Cei care plătesc pentru abonamente la Facebook şi Instagram nu vor vedea reclame în aplicaţii, au spus persoanele, care au vorbit sub rezerva anonimatului deoarece planurile sunt confidenţiale.
Acest lucru ar putea ajuta Meta să se apere în faţa preocupărilor legate de confidenţialitate şi de alte controale din partea autorităţilor de reglementare din UE, oferindu-le utilizatorilor o alternativă la serviciile bazate pe reclame ale companiei.
De asemenea, Meta va continua să ofere versiuni gratuite ale Facebook şi Instagram cu reclame în Uniunea Europeană, au spus persoanele respective.
Nu este clar cât ar costa versiunile cu plată ale aplicaţiilor sau când le-ar putea lansa compania.
Timp de aproape 20 de ani, activitatea principală a Meta s-a axat pe oferirea de servicii gratuite de reţele sociale utilizatorilor şi pe vânzarea de publicitate companiilor care doresc să ajungă la acest public.
În ianuarie, compania a primit două amenzi în valoare totală de 390 de milioane de euro din cauza încălcării Regulamentului european General privind Protecţia Datelor (RGPD), anunţa atunci autoritatea irlandeză de reglementare, cea care acţionează în numele Uniunii Europene. Autoritatea preciza că Meta şi-a încălcat ”obligaţiile în domeniul transparenţei” şi avea o bază juridică eronată ”în prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri de publicitate” ţintită.