Noua generaţie de tancuri de produse petroliere, lansată la Şantierul Naval din Constanţa | FOTO

Şantierul Naval din Constanţa (SNC) a lansat noua generaţie de tancuri de produse chimice şi petroliere, ecoMaxMR1, nave destinate transportului de mărfuri lichide în vrac de o mare varietate.

Urmărește
1075 afișări
Imaginea articolului Noua generaţie de tancuri de produse petroliere, lansată la Şantierul Naval din Constanţa | FOTO

Noua generaţie de tancuri de produse petroliere, lansată la Şantierul Naval din Constanţa | FOTO

Joi a avut loc ceremonia de botez a tancului de produse petroliere şi chimice „Histria Atlas”, primul din noua serie de nave de 41.000 tdw aflate în construcţie în şantier. Noul proiect de tanc ecoMaxMR1 ce va fi construit de acum în şantierul din Constanţa a fost dezvoltat în colaborare cu proiectanţi navali din Germania şi reprezintă o generaţie modernă de tancuri de produse chimice şi petroliere, ce stabileşte „noi standarde în ceea ce priveşte atât eficienţa energetică cât şi flexibilitatea comercială”.

„Suntem mândri să propunem astăzi pieţei de transporturi maritime un nou şi inovator proiect de tanc, de 40.000 de tone, fără rival în clasa de tancuri petroliere şi produse chimice din care face parte. Caracteristici precum lungimea, lăţimea, înălţimea de construcţie, pescajul, capacitatea de încărcare, consumul de combustibil, clasa de automatizare, conformitatea cu cele mai înalte standarde de mediu, specificaţia tehnică vor asigura succesul seriei noi de nave propuse pieţei de şantierul nostru, prima navă din serie aflându-se astăzi în faţa dumneavoastră, aşteptând să-şi primească certificatul de botez”, a declarat, joi, patronul SNC, George Bosânceanu.

Noul tanc are un deplasament de 41.000 tdw, o lungime de 180 de metri, lăţimea de 32,24 metri şi pescajul de 11,20 metri. „Cel mai recent proiect al nostru este un tanc de 41.000 tdw pentru produse petroliere şi produse chimice, care beneficiază de o capacitate mare de încărcare de 49.500 mc. Este destinat consumului redus de combustibil, rezultat a unei integrări foarte eficiente a formelor corpului navei, a motorului principal, a elicei şi a cârmei. Nava este proiectată pentru un profil operaţional care vizează porturi cu adâncimi restrictive, având o lungime totala de 180 de metri şi un pescaj de 11,2 metri”, au precizat reprezentanţii şantierului naval.

Seria precedentă de 21 de tancuri petroliere şi de produse chimice dezvoltate şi construite de SNC a fost un succes, nava fiind declarat în 2008 cea mai bună din categoria ei, pe piaţa internaţională.

„Din generaţia anterioară am reuşit să livrăm 21 de nave de acelaşi tip, ceea ce a fost o performanţă deosebită. A fost o serie de succes. Sperăm ca această serie, cu noua generaţie, să ne apropiem de performanţele trecute. (…) Obiectivul nostru este de a oferi clienţilor noştri o soluţie rentabilă de transport de marfă, printr-un design inovator bazat pe experienţa acumulata în construcţia şi exploatarea a peste 21 de nave tancuri de produse petroliere şi chimice”, a declarat şi directorul SNC, Radu Rusen.

Nava „Histria Atlas” va rămâne în managementul companiei româneşti Histria Shipmanagement şi va fi operată de navigatori români.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici