Noi trenuri de metrou în Bucureşti începând de miercuri. Cum arată şi ce dotări au garniturile - GALERIE FOTO

Metrorex introduce în circulaţie începând de miercuri noile trenuri cumpărate de la firma CAF Spania, în urma unui contract de peste 97 de milioane de euro, acestea urmând să circule pe magistrala Pipera-Piaţa Victoriei- Piaţa Unirii-Berceni.

Urmărește
26203 afișări
Imaginea articolului Noi trenuri de metrou în Bucureşti începând de miercuri. Cum arată şi ce dotări au garniturile - GALERIE FOTO

Metrorex introduce de miercuri noile trenuri cumpărate de la firma CAF Spania

Trenurile vor circula pe Magistrala 2 (Pipera - Aurel Vlaicu - Aviatorilor - Piaţa Victoriei 1 - Piaţa Romană - Universitate - Piaţa Unirii - Tineretului - Eroii Revoluţiei - Constantin Brâncoveanu - Piaţa Sudului - Apărătorii Patriei - Dimitrie Leonida - Berceni) şi se vor numi Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret, Argeş, Jiu, Buzău, Dâmboviţa, Bega, Tisa, Prahova, Bistriţa şi Suceava. Trenurile de metrou vor fi puse în circulatie eşalonat, în semestrul II al anului 2014.

GALERIE FOTO

"Noile trenuri realizate de firma CAF Spania vor fi puse în funcţiune cu călători în data de 9 iulie 2014. Trenurile au fost cumpărate în urma încheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 euro fără TVA, privind achiziţia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit în urma unei licitaţii publice internaţionale", se arată într-un comunicat al Metrorex.

Potrivit contractului, primele patru trenuri sunt realizate la Beasain, Spania, iar următoarele 12 sunt asamblate la Atelierele Griviţa din Bucureşti.

Noile trenuri au 6 vagoane, lungimea de 113,6 metri, lăţimea de 3,2 metri şi capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.

Din luna decembrie 2013 trenurile de metrou au început să sosească eşalonat la Bucureşti. În perioada ianuarie-iunie 2014, trenurile de metrou produse de firma CAF au fost supuse unor probe statice şi dinamice.

Noile trenuri vor avea un număr suplimentar de bare de susţinere, de scaune (6 pentru fiecare tren) şi un loc special pentru biciclete. De asemenea, persoanele cu mobilitate redusă pot coborî sau urca mai uşor din/în tren, sunt create două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant şi este aplicat textul Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului.

Totodată, prin punerea în circulaţie a noilor trenuri este înlocuit în totalitate parcul de trenuri de construcţie veche menţinut în circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3 şi este redus consumului de energie electrică cu aproximativ 5%, în timp ce costurile cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri sunt mai mici cu aproximativ 40% faţă de costul suportat pentru cele vechi.

Introducerea în serviciul comercial a trenurilor CAF va avea ca rezultat direct înlocuirea în totalitate a parcului de trenuri de construcţie veche pe magistralele 1, 2 şi 3.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici