- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
MECI: Inversarea de nume în textul tezei la Limba Română nu a afectat rezolvarea cerinţelor
Ministerul Educaţiei precizează că inversarea numelor personajelor într-un fragment din schiţa "Triumful talentului", folosit la teza cu subiect unic la Limba română pentru clasa a VIII-a, nu a afectat rezolvarea cerinţelor, iar elevii nu vor fi depunctaţi pentru opiniile exprimate în lucrare.
MECI: Inversarea de nume în textul tezei la Limba Română nu a afectat rezolvarea cerinţelor
La primul subiect, elevii clasei a VIII-a au avut de rezolvat opt cerinţe dintr-un fragment al schiţei "Triumful talentului", de Ion Luca Caragiale.
Astfel, în varianta cu numărul 9 de la proba la Limba şi literatura română a apărut o inversare de nume, în două locuri, numele Niţă Ghiţescu fiind încurcat cu Ghiţă Niţescu, cei doi candidaţi din schiţă.
Vezi aici eroarea din textul schiţei
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Adriana Pană, susţine că schimbarea de nume de la teza la Limba română nu afectează examenul, respectiv corectarea şi baremul, adică nu poate influenţa nota.
"Este vorba despre un text la prima vedere. Schimbarea de nume nu are cum să afecteze nota candidatului, întrucât nu există nicio cerinţă în care candidatul să fie întrebat cum îl cheamă pe unul dintre cei doi concurenţi prezenţi la concurs. Mai mult, la punctul «c» li s-a solicitat candidaţilor să îşi exprime opiniile despre semnificaţiile sau despre mesajul fragmentului", a explicat secretarul de stat.
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP) precizează că textul respectiv, selectat dintr-o ediţie adresată elevilor, a fost folosit pentru nivelul mediu al elevilor de clasa a VIII-a, cu scopul de a verifica exprimarea unei opinii proprii cu privire la semnificaţiile unui text dat la prima vedere sau la mesajul identificat în acesta.
"În baremul de rezolvare şi de notare a subiectului, la acest punct apare precizarea expresă: se punctează exprimarea oricărei opinii motivate, prin raportare la textul dat, aşa cum a fost perceput de fiecare elev în parte", se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Sursa citată precizează că, în conformitate cu obiectivele evaluării, textul putea fi prelucrat, modificat, adaptat în funcţie de cerinţele adresate elevului.
"Prin urmare, nu s-a urmărit evaluarea textului caragialian, în întregul său. În concluzie, fragmentul utilizat ca suport, în forma în care a fost comunicat elevilor, nu a afectat rezolvarea cerinţelor, iar elevii nu vor fi depunctaţi pentru opiniile motivate pe care şi le-au exprimat în lucrarea pe care au elaborat-o", arată Ministerul Educaţiei.
Subiectul cu numărul 9 al tezei la Limba română pentru elevii de clasa a VIII-a a constat în mai multe cerinţe pornind de la un fragment din schiţa "Triumful talentului", de Ion Luca Caragiale, precum şi într-o compunere în care trebuia caracterizat un personaj dintr-un roman studiat.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO