Prima pagină » Social » Vei merge cu tramvaie noi pe linii vechi: 100 de vehicule vor circula în Bucureşti/ Asociaţia Pro Infrastructură: Este un pas înainte

Vei merge cu tramvaie noi pe linii vechi: 100 de vehicule vor circula în Bucureşti/ Asociaţia Pro Infrastructură: Este un pas înainte

Vei merge cu tramvaie noi pe linii vechi: 100 de vehicule vor circula în Bucureşti/ Asociaţia Pro Infrastructură: Este un pas înainte

Ce te-ar convinge să îţi laşi maşina în parcare şi să mergi cu transportul în comun, în Bucureşti? Probabil că un transport modern, mi-ai spune. Nicuşor Dan, primarul general al Capitalei, a semnat marţi un contract cu Astra Arad pentru 100 de tramvaie noi.

„Este vorba despre un contract cu o valoare de 200 de milioane de euro, bani europeni. Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni. Este vorba despre tramvaie cu lungimea de 36 de metri.”, a anunţat Nicuşor Dan pe Facebook. 

Ionuţ Ciurea, de la asociaţia Pro Infrastructura, spune că nu sunt cele mai performante tramvaie, dar preţul este corect şi este un pas înainte pentru un transport public modern.

„Este o afacere decentă. Este un pachet de produse care vine cu tot ce ţine de mentenanţa acestor tramvaie timp de, dacă nu mă înşel, 7 ani de zile. Dacă ne uităm la ce parc are acum Bucureştiul, aceste tramvaie o să fie mană cerească.”, a afirmat, la Aleph News, Ionuţ Ciurea de la Asociaţia Pro Infrastructura. 

Primăria Capitalei a pierdut procesul cu producătorul de tramvaie de la Paşcani, asta după ce anulase licitaţia câştigată deja de acesta.

„Probabil că acolo o să semneze contractul, nu este altă variantă în momentul acesta. O să semneze contractul cu Electroputere Paşcani. Acolo sunt 40 de tramvaie scurte, nu sunt ca acestea de 36 de metri.”, a mai spus Ciurea. 

Tramvaie noi vom avea, dar pe ce vor circula? Aproape 50 de kilometri de linie de tramvaie trebuie urgent modernizaţi, semnalează Ciurea.

„Cel mai important este modernizarea celor două linii, 40 şi 55. Este, de fapt, obligatorie prin contractul de finanţare europeană.  Aceste tramvaie noi nu pot fi puse în funcţiune pe aceste două linii în stare în care sunt acestea acum.

Ne este greu să credem că o să se modernizeze prea rapid. Nu prea sunt bani. Nici nu prea este putere administrativă.”, avertizează reprezentantul Pro Infrastructură.