Prima pagină » Social » Ministerul Sănătăţii controlează toate cele 67 de unităţi de primiri urgenţe

Ministerul Sănătăţii controlează toate cele 67 de unităţi de primiri urgenţe

Toate cele 67 de unităţi de primiri urgenţe vor fi controlate de reprezentanţi ai direcţiilor de sănătate publică, pentru a verifica modul de organizare şi funcţionare, precum şi utilizarea fondurilor alocate în 2011 de la bugetul de stat, a anunţat, marţi, Ministerul Sănătăţii.
Ministerul Sănătăţii controlează toate cele 67 de unităţi de primiri urgenţe

Ministerul Sănătăţii a demarat o amplă acţiune de auditare şi control, la nivel naţional, în toate cele 67 unităţi de primiri urgenţe (UPU) finanţate din bugetul de stat. Verificarea urmăreşte modul de funcţionare şi organizare a acestor unităţi, precum şi modul de utilizare a fondurilor alocate în 2011 de la bugetul de stat, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Sănătăţii.

„Este a doua misiune de control de acest gen, în urmă cu doi ani am mai derulat o astfel de misiune. Verificările sunt realizate de către reprezentanţi ai direcţiilor de sănătate publică şi durează o săptămână de zile, cu posibilitatea de prelungire a duratei, în cazul în care este necesar. Am ales varianta în care echipele de control dintr-un judeţ verifică unitatea de primiri urgenţe din alt judeţ, astfel încât să fie eliminată orice suspiciune privind rezultatele obţinute”, a declarat subsecretarul de stat în Ministerul Sănătăţii, doctorul Raed Arafat.

Aceste acţiuni fac parte din strategia Ministerului Sănătăţii de a monitoriza şi îmbunătăţi activitatea UPU, unităţi care răspund şi de activitatea medicală a echipajelor SMURD, a precizat Raed Arafat.

Concluziile rapoartelor de control vor fi analizate de către Comisia de Urgenţă a MS şi vor sta la baza măsurilor şi a deciziilor care se vor lua pentru dezvoltarea acestui sector în următorii doi ani.

De asemenea, în baza datelor obţinute, a nivelului de activitate şi a categoriei din care fac parte, se vor stabili şi criteriile standardizate de alocare a fondurilor pentru astfel de unităţi.