Ministerul Justiţiei a anunţat declanşarea procedurii de selecţie a şefilor pentru DNA, DIICOT şi PG

Ministerul Justiţiei anunţă, oficial, că a declanşat procedura de selecţie a procurorilor pentru funcţiile de şef al DNA, DIICOT şi al Parchetului General, care se derulează în perioada 2 decembrie 2019- 22 ianuarie 2020.

Urmărește
307 afișări
Imaginea articolului Ministerul Justiţiei a anunţat declanşarea procedurii de selecţie a şefilor pentru DNA, DIICOT şi PG

Ministerul Justiţiei a anunţat declanşarea procedurii de selecţie a şefilor pentru DNA, DIICOT şi PG

Ministerul Justiţiei organizează, în perioada 2 decembrie 2019 - 22 ianuarie 2020, selecţia procurorilor pentru propunerile de numire de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procuror-şef al DNA şi procuror-şef DIICOT.

Procurorii pot depune cereri de înscriere, până la data de 23 decembrie, ora 24.00, la Direcţia resurse umane a Ministerului Justiţiei din Bucureşti.

Cererile de participare la selecţie vor fi însoţite de următoarele documente, potrivit anunţului publicat de Ministerul Justiţiei.

- dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege;
- declaraţiile prevăzute de art.54 alin. (2) raportat la art.48 alin.(10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participa la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific; proiectul va fi încadrat într-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăşi 10 pagini. Planul şi anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 rânduriun curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexă H.G. nr. 1021/2004;

- minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 5 ani;
- ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie;
- orice alte înscrisuri relevante.

Lista procurorilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviurilor se va afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se va publica pe pagina de internet, până la dată pe 24 decembrie, ora 24.00.

Potrivit aceleiaşi surse, în perioada 14 ianuarie - 17 ianuarie 2020, procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în faţa Comisiei de interviu, un interviu constând în:

- susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie;
- verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare;
- evaluarea poziţiei candidatului în raport cu valorile profesiei şi a funcţiei pentru care candidează ( integritate, responsabilitate şi răspundere);

Rezultatele selecţiei se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina de internet pe 21 ianuarie 2020.

„Propunerile ministrului justiţiei vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obţinerii avizului acestei instituţii. Ulterior obţinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul justiţiei înaintează propunerile Preşedintelui României, în vederea numirii în funcţiile de conducere”, mai arată anunţul Ministerului.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcţie de numărul procurorilor înscrişi.

Procurorii participanţi la selecţie vor susţine în faţa Comisiei un interviu. Membrii comisiei pot adresa întrebări procurorului participant la selecţie direct sau prin intermediul ministrului justiţiei.

„Motivarea propunerii/propunerilor efectuate de către ministrul justiţiei trebuie să cuprindă o analiză a modului de îndeplinire de către fiecare candidat a criteriilor care vizează procedura de organizare şi desfăşurare a selecţiei, a criteriilor de evaluare a interviului, precum şi temeiurile care au justificat selecţia”, mai anunţă Ministerul.

Comisia de interviu este formată din presedintele comisiei (ministrul Justiţiei), membrii comisiei (secretari de stat ai Ministerului Justiţiei; un procuror care a urmat cursuri de management şi organizare instituţională desemnat de Secţia de procurori a Consiliului Superior al Magistraturii; un reprezentant al Institutului Naţional al Magistraturii, desemnat de către directorul Institutului Naţional al Magistraturii; un specialist în management, organizare instituţională şi comunicare desemnat de Academia de studii economice – Facultatea de management, Bucureşti - membru; un psiholog desemnat dintre psihologii Consiliului Superior al Magistraturii; un consilier al ministrului Justiţiei).

În prezent, toate cele trei parchete pentru care s-a declanşat procedura de selecţie sunt conduse de interimari: Călin Nistor (DNA), Bogdan Licu (Parchetul General) şi Giorgiana Hosu (DIICOT).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici