- Home
- Social
- CONSTANŢA, (05.02.2020, 15:01)
- Andrei Leonte
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nici a doua tentativă de scoatere a epavei cu oi din Portul Midia nu a avut succes. Operaţiunea, sistată din cauza vremii
A doua încercare de scoatere a epavei cu oi din Portul Midia a fost sistată, miercuri, din cauza vântului. Directorul Porturilor Maritime a declarat pentru MEDIAFAX că nu există probleme în ceea ce priveşte poluarea mediului şi că operaţiunile vor fi reluate.
Urmărește
3788 afișări
Nici a doua încercare de scoatere a epavei cu oi din Portul Midia nu a avut succes. Operaţiunea, sistată din cauza vremii
După ce prima operaţiune de scoatere a navei cu oi răsturnate în Portul Midia a eşuat sâmbătă, la doar două ore de la începere, o a doua încercare de punere în poziţie verticală a vasului a fost suspendată miercuri din cauza vântului puternic.
Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Costel Stanca, a declarat pentru MEDIAFAX că termenul limită va fi prelungit dacă societatea care se ocupă de operaţiuni va invoca zilele pierdute din cauza condiţiilor meteo.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Guvernul prelungeşte măsura de limitare la adaosurile comerciale la alimentele de bază până la 30 iunie 2025
-
Nicolas Sarkozy, condamnat definitiv pentru corupţie de cea mai înaltă instanţă din Franţa
-
PSD a decis. Nu îl susţine pe Nicuşor Dan la preşedinţie. Adrian Ţuţuianu: "A înşelat aşteptările bucureştenilor”
„Ieri au fost reluate lucrările de ranfluare şi nava a fost ridicată până la un nivel, circa 20 de grade, după care a început să fie scoasă apă din navă pentru a fi o greutate mai mică pentru a se crea mai uşor momentul de verticalizare a navei. Aşa cum este firesc, în momentul în care vremea nu a mai permis, aceste operaţiuni s-au oprit. Ele vor fi reluate atunci când vremea va permite. În conformitate cu contractul, noi avem 35 de zile în care operaţiunile, inclusiv cele de ecarisaj, trebuie să se termine. Această perioadă în care vremea nu permite, în conformitate cu contractul şi aşa cum este normal, va fi exclusă din timpul contorizat pentru aceste 35 de zile. Sigur, dacă vom fi solicitaţi în acest sens, dar mă aştept că vom fi. Şi deci se va amâna cu aceste zile în care nu se poate lucra”, a declarat Costel Stanca.
Directorul Administraţiei Porturilor Maritime a precizat că în caietul de sarcini era prevăzută o perioadă de 45 de zile pentru efectuarea operaţiunilor, însă firma contractată şi-a asumat termenul de 35 de zile.
„Totuşi trebuie să specific că noi am precizat în caietul de sarcini că ar putea fi până la 45 de zile, dar asumarea de 35 de zile pe noi ne-a încântat, având în vedere caracterul de urgenţă. Trebuie să vă mai spun că furnizorul a făcut activităţi de pregătire, e adevărat, chiar şi în condiţiile de vreme mai puţin bune, luând în considerare solicitarea noastră de a utiliza cât mai bine timpul”, a adăugat Costel Stanca.
În ceea ce priveşte îngrijorările privitoare la poluarea apei şi a aerului, directorul CNAPMC spune că în momentul de faţă toate probele prelevate nu prezintă un asemenea risc, dar că, în eventualitatea în care lucrurile se vor schimba, instituţia pe care o conduce are capacitatea să intervină.
„Sunt luate toate măsurile în acest moment de protecţie a mediului. În conformitate cu ordinul prefectului, sunt prelevate probe cu continuitate, este programat şi sunt raportate, primim şi noi probe, referitoare la eventuala poluare. Deocamdată suntem în regulă. (...) Din câte am înţeles s-a solicitat ca inclusiv transportul până la incinerator să fie monitorizat ca nu cumva pe timpul transportului să apară vreun incident”, a mai spus directorul Porturilor Maritime.
În ceea ce priveşte problemele de mediu, proprietarul companiei care se ocupă de ranfluarea navei a declarat că problemele pot apărea în cazul în care temperatura va creşte, moment în care se aşteaptă apariţia mirosurilor pestilenţiale.
Nava Queend Hind, încărcată cu peste 14.000 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autorităţile au reuşit să salveze doar 254 animale. La prima inspecţie a epavei, scafandrii au descoperit punţi suplimentare, încărcate cu oi, care nu au fost trecute în cargoplanuri. Conform reprezentanţilor societăţii, greutatea mai mare a navei faţă de cea trecută în acte a fost şi motivul eşecului primei operaţiuni de ranfluare.
Luni, o organizaţie internaţională care se ocupă cu protejarea animalelor a solicitat Comisiei Europene să stopeze exportul de animale vii din Portul Midia şi a transmis că va face o plângere la DNA, după ce a fost descoperit că nava era încărcată cu mai multe oi decât apărea în documente.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Ce au căutat românii pe Google în 2024? Ei au devenit tot mai interesați de gestionarea eficientă a banilor
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Mădălin Ionescu este bolnav! Vedeta s-a internat de luni, în mare secret. Ce diagnostic a primit
CANCAN.RO
Ninge de Sărbători în București. Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în urmă cu puțin timp
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe