Mitingul angajaţilor Dacia s-a încheiat cu "Hora Unirii"

Mitingul de protest de la Mioveni la care au luat parte, joi, aproximativ nouă mii de angajaţi de la Dacia şi sindicalişti ai Blocului Naţional Sindical s-a încheiat, în jurul orei 13.30, când manifestanţii au cântat şi au dansat "Hora Unirii".

Urmărește
44 afișări
Imaginea articolului Mitingul angajaţilor Dacia s-a încheiat cu "Hora Unirii"

Aproximativ cinci mii de muncitori de la Dacia protestează la Mioveni (Imagine: Mediafax Foto)

La ora transmiterii acestei ştiri, pe platoul din faţa Casei Sindicatelor din Mioveni se mai aflau câteva grupuri izolate de manifestanţi, mitingul încheindu-se cu o jumătate de oră faţă ora programată, când protestatarii au cântat "Hora Unirii" şi au dansat.

Pe toată durata acţiunii de protest manifestanţii au scandat lozinci precum "Unitate", "Nu plecăm" şi "Hoţii", fluierând şi huiduind de fiecare dată când liderii sindicali au vorbit, de la tribună, despre administraţia uzinei.

Manifestanţii au avut pancarte cu mesaje precum: "Ne cerşim existenţa" şi "Respingem asuprirea francezilor" şi bat în tobe şi au adus la protest un sicriu şi o cruce pe care scrie "Mafia", pentru a sugera că administraţia Dacia ar vrea să îngroape industria autohtonă de autoturisme.

La miting au participat, în semn de solidaritate cu angajaţii Dacia, sindicaliştii de la Federaţia Univers, sindicatele Poştei Române din Bucureşti, Dâmboviţa, Dolj şi Olt, filialele BNS Olt şi Dolj, Sindicatul Automobile Craiova, Sindicatul ArcelorMittal Galaţi şi reprezentanţi ai Sindicatului CGD Cleon Renault din Franţa.

Liderul BNS Dumitru Costin le-a spus manifestanţilor că prin greva generală se înregistrează zilnic pierderi de zece milioane de euro, iar administraţia uzinei încearcă să-i păcălească pe muncitori şi să-i dezinformeze.

"Sunt patru zile de când faceţi grevă şi am înţeles că sunt pierderi zilnice de 10 milioane euro. Sunt deci 40 de milioane de euro pierderi. Nu era oare mai bine decât să aibă aceste pierderi administraţia să pună mâna să negocieze cu sindicatul? Este o întrebare la care normal că răspunsul este da, dar este o întrebare care ridică şi un semn de întrebare. Dacă oamenii ăştia îşi permit să piardă zece milioane de euro zilnic, înseamnă că cifrele pe care ni le-au prezentat la negociere sunt măsluite. Eu vă spun că deja au probleme cu fabricanţii de subansamble şi dacă începe să se producă pe stoc şi să fie pierderi mari va fi rău. Ei încearcă să vă păcălească şi vă rog să nu plecaţi urechea la dezinformări", le-a spus Dumitru Costin, de la tribună, participanţilor la acţiunea de protest.

Liderul BNS le-a mai spus oamenilor că sindicatele nu vor ceda până când nu vor câştiga "această bătălie".

"Să nu uite Dacia că a cumpărat această uzină la un preţ modic. Dacă în 1990 cu 28.000 de angajaţi se produceau anual 100.000 de maşini, acum cu 12.000 de salariaţi se produc 200.000 de maşini. Au plecat 16.000 de oameni, au plecat susţinuţi financiar de statul român. A crescut productivitatea, sunteţi mai buni şi mai eficienţi şi totuşi în buzunarul vostru nu se vede", a susţinut preşedintele Blocului Naţional Sindical.

Antonio de Almeida, reprezentantul sindicatului francez CGD Cleon Renault, s-a adresat şi el mulţimii, spunând că "salariaţii români nu sunt nebuni".

"Uzina de la Piteşti se comportă foarte bine, succesul Logan este foarte mare şi noua vacă de muls a Renault generează enorme profituri. Fabrica de maşini nu trebuie să rimeze cu salarii mici şi o viaţă mizerabilă. Salariaţii trebuie să lupte alături de noi pentru condiţii de viaţă. Voi vă cereţi drepturile, iar administraţia Renault trebuie să negocieze şi să plătească muncitorii de la Dacia. Şi în Franţa, dar şi în România ne luptăm cu acelaşi patron şi vom învinge", a spus Antonio de Almeida.

Viceliderul sindical de la Dacia Ion Iorache le-a cerut de la tribună protestatarilor să se manifeste paşnic, să nu răspundă eventualelor provocări din partea administraţiei şi să elibereze un anumit spaţiu pentru sindicaliştii BNS care vor veni din ţară să participe la miting.

În zonă au fost mobilizaţi 90 de jandarmi şi 25 de poliţişti pentru a preveni producerea unor incidente.

Angajaţii uzinei Dacia Renault din Piteşti au intrat în grevă generală pe termen nelimitat, luni dimineaţă, începând cu ora 7.00, după ce au eşuat negocierile purtate de sindicat cu patronatul fabricii privind majorările salariale.

Administraţia Dacia Renault Piteşti a contestat în instanţă legalitatea grevei generale declanşate, luni dimineaţă, de angajaţii uzinei, depunând în acest sens o plângere la Tribunalul Agreş. Administraţia reclamă, în primul rând, faptul că sindicatul nu a parcurs toate cele patru capitole de negociere înainte de declanşarea grevei generale. De asemenea, administraţia contestă listele sindicatului privind numărul participanţilor la grevă, susţinând că în primul schimb s-au aflat în grevă generală doar 49 la sută dintre angajaţi (3.025 de persoane), în timp ce 3.169 de salariaţi nu au participat la protest.

Administraţia Dacia Piteşti a oferit o creştere de 12 la sută a salariului mediu brut, iat pentru angajaţii cu salariul minim o majorare de 18,5 la sută.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici