În data de 7 iulie, aproape de finalul show-ului aviatic organizat în Baza 86 Aeriană Borcea, un avion MiG-21 LanceR care evolua în zona aerodromului s-a prăbuşit. Deşi au fost numeroase zvonuri privind catapultarea pilotului, acestea, din păcate, nu s-au confirmat.
O catastrofă aeriană, după o perioadă de aproape opt ani în care părea că necazurile cu acest avion au dispărut. Cel puţin, cele de acest fel. Din ce în ce mai puţine, din ce în ce mai uzate moral şi fizic, dar încă apte pentru misiunea asumată, de Poliţie Aeriană, MiG-urile au rămas soluţia de bază a României ca avioane de luptă. De ce, pentru că mica escadrilă de F-16 nu este încă operaţională. Iar o doua, cel puţin, nu este nici măcar identificată şi programată să fie achiziţionată!
După catastrofă, au urmat primele cercetări, conform unor proceduri valabile în majoritatea statelor lumii, iar în statele membre NATO, chiar identice, după acelaşi STANAG. A fost izolat perimetrul, s-au conservat şi, mai apoi, s-au colectat toate probele, de către echipa desemnată să execute investigaţia tehnică, în comun cu procurorul de caz şi criminaliştii.
Au fost analizate înregistrările convorbirilor, ale radarelor, precum şi vestita „cutie neagră”, în fapt, sistemul de înregistrare de bord, SAIMS.
Citeşte continuarea pe www.monitorulapararii.ro.