Potrivit STS, în primele 6 luni ale anului 2020, în Sistemul 112 au fost preluate peste 4,8 milioane de apeluri, dintre care 2,6 milioane au reprezentat urgenţe.
Peste 311.000, respectiv 6,47%, au fost apeluri abuzive.
De exemplu, o persoană din Olt a sunat de 9.544 ori la 112, iar alte 44 au apelat numărul unic de urgenţă de cel puţin 1.000 de ori.
„Cetăţenii au sunat în repetate rânduri în mod abuziv, fără să aibă o urgenţă reală, au făcut glume ori au adus injurii operatorilor, au solicitat informaţii sau au folosit linia de urgenţă în contextul unor evenimente pentru care nu era necesară intervenţia agenţiilor specializate (Ambulanţă, Poliţie, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, SALVAMONT etc)”, spun reprezentanţii STS.
De exemplu, un cetăţean a sunat de pe o cartelă prepay în Centrul 112 Giurgiu şi s-a recomandat cu numele de „Iulian”. În doar două luni, „Iulian” a sunat de peste 1.500 de ori la 112 fără a avea vreo urgenţă, invocând diverse motive care nu necesitau intervenţia operativă a echipajelor specializate.
„Iulian” a fost identificat de către poliţiştii giurgiuveni şi a primit o amendă, care l-a determinat să nu mai sune la 112 fără motiv.
„La fel ca
Potrivit sursei citate, apelarea abuzivă a Serviciului de urgenţă 112 se pedepseşte cu amendă de până la 2.000 de lei şi până la 200 de ore de activităţi în folosul comunităţii, iar dacă echipele de intervenţie se deplasează în teren şi constată că a fost alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei şi până la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii.