Revoltă în China împotriva Mercedes-Benz. O reclamă „a dat foc” reţelelor sociale

Publicat: 02 01. 2022, 10:27
Actualizat: 02 01. 2022, 10:29

Ofensa este adusă de faptul că Mercedes foloseşte imaginea de persoană cu „ochi migdalaţi” în reclamele sale pe reţeaua Weibo.

Ideea „ochilor migdalaţi” sau a „ochilor oblici” a apărut în Occident în secolul al XIX-lea şi este considerat jignitor şi degradant pentru asiatici.

Mercedes este cel mai recent brand occidental care a intrat în conflict cu publicul chinez, după casa de modă franceză Christian Dior, Dolce & Gabbana şi Gucci.

L-a citat pe Dalai Lama

Încă din 2018, Mercedes-Benz a trebuit să-şi ceară scuze pentru că l-a citat pe Dalai Lama pe Instagram, o mişcare care a fost criticată atunci şi de ziarul de partid chinez Global Times.

Producătorul auto folosea un citat al liderului spiritual tibetan într-o postare care arăta un model de maşină de lux: „Priviţi lucrurile din toate unghiurile şi veţi deveni mai deschis”.

Marca chinezească de produse alimentare Three Squirrels este, de asemenea, criticată. Pentru compania respectivă , necazurile au început după publicarea unor reclame la produse cu tăiţei pe contul său de microblogging Weibo, în care apărea un model chinezesc cu ochi mici şi îngusţi.

Criticii au acuzat compania că răspândeşte stereotipuri occidentale.