Nicuşor Dan anunţă că trenul metropolitan va fi finanţat prin PNRR - 530 milioane de euro. Cele 8 tronsoane de cale ferată modernă din jurul Capitalei

  • Trenul metropolitan va avea o contribuţie importantă la rezolvarea traficului în Bucureşti, spune Nicuşor Dan.
  • Proiectul va costa circa 530 milioane de euro.
  • Primarul general menţionează că Bucureştiul va avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei.
Urmărește
3013 afișări
Imaginea articolului Nicuşor Dan anunţă că trenul metropolitan va fi finanţat prin PNRR - 530 milioane de euro. Cele 8 tronsoane de cale ferată modernă din jurul Capitalei

Nicuşor Dan anunţă că trenul metropolitan va fi finanţat prin PNRR - 530 milioane de euro. Cele 8 tronsoane de cale ferată modernă din jurul Capitalei

Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuţie importantă la rezolvarea traficului în Bucureşti, spune Nicuşor Dan, care precizează că a propus ca finanţarea, de circa 530 de milioane de euro, să se facă prin PNRR

„Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuţie importantă la rezolvarea chestiunii traficului în Bucureşti. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanţarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată şi unul dedicat achiziţiei de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparaţii capitale ale şinelor, reabilitarea staţiilor existente şi construirea de noi staţii, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privinţa mijloacelor de transport avem în vedere achiziţia a 50 de trenuri electrice”, anunţă Nicuşor Dan.

Primarul general menţionează că Bucureştiul va avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest – Staţia Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord – Chitila – Scroviştea (al patrulea tronson), Gara Obor – Brăneşti – Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al şaselea tronson), Gara de Nord – Mogoşoaia – Grădiştea (al şaptelea tronson) şi Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).

„Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu primăriile mai multor localităţi învecinate Capitalei. E o investiţie de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilităţii în Bucureşti şi Ilfov, cât şi asupra calităţii mediului”, conchide Nicuşor Dan.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici