Ministrul Educaţiei vrea să diversifice activităţile şcolare: "De ce să nu avem discuţii despre internet, educaţie şi Facebook?"

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, îşi doreşte "diversificarea activităţilor educative", precizând că în şcoli şi-ar putea găsi locul şi teatrul, filmele româneşti, sportul şi discuţiile despre internet şi Facebook, corelate cu partea educativă.

Urmărește
504 afișări
Imaginea articolului Ministrul Educaţiei vrea să diversifice activităţile şcolare: "De ce să nu avem discuţii despre internet, educaţie şi Facebook?"

Ministrul Educaţiei vrea să diversifice activităţile şcolare: "De ce să nu avem discuţii despre internet şi educaţie şi Facebook" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a participat, vineri, la prima parte a dezbaterii "Nu vă uitaţi copiii la TV - Vezi ce vede copilul tău", organizată de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), la Palatul Parlamentului.

În acest context, Remus Pricopie a spus că în domeniul educaţiei lipsesc cercetările. "Nu avem suficiente cercetări în spaţiul românesc pentru a realiza dacă o politică publică este benefică sau nu. Nu avem suficiente cercetări să vedem ce le lipseşte copiilor. Am câteva surprize pentru ei, dar una dintre surprize este aceea a diversificării activităţilor educative. De ce să nu facem teatru în şcoli? De ce să nu aducem filmele româneşti care sunt ecranizări ale unor opere literare, pe care profesorii de limba română le solicită la clasă? (...) De ce să nu facem mai mult sport? De ce să nu avem discuţii despre internet şi educaţie, despre Facebook şi educaţie, despre lucrurile bune şi cele mai puţin bune? De ce să nu antrenăm copiii noştri să facă mai bine faţă riscurilor?", a spus Remus Pricopie.

El a amintit despre un "un proiect mai vechi", dar care este de actualitate. "Există un manual realizat de nişte organizaţii: «Educaţia pentru risc». Acest manual sau acest tip de lecţii trebuie să fie reluate şi cuprinse în şcoli. Copiii trebuie să înţeleagă că, pe măsură ce cresc, au mult mai multe opţiuni, dar au şi mult mai multe riscuri", a spus Pricopie, vorbind despre "riscul de a fuma, de a consuma alcool şi riscul de consum de droguri".

Totodată, Remus Pricopie a spus că toţi cei implicaţi în educaţia copiilor ar trebui să semneze un acord. "Să vedem cum mass-media ar putea să contribuie. Cum CNA ar putea să contribuie? Ce anume ar trebui să facă profesorii?".

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) organizează, vineri, la Palatul Parlamentului, dezbaterea "Nu vă uitaţi copiii la TV - Vezi ce vede copilul tău", la care a participat şi ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. La eveniment sunt prezenţi şi specialişti din domeniul sănătăţii şi ai educaţiei, reprezentanţi ai mediului academic, ai asociaţiilor de părinţi şi ai ONG-urilor care desfăşoară activităţi în domeniul educaţiei nonformale şi reprezentanţi ai unor radiodifuzori care difuzează programe pentru copii.

Dezbaterea "Nu vă uitaţi copiii la TV - Vezi ce vede copilul tău", organizată vineri, vine după alte două dezbateri organizate de CNA - "Audiovizualul între ficţiune şi realitate", care a avut loc pe 1 martie, şi "Libertatea de exprimare - drept fundamental sau absolut?" (pe 8 februarie).

Pe de altă parte, CNA a lansat, pe 23 ianuarie, petiţia online "Interesul public mai presus de gustul publicului", al cărei scop este "de a evalua necesitatea îmbunătăţirii unor prevederi ale legislaţiei audiovizualului pentru o definire mai clară a noţiunii de interes public în programele de televiziune şi de radio".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici