- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (13.09.2013, 16:54)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor vrea să dubleze alocaţia de hrană pentru marinari şi scafandri
Ministerul Transporturilor propune dublarea alocaţiei de hrană alocată personalului navigant şi auxiliar îmbarcat pe nave, nemulţumit de nivelul existent, care nu a mai fost modificat din martie 2005 şi este insuficient pentru asigurarea a trei mese zilnice.
Urmărește
764 afișări
Ministerul Transporturilor vrea să dubleze alocaţia de hrană pentru marinari şi scafandri (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)
Legislaţia actuală prevede o alocaţie de hrană de 18,5 lei/zi/tură de 12 ore pentru personalul îmbarcat şi 20 lei/zi pentru scafandri, se arată în nota de fundamentare a unui proiect de hotâre de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor.
"Aceste sume pentru alocaţia de hrană nu au mai fost indexate din luna martie 2005 şi, în prezent, sunt total insuficiente pentru asigurarea a trei mese zilnice, mai ales atunci când se lucrează în
condiţiile grele de la bordul navelor", potrivit documentului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
-
Iulian Anghel, editor politic ZF: Cum l-am cunoscut pe Călin Georgescu
-
Răsturnare de situaţie: Elena Lasconi îl depăşeşte pe Marcel Ciolacu. Pentru prima dată în istorie PSD ar putea să nu aibă candidat în turul 2
În condiţiile în care situaţia existentă conduce la o stare de nemulţumire în rândul personalului navigant, Ministerul Transporturilor propune ca alocaţia de hrană acordată să fie majorată, astfel incât să se poată asigura hrana zilnică necesară personalului navigant şi auxiliar îmbarcat pe nave.
Astfel, în cazul unităţilor care intră în categoria: nave maritime de transport mărfuri şi călători, nave maritime de cercetare, tancuri petroliere, de transport fluvial, platforme de foraj şi extracţie maritimă, nave de pescuit maritim, nave fluviale cu propulsie de transport mărfuri şi călători, tancuri propulsate de bunkeraj, dragi fluviale şi maritime, şalande, macarale autopropulsate şi nepropulsate, şlepuri, ceamuri, remorchere portuare şi pilotine, se consideră un necesar de 4.200 de calorii pe om/zi, echivalentul sumei de 37 lei.
Pentru restul navelor şi corpurilor plutitoare nespecificate anterior, nave de orice categorie pe timpul cât sunt în conservare, pe timpul iernii, pe timpul construcţiei şi reconstrucţiei în ţară, sunt alocate 4.000 calorii pe om/zi, respectiv suma de 33 lei.
Totodată, fiecare scafandru are alocat zilnic 4.800 de calorii şi suma de 40 lei.
Hotărârea Guvernului nr.217/2005 prevede 4.400 calorii şi 18,5 lei pe zi pentru prima categorie, 4.000 calorii şi 16,5 lei pe zi pentru a doua, respectiv 4.800 calorii şi 20 lei pentru scafandri.
"La stabilirea acestor niveluri pentru acordarea alocaţiilor de hrană s-a ţinut cont de creşterea preţurilor la alimente, iar pentru alcătuirea unui meniu cu o valoare calorică medie de 4.400 calorii, organismul uman are nevoie de proteine - 110 grame, lipide - 100 grame, glucide -500 grame. Conform adresei Institutului Naţional de Statistică nr. 4971/07.08.2013, indicii preţurilor de consum pentru mărfurile alimentare în perioada martie 2005 - iunie 2013 sunt de 142,09%, iar rata inflaţiei este de 42,09%", se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.
Activităţile de transport naval se derulează de cele mai multe ori în condiţii de risc, iar personalul de la bordul navelor îşi desfăşoară activitatea în condiţii grele cum ar fi: zgomot puternic, noxe, umiditate, pericol de accidente (incendii, om la apă), arată autorii proiectului.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
CANCAN.RO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 11:28
Toate marile acţiuni de la Bursa de Valori Bucureşti scad în prima oră după şocul alegerilor
-
astăzi, 11:27
LIVE TEXT Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Rezultate parţiale. Elena Lasconi, 19,17% - Marcel Ciolacu 19,15%. Peste 2000 de voturi diferenţă. Marja se măreşte / Călin Georgescu, primul cu 22,95%