Minivacanţa de 1 mai, primul test pentru hotelieri: Ce trebuie să găsească turiştii la locul de cazare

Hotelierii trebuie să-şi întâmpine turiştii de 1 Mai cu o curăţenie exemplară, mese variate, câteva sticle de şampanie şi suc pentru băutura de venire, o echipă de animaţie şi zâmbete pe chipul personalului, dacă doresc ca aceştia să revină şi în sezon, afirmă patronatele din turism.

Urmărește
251 afișări
Imaginea articolului Minivacanţa de 1 mai, primul test pentru hotelieri: Ce trebuie să găsească turiştii la locul de cazare

Minivacanţa de 1 mai, primul test pentru hotelieri: Ce trebuie să găsească turiştii la locul de cazare (Imagine: Shutterstock)

Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii arată, miercuri, într-un comunicat de presă, că mini-vacanţa de 1 Mai constituie primul test care trebuie trecut de hotelieri, dar şi de autorităţile locale în încercarea de a oferi un sejur de calitate turiştilor.

"În mod normal, pregătirile staţiunilor pentru primirea oaspeţilor ar fi trebuit să înceapă cu foarte mult timp înainte pentru a pune la punct toate detaliile. Nu doar pentru turişti, ci şi pentru hotelieri este enorm de important ca plajele să fie pregătite sau ca amenajarea spaţiilor verzi ori a aleilor să fie finalizată. Şi aceasta pentru că de felul în care ne vom prezenta în acest moment în faţa turiştilor depinde în mare măsură succesul sezonului care urmează", susţin patronatele din turism.

Potrivit sursei citate, pentru ca oferta turistică să aibă succes, serviciile oferite turiştilor trebuie îmbunătăţite considerabil. Astfel, patronatele din turism recomandă ca de la intrarea în unitatea de cazare să se ia toate măsurile pentru ca turistul să se simtă confortabil şi să simtă că el este important pentru hotelier.

"O băutură de bun venit, zâmbetul necondiţionat al recepţionerei şi amabilitatea fără limite pot însemna foarte mult pentru turist. Piaţa românească este foarte sensibilă la felul în care personalul hotelului se poartă cu turiştii. Au fost multe comentarii în trecut, multe negative, în timp ce alte hoteluri au fost lăudate chiar pentru acest fapt. Alegerea personalului din hotel este foarte importantă", se mai arată în comunicat.

Patronatele mai arată că amenajarea spaţiilor verzi, a piscinei, curăţenia din unitate, folosirea de prosoape noi şi lenjerie de pat nouă pot da un plus calităţii oferite de hotel.

În privinţa mâncării, sursa citată arată că, indiferent de tipul mesei oferite (mic dejun, demipensiune, pensiune completă sau all inclusive), turistul trebuie să primească tot ce este mai bun din punct de vedere alimentar.

"Produsele trebuie sa fie cât mai variate. O greşeală întâlnită des este aceea că se pune accent pe cantitate şi nu pe calitate. Putem oferi turiştilor un bufet suedez variat, de unde se pot alege cât mai multe în locul a două feluri de mâncare în cantitate mare. Întotdeauna turiştii vor povesti sau vor fi întrebaţi de prieteni cum a fost mâncarea. Prin urmare, dacă ne dorim să revină, trebuie să acordăm o mare atenţie acestui punct", menţionează Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii.

Hotelierii sunt sfătuiţi să asigure şi servicii de animaţie, măcar pentru copii, fiind recomandate mesele de tenis, câteva seturi de table, un joc darts.

Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii mai atrage atenţia hotelierilor şi asupra modului în care tratează reclamaţiile turiştilor, sfătuindu-i pe aceştia să le arate că se doreşte o rezolvare urgentă a unei posibile situaţii neplăcute.

"Aşadar, pentru un sejur de 1 Mai care să readucă turiştii şi în sezon este nevoie de o curăţenie exemplară, cu o masă variată, o amenajare cât mai plăcută a hotelului, câteva sticle de şampanie şi suc pentru băutura de venire, o echipă de animaţie, dar şi multe zâmbete pe chipul personalului hotelului. În felul acesta, fără cheltuieli care să depăşească bugetul, turiştii vor putea fi cuceriţi de către hotelieri, iar o parte mare se vor întoarce în respectiva unitate turistică şi vor spune şi altora să îşi petreacă un sejur acolo", mai arată Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii.

Guvernul a adoptat, în şedinţa de marţi, hotărârea prin care ziua de luni 30 aprilie 2012 este declarată zi nelucrătoare în sectorul public, astfel încât să fie asigurate mai multe zile libere cu ocazia Sărbătorii de 1 Mai.

"Astfel, angajaţii din sectorul bugetar nu vor lucra în zilele de 28,29, 30 aprilie şi 1 mai, decizia Guvernului având rolul de a cumula timpul liber din această perioadă", a precizat Guvernul într-un comunicat de presă.

Potrivit estimărilor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), peste 25.000 de turişti români vor merge pe litoral în minivacanţa de 1 Mai, număr apropiat de cel înregistrat anul trecut. Cele mai căutate staţiuni vor fi Mamaia, Eforie Nord, Neptun şi Vama Veche.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici