O femeie în stare de ebrietate a comis un accident grav conducând cu sistemul semiautomat. Cine este de vină în cazul unui astfel de accident?

  • Un accident din Statele Unite, care s-a soldat cu două vieţi, a fost cauzat de o maşină care foloseas sistemul de conducere autonomă activat.
  • O femeie în stare de ebrietate se afla la volan şi a fost acuzată de mai multe infracţiuni, inclusiv omucidere rutieră şi ucidere din culpă.
  • Apărarea arată însă cu degetul spre tehnologie.
Urmărește
3306 afișări
Imaginea articolului O femeie în stare de ebrietate a comis un accident grav conducând cu sistemul semiautomat. Cine este de vină în cazul unui astfel de accident?

Conducerea semiautonomă este din nou subiect într-un tribunal din Statele Unite, după un accident rutier care a costat viaţa a două persoane.

Accidentul s-a produs de-a lungul autostrăzii Interstate 95, lângă Philadelphia, unde un şofer se oprise pe marginea drumului, pentru a-l ajuta pe şoferul unei maşini care se stricase.

Era în jurul orei trei dimineaţa când au fost loviţi şi ucişi de o maşină condusă de o femeie beată. Potrivit constatărilor, autoturismul mergea autonom în acel moment, întrucât sistemul de conducere automatizat fusese activat.

Folosirea tehnologiei nu îl scuteşte pe şofer de obligaţia de a ţine mereu volanul în mâini, pentru a fi gata de intervenţie. Sistemele automatizate, din anumite motive, nu văd obstacolul şi nu intervin asupra frânelor şi a direcţiei, pentru a evita impactul.

Dinamica reconstituită de poliţia rutieră din Philadelphia a stabilit că, la momentul impactului, tânăra de 23 de ani aflată pe scaunul şoferului Mustang-ului electric activase sistemele de conducere asistată şi că maşina mergea cu aproximativ 71 de mile pe oră (114 km/h; pe autostrăzile din SUA limitele variază între 65 şi 75 mile pe oră).

Conform practicii, autorităţile din Pennsylvania au notificat-o cu privire la acuzaţii grave, care includ omucidere rutieră agravată de consumul de alcool şi ucidere din culpă.

În aceste cazuri, legea omuciderii vehiculelor din Pennsylvania enumeră conducerea în stare de ebrietate drept cauza principală a omuciderii.

O teorie contestată de avocatul apărării studentei la Medicină, în vârstă de 23 de ani, Zak Goldstein: „Dacă a fost o eroare sau o defecţiune a sistemului de conducere autonomă, s-ar putea să nu fie o omucidere în stare de ebrietate, chiar dacă şoferul este beat”.

NHTSA, autoritatea de reglementare a siguranţei rutiere din SUA, nu a emis încă reglementări specifice sau standarde de reglementare pentru sistemele de conducere semi-sau complet autonome.

Nu există reguli NHTSA care să impună cerinţe de utilizare producătorilor de automobile, în afară de prezenţa obligatorie a comenzilor fizice, precum volanul şi pedalele.

În California, utilizarea vehiculelor 100% autonome (fără şofer uman) a fost reglementată, dar numai în unele zone şi numai pentru maşinile care nu necesită prezenţa unui şofer.

Chiar şi în Europa, reglementarea conducerii autonome decurge neregulat, Germania experimentând deja infrastructuri pregătite să comunice cu vehiculele deja amenajate pentru nivelul 3 de conducere asistată şi să le ajute să se deplaseze în siguranţă maximă, dar doar pe unele tronsoane de drum.

În aşteptarea unei legislaţii complete, se aplică dispoziţia: „Sistemul de conducere asistată/autonomă nu este un pilot automat”. Prin urmare, este întotdeauna obligatoriu să ţii mâinile pe volan.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici