Noi RESTRICŢII de circulaţie pe podul de la Agigea, din 23 ianuarie

Circulaţia va fi din nou restricţionată pe podul de la Agigea, începând cu 23 ianuarie, traficul urmând să fie închis timp de trei zile pe săptămână, câte patru ore, pentru lucrările de reabilitare, a căror valoare s-a triplat faţă de proiectul iniţial, putându-se ajunge la 12 milioane de euro.

Urmărește
2386 afișări
Imaginea articolului Noi RESTRICŢII de circulaţie pe podul de la Agigea, din 23 ianuarie

Noi RESTRICŢII de circulaţie pe podul de la Agigea, din 23 ianuarie (Imagine: Adrian Boioglu/ Arhiva Mediafax Foto)

Prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în cursul acestei zile a avut loc o întâlnire cu factorii resposabili în cazul lucrărilor la podul de la Agigea şi au fost stabilite noile restricţii care vor intra în vigoare începând cu 23 ianuarie.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a precizat că pe pod vor putea circula autovehiculele cu greutatea până în cinci tone, iar de la această regulă nu vor mai fi exceptate mijloacele de transport în comun, aşa cum s-a întâmplat în ultima lună.

"În decembrie v-am anunţat că va fi ridicată restricţia de greutate de la 3,5 la 5 tone, a fost ridicată, traficul de persoane nu a fost restricţionat, dar din 23 ianuarie începe o nouă fază a lucrărilor de punere în siguranţă a podului şi în această situaţie factorii responsabili ne-au anunţat că se menţine restricţia de tonaj până la 5 tone, dar din 23 ianaurie nu mai circulă decât autovehiculele de transport până în 5 tone, autobuzele nu mai pot circula”, a declarat Eugen Bola.

Cristian Andrei, director general adjunct în CNADNR, prezent la conferinţa de presă, a precizat că aceste restricţii vor fi menţinute până la începutul sezonului estival, apoi în timpul verii vor putea circula toate categoriile de autovehicule, iar din toamnă începe ultima etapă a lucrărilor, care se va încheia la sfârşitul anului.

"Perioada va fi din 23 ianuarie până la începutul sezonului estival, respectiv 15 iunie. Vor fi restricţii care se vor desfăşura marţea, joia şi sâmbăta în intervalul orar 9.00-13.00 şi în fiecare luni noapte spre marţi, începând de la ora 23.00 până la 4.00 dimineaţa, pentru efectuarea unor calibrări topografice ale podului. Deci, vor fi închideri totale ca şi până acum, dar va fi un program care se va repeta ciclic, practic va fi foarte uşor pentru utilizatori ca să înveţe cum se desfăşoară traficul pe pod”, a menţionat Cristian Andrei.

De asemenea, Mihai Băşulescu, director al Direcţiei proiecte din fonduri externe rambursabile din CNADNR, a precizat că a crescut valoarea lucrărilor de trei ori, fiind posibil să se ajungă la 12 milioane de euro, pentru că în proiectul iniţial nu trebuiau înlocuite şi hobanele.

"Când s-au pornit lucrările de execuţie, era gândită doar reabilitarea tablierului şi a căii pe pod. Când au început lucrările au apărut degradări la nivelul hobanelor, care ne-au făcut să luăm decizia să schimbă hobanele pentru a nu avea probleme ulterior. Din această cauză a intervenit această pauză în lucrările la tablier pentru schimbarea hobanelor, deci practic din 15 iunie vom avea tot sistemul de hobane nou. Iniţial proiectul trebuia să coste 4 milioane de euro, dar cu această etapă de schimbare a hobanelor posibil să ajungem 12 milioane euro, incluzând şi finalizarea lucrărilor la tablier", a spus Mihai Băşulescu.

Începând cu 1 octombrie 2013, vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu au mai avut voie să traverseze podul de la Agigea din cauza lucrărilor de reabilitare la podul respectiv, iar pentru a ajunge în Portul Constanţa au folosit mai multe rute ocolitoare.

De asemenea, de la jumătatea lunii octombrie podul de la Agigea a fost închis total timp de două ore sau de patru ore câte trei zile pe săptămână pentru înlocuirea unor fascicule la hobanele podului.

Începând cu 23 decembrie, restricţiile de circulaţie pe podul de la Agigea au fost impuse doar autovehiculelor cu masa mai mare de 5 tone. De asemenea, de la acea dată pe pod au avut acces şi autovehiculele de transport în comun mai mari de 5 tone, iar tot în această perioadă nu au mai existat închideri temporare ale circulaţiei pe pod, lucrările fiind oprite.

Compania Bilfinger Berger Baugesellschaft a câştigat licitaţia pentru reabilitarea podului de la Agigea. Valoarea contractului era de 3,8 milioane de euro, fără TVA. Podul de la Agigea are o lungime de 266 de metri şi o lăţime de 20,90 metri.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici