- Home
- Social
- CONSTANŢA, (27.11.2017, 18:18)
- Cătălin Legănel
Noua TAXĂ din Constanţa, mai aproape de implementare. Ce spune Decebal Făgădău, Primarul Constanţei: Va fi transformată în taxă de promovare şi dezvoltarea turismului
Primarul Constanţei, Decebal Făgădău, este de acord cu solicitarea Organizaţiei Patronale Mamaia, ca taxa de promovare a staţiunii Mamaia să fie transformată şi într-o taxă de dezvoltare, care să fie introdusă şi în municipiu, dar spune că este prematur introducerea de anul viitor.
Urmărește
2727 afișări
Primarul Constanţei este de acord ca taxa de promovare turistică să fie introdusă şi în municipiu
Primarul Constanţei a declarat, luni, că actuala taxă de promovare a staţiunii Mamaia, ce se aplică operatorilor economici din staţiune şi din Satul de Vacanţă, este gestionată într-o proporţie de 80 la sută de Asociaţia Litoral - Delta Dunării, restul rămânând la dispoziţia municipiului, tocmai pentru organizarea acţiuni de promovare, artistice, culturale şi sportive.
Decebal Făgădău spune că el a cerut ca această taxă să fie destinată şi dezvoltării, nu numai promovării, dar şi dezvoltării turismului, aşa cum au cerut şi reprezentanţii organizaţiei patronale.
„Am înţeles altceva de la reprezentanţii asociaţiei patronale. Că se întăresc şi îşi extind raza de competenţă, nu doar la nivelul staţiunii Mamaia, ci şi la nivelul oraşului, şi că solicită, ceea ce eu, de altfel, propusesem, ca taxa de promovare să-şi schimbe atât denumirea, cât şi utilizarea, în taxă de promovare şi dezvoltarea turismului”, a declarat Făgădău, precizând însă că nu a primit încă din partea acestora o solicitare ca şi operatorii economici din municipiul Constanţa să plătească viitoarea taxa de promovare şi dezvoltare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Sindicaliştii au încheiat protestul din Piaţa Victoriei, din cauza sosirii susţinătorilor lui Călin Georgescu
-
Protest de amploare în Bucureşti: silvicultori, militari în rezervă, poliţişti, angajaţi ai metrolului, mineri, siderurgişti. Una din revendicări este abrogarea ”ordonanţei austerităţii”
-
Peste 1.000 de oameni au participat la Hora Unirii organizată de Călin Georgescu în parcul Tineretului din Capitală. A fost prezent şi George Simion
Potrivit primarului, agenţii economici din staţiune ar avea dreptate să ceară ca această taxă să fie plătită şi de unii operatori din Constanţa, dar este prematură introducerea de anul viitor.
„Pe de o parte dânşii au dreptate, pentru că multe din acţiunile pe care municipalitatea le organizează sau le finanţează în municipiul Constanţa generează valoarea adăugată pentru operatorii economici, că vorbim de hoteluri de restaurante. Şi atunci dânşii se simt puţin discriminaţi: Domnule, noi suntem în staţiunea Mamaia şi în Satul de Vacanţă, de ce să nu plătească şi cei din oraş? Eu nu am în intenţie în momentul de faţă să fac această extindere de aplicabilitate a taxei de promovare aşa cum este astăzi sau a viitoarei taxa de promovare şi dezvoltare fără o discuţie serioasă cu toţi operatorii economici. (…) Îmi este teamă că e prematur pentru anul 2018 să ne gândim la o extindere din punct de vedere al aplicabilităţii teritoriale acestei taxe, dar ideea nu este un rea”, a mai spus edilul.
Făgădău susţine, însă, că trebuie definită bine care este zona turistică sau zona cu potenţial turistic a municipiului Constanţa.
„Dacă vom defini această zonă, evident că vom încerca să unificăm politica de taxare. Pentru că, de exemplu, noi organizăm evenimente artistice culturale sportive atât în staţiunea Mamaia, Satul de Vacanţă, dar şi în oraş”, a mai declarat Decebal Făgădău.
Reprezentanţii Organizaţiei Patronale Mamaia au declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că îi vor cere primarului Decebal Făgădău să transforme taxa de promovare a staţiunii Mamaia într-o taxă promovare şi dezvoltare, care să fie introdusă apoi şi în municipiul Constanţa.
Taxa de promovare a staţiunii Mamaia a fost aprobată de Consiliul Local Constanţa în anul 2013 şi este achitată anual de către agenţii economici din staţiune. Conform hotărârii, hotelurile şi cazinourile plăteau câteva mii de lei pe an, ceva mai puţin unităţile de alimentaţie publică, motelurile, vilele turistice, cabanele, bungalourile, satele de vacanţă, campingurile, pensiunile turistice şi pensiunile agroturistice, iar farmaciile, atelierele foto, atelierele de jocuri, spălătoriile auto aproximativ 2.000 de lei pe an. Din fondurile strânse cu această taxă se asigură promovarea staţiunii Mamaia şi organizarea diferitelor evenimente.
Citeşte şi: Un agricultor din România a obţinut o plantă care produce, în acelaşi timp, şi cartofi şi vinete
Citeşte şi: Jandarmeria: Caii n-au pus în pericol protestatarii. Folosirea lor nu poate fi considerată „incident”
Citeşte şi: Cruzimea unui sistem perpetuat. Probleme mari de adaptare pentru copiii instituţionalizaţi: unul din cinci a locuit doar în centrul de plasament, nu are abilităţi de viaţă
Citeşte şi: Florin Iordache: Cei care protestează ar trebui să vadă că încercăm să facem nişte legi mai bune
Citeşte şi: Alertă în Maramureş. ACCIDENT între un autobuz cu 50 de persoane şi un camion/ UPDATE: 17 persoane rănite, între care două în stare gravă
Citeşte şi: Confuzie în urma modificării Statutului procurorilor şi judecătorilor: Magistraţii trimişi în judecată "pot" fi suspendaţi / PNL critică, PSD neagă
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe