Numărul apelurilor la Telefonul Copilului a crescut cu peste 45 la sută după prelungirea programului

Numărul apelurilor la Telefonul Copilului a crescut cu peste 45 la sută după prelungirea cu patru ore a programului, iar numărul cazurilor care au necesitat intervenţia autorităţilor a fost mai mare cu aproape 60 la sută, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, directorul executiv Cătălina Florea.

Urmărește
5 afișări

"În urma extinderii programului de lucru până la miezul nopţii, numărul total de apeluri către 116 111 a înregistrat o creştere de 45,62 la sută în luna martie, faţă de luna februarie, respectiv 11.491 de apeluri preluate în luna martie, faţă de 7.891 de apeluri preluate în luna februarie. De asemenea, numărul cazurilor preluate la 116 111 a crescut alarmant, cu 58,64 la sută faţă de luna februarie, de la 237 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate în februarie, la 376 de cazuri în martie", a spus directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, Cătălina Florea.

În ceea ce priveşte profilul cazurilor înregistrate, se remarcă o creştere semnificativă a situaţiilor de consiliere psihologică (cu 122,8 la sută), de consiliere juridică (cu 96 la sută) şi de abuz (cu 37,62 la sută).

"În continuare abuzul asupra copilului se situează pe primul loc între tipurile de cazuri înregistrate, cu un număr de 139 de cazuri în luna martie, faţă de 101 în februarie. Urmează consilierea juridică, 50 de cazuri în februarie, 98 în martie şi consilierea psihologică, 35 de cazuri februarie, 78 în martie", a precizat Cătălina Florea.

Ea a subliniat că dacă, în februarie, în 35,64 la sută dintre cazurile de abuz semnalate mama era "abuzatorul" şi în 26,73 la sută din cazuri tatăl, în luna martie tatăl a fost indicat drept "abuzator" în 28,77 la sută dintre situaţii, iar mama în 22,30 la sută dintre sesizări.

Programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111 a fost prelungit, din 1 martie, până la miezul nopţii. Decizia a fost luată pentru a putea prelua toate apelurile, având în vedere că, în 2010, peste 14.200 de copii au cerut ajutor, numărul fiind în creştere cu 122 la sută faţă de 2009.

Odată cu prelungirea programului de lucru a fost suplimentat şi numărul de specialişti, încă şapte asistenţi sociali şi psihologi alăturându-se echipei care preia telefoanele copiilor.

"Decizia de prelungire a programului a fost luată pentru a putea răspunde numărului tot mai mare de apeluri. Astfel, începând cu data de 1 martie 2011, programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111 se va derula în intervalul 08.00 - 24.00, iar numărul de specialişti de la celălalt capăt al firului se suplimentează cu şapte noi asistenţi sociali şi psihologi", anunţa asociaţia, la sfârşitul lunii februarie.

În 2009, 6.384 de copii au beneficiat de serviciile Asociaţiei Telefonul Copilului, iar anul trecut numărul celor care au primit asistenţă de la organizaţie a crescut cu 122,7 la sută, ajungând la 14.222 de copii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici