Noi trenuri pentru Magistrala 5 de metrou: contract de aproape 500 de milioane de lei

  • Contractul privind achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului a fost semnat, miercuri, de Metrorex şi Alstom, în prezenţa ministrului Transporturilor, Lucian Bode.
  • Contractul este în valoare de aproape 500 de milioane de lei.
Urmărește
505 afișări
Imaginea articolului Noi trenuri pentru Magistrala 5 de metrou: contract de aproape 500 de milioane de lei

Noi trenuri pentru Magistrala 5 de metrou: contract de aproape 500 de milioane de lei

Contractul ce are ca obiect achiziţia de „Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului” are o valoare de 103.244.383,49 euro, echivalentul a 490.503.741,52 lei fără TVA şi este finanţat din Bugetul de stat şi credit de la Banca Europeană de Investiţii.

Durata contractului pentru cele 13 trenuri este de 30 de luni de la semnarea acestuia.

De asemenea, contractul mai prevede, pe lângă cele 13 trenuri, şi posibilitatea achiziţionării suplimentare a încă 17 trenuri.

„Noile trenuri achiziţionate vor circula pe Magistrala 5, pusă în funcţiune cu călători în luna septembrie a acestui an, şi vor asigura totodată îmbunătăţirea condiţiilor de transport cu metroul”, anunţă Biroul de presă al Ministerului Transporturilor.

„Suntem într-un moment în care putem spune că închidem, aşa cum era normal să se întâmple, acest proiect. Vorbim aici de Magistrala 5 Drumul Taberei. Din punctul meu de vedere acest proiect era incomplet fără acest contract de achiziţie. Cele 13 rame de metrou, plus posibilitatea de a extinde acest contract cu încă 17 rame, vor asigura necesarul de material rulant pentru această magistrală. Eu mă bucur că după ce în luna septembrie, când am reuşit să dăm în trafic pentru călători Magistrala 5 împreună, iată că la câteva luni reuşim, după şase ani, să închidem şi această componentă a contractului”, a spus ministrul Lucian Bode.

Acesta a recizat că se doreşte extinderea demersului de înnoire a parcului cu achiziţia de material rulant nou prin Programul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă.

„România are la dispoziţie 30,4 miliarde de euro din acest mecanism de recuperare şi rezilienţă, iar propunerea noastră este ca proiectele de infrastructură care îndeplinesc toate condiţionalităţile, de mediu şi digitalizare, impuse de acest mecanism, să fie semnate până în anul 2022 şi lucrările să fie finalizate până în 2026. Suntem pregătiţi să depunem proiecte pentru minim 9,3 miliarde de euro şi maximum 17 miliarde de euro, care îndeplinesc astăzi aceste condiţionalităţi. Din analizele noastre aici avem cuprins şi material rulant nou, atât pentru calea ferată, cât şi pentru metrou”, a mai spus Bode.

Bode a precizat şi că s-a depăşit şi etapa de preselecţie pentru M6, tronsonul 1 Mai – Tokyo, şi se va semna contractul pentru realizarea structurii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici