DNSC avertizează asupra unor noi tentative tip scam: Premii oferite în numele unor companii

Publicat: 17 06. 2022, 12:38
Actualizat: 17 06. 2022, 12:40

Potrivit DNSC, tentativele de tip scam care vizează utilizatorii români continuă să se folosească de identitatea vizuală a unor retaileri sau magazine online cu popularitate în România sau chiar instituţii publice. În ultima săptămână, DNSC a primit multiple notificări de la utilizatori care s-au confruntat cu astfel de capcane online care aveau branding-ul Lidl Romania, CFR Călători sau Catena – Farmacia Inimii.

Specialiştii spun că încercarea de păcălire a utilizatorilor păstrează aceiaşi paşi ca în cazurile precedente: promit un premiu consistent (2000-8000 de lei) pentru a participa la un concurs fals în care potenţiala victimă trebuie să răspundă la câteva întrebări generice despre experienţa avută în interacţiunea cu farmacia/supermarketul/instituţia vizată.

Ulterior, utilizatorii sunt direcţionaţi către diverse site-uri potenţial maliţioase unde li se cer date sensibile şi cer totodată victimei să răspândească mai departe mesajul către contactele sale de WhatsApp.

„Evitaţi accesarea de link-uri din surse necunoscute. Verificaţi-le cu o soluţie de securitate! O companie care organizează o activitate promoţională în România nu ar comunica în altă limbă. În toate cazurile textul este în limba engleză, iar acesta ar trebui să fie un indiciu clar că este vorba despre o tentativă de scam. Verificaţi mereu existenţa promoţiilor pe canalele oficiale ale organziaţiilor vizate şi fiţi atenţi la domeniul site-ului pe care tocmai l-aţi vizitat pentru a participa la astfel de concursuri”, sunt sfaturile specialiştilor pentru utilizatori.