Concluzia rezultă dintr-un sondaj naţional realizat în luna noiembrie de Gallup Organization România pentru Agenţia de Strategii Guvernamentale, pe un eşantion de 1.153 persoane de peste 17 ani, considerat reprezentativ pentru populaţia adultă a României, cu o eroare de +/-2,9% la un nivel de încredere de 95%.
Solicitaţi să indice care sunt cele mai importante produse tradiţionale ale României, majoritatea intervievaţilor s-au referit la sarmale (40% dintre răspunsuri), brânzeturi şi lactate (14%), cârnaţi, caltaboşi, slănină (13%), ţuica, palinca şi afinata (12%).
La întrebarea care este cel mai frumos loc din România pe care l-ar prezenta unui străin, majoritatea răspunsurilor primite au vizat zonele montane (13%), litoralul (9%), oraşe din Moldova (6%), mănăstirile (5%).
Primele lucruri care vin românilor în minte şi de care/pentru care se simt mândri de origine sunt patriotismul (24%), caracteristicile poporului – ospitalitate, hărnicie (7%), cultura (4%), zonele geografice (4%), tradiţiile şi obiceiurile păstrate (4%), istoria ţării (3%).
Un număr de 5% dintre intervievaţi au răspuns că nu sunt mândri că sunt români.