au murit după ce vagoanele trenului de marfă au deraiat poate fi considerată ”eroică”, deoarece ei ar fi putut să sară din locomotivă şi ar fi scăpat cu viaţă, însă au preferat să salveze garnitura.
Surse din rândul anchetatorilor au declarat, la rândul lor, corespondentului MEDIAFAX, că după ce mecanicii trenului au cerut cale liberă, reprezentanţii staţiei de la Merişor au încercat să îi contacteze de două ori, însă nu au mai răspuns, ceea ce înseamnă că accidentul se produsese.
Sâmbătă după-amiază, doi mecanici de locomotivă au murit, după ce mai multe vagoane ale unui tren de marfă au deraiat în zona Merişor, în apropiere de Valea Jiului, judeţul Hunedoara.
Purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, a declarat, pentru MEDIAFAX, că accidentul feroviar s-ar fi produs din cauza unei defecţiuni la sistemul de frânare.
La rândul său, purtătorul de cuvânt ISU Hunedoara, Anemona Doda, declara, corespondentului MEDIAFAX, că trenul era al unui operator privat de marfă.
Operatorul feroviar privat Unicom Tranzit, al cărui tren de marfă a deraiat sâmbătă în zona Băniţa-Merişor (judeţul Hunedoara), deţine mai multe certificări, printre care şi pe cea de „securitate ocupaţională”, potrivit datelor postate pe site-ul transportatorului.
„Unicom Tranzit a fost certificată de către SRAC şi IQNET ca urmare a aplicării unui sistem de management al calităţii, al mediului şi al sanătăţii şi securităţii ocupaţionale, în conformitate cu cerinţele standardelor internaţionale (ISO 9001/2008, ISO 14001/2004, OHSAS 18001/2007)”, se arată pe site-ul societăţii.
Potrivit aceleiaşi surse, Unicom Tranzit este un operator feroviar privat şi expeditor de marfă care activează în România din anul 1994. Societatea face parte din grupul de companii Unicom Group.
Potrivit ultimelor date financiare listate pe site-ul Ministerului Finanţelor, Unicom Tranzit SA a realizat în 2015 o cifră dfe afaceri de 260,8 milioane de lei şi un profit de 10,2 milioane de lei, având un număr mediu de 902 salariaţi. Creanţele societăţii au fost, în acel an, de 105,4 milioane de lei, datoriile – de 105,6 milioane de lei, iar capitalul social subscris şi vărsat – de 30,9 milioane de lei.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat duminică dimineaţa că circulaţia feroviară pe secţia CF Petroşani-Simeria „rămâne în continuare închisă în zona staţiilor Baniţa-Merişor, unde sâmbătă 8 aprilie 2017, un tren de marfă format din 16 vagoane a deraiat, 14 vagoane din compunerea garniturii fiind răsturnate”. Potrivit administratorului reţelei publice feroviare, CFR SA, operatorul privat în cauză este Unicom Tranzit.
O comisie mixtă Procuratură/AGIFER (n.r. - Agenţia de Investigare Feroviară Română) anchetează accidentul, se arată într-un comunicat al CFR SA.
Potrivit CFR SA, „din datele centralizate până la această oră rezultă că infrastructura feroviară este distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de aproximativ 200 m. După finalizarea anchetei se vor retrage ultimele două vagoane, rămase pe şină, în staţia Petroşani, iar personalul feroviar va consolida linia de cale ferată pentru a permite intrarea în zonă a utilajelor de intervenţie (...) CFR SA asigură continuitate în traficul feroviar pe zona respectivă prin transbordarea pasagerilor cu mijloace auto - microbuze şi autobuze - între staţiile Petroşani şi Pui (şi retur), călătorii fiind preluaţi din aceste staţii de alte trenuri care circulă pe aceleaşi rute”.
De asemeanea, „pentru trenurile de lung parcurs (IR) care circulă spre Arad traficul este redirecţionat pe relaţia Filiaşi-Orşova-Timişoara-Arad, iar cele spre Simeria vor circula până la Petroşani, cu transbordare auto Petroşani-Pui, călătorii fiind apoi preluaţi de alte trenuri care au traseu comun”.
CFR SA precizează că în cursul acestei zile „se va asigura transbordare cu mijloace auto pentru călătorii din 5 trenuri (IR 1835, IR 1836, IR 1824, R 2023, R 2024), iar 2 trenuri IR vor circula pe rută deviată prin Orşova (IR 1821 şi IR 1822)”.
Citeşte şi: Călătorii din 5 trenuri vor fi transportaţi cu microbuze, pe ruta afectată de accidentul feroviar din Hunedoara
Citeşte şi: Accident feroviar în Hunedoara. 14 vagoane ale unui tren de marfă au deraiat. Posibila cauză: probleme la sistemul de frânare/ Doi mecanici de locomotivă au murit
Citeşte şi: Un medic schimbat din funcţie şi altul suspendat în cazul fetiţei care a murit la UPU Hunedoara
Citeşte şi: FOTO Un micobuz şcolar cu aproape 20 de copii s-a răsturnat în Hunedoara. S-a activat planul roşu de intervenţie/ Treisprezece copii au ajuns la spitale
Citeşte şi: Braconaj arheologic: Patru dinari imperiali, 4 monede dacice şi un detector de metale, ridicaţi după percheziţii în Hunedoara
Citește pe alephnews.ro: Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Jennifer Lopez dezvăluie „dificultățile” pe care le întâmpină ca părinte care are gemeni: „Vrei să dai tot ce ai mai bun pentru ei. Vrei să îi ridici”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe