O nouă extindere a Sistemului Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă cu 25 de localităţi

  • Ministerul Afacerilor Interne anunţă o nouă extindere a Sistemului Informatic prin interconectarea la S.I.I.E.A.S.C. cu 25 de localităţi.
  • Este vorba despre comunităţi din judeţele Constanţa, Cluj, Ialomiţa, Iaşi, Hunedoara, Sibiu şi Timiş.
Urmărește
603 afișări
Imaginea articolului O nouă extindere a Sistemului Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă cu 25 de localităţi

O nouă extindere a Sistemului Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă cu 25 de localităţi

Activitatea de înregistrare a evenimentelor de viată naştere şi deces, desfăşurată de către ofiţerul de stare civilă, se va realiza în format digital în alte 25 de localităţi, anunţă MAI.

„Având în vedere activitatea întreprinsă în ceea priveşte extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, realizată etapizat, la nivelul judeţului Ilfov, precum şi la nivelul unor unităţi administrativ-teritoriale ale judeţelor Constanţa, Cluj, Ialomiţa, Iaşi, Hunedoara, Sibiu şi Timiş, evidenţiate în comunicatele anterioare, Ministerul Afacerilor Interne anunţă o nouă extindere a Sistemului Informatic prin interconectarea la S.I.I.E.A.S.C. cu 25 de localităţi”, scrie în comunicatul MAI.

Astfel, accesarea serviciilor digitale privind naşterea şi decesul devine accesibilă şi pentru locuitorii următoarelor municipii, oraşe şi comune: Feteşti şi Tăndărei din judeţul Ialomiţa, Floreşti şi Huedin din judeţul Cluj, Răducăneni, Ţibăneşti şi Costuleni din judeţul Iaşi, Mangalia, Medgidia, Cernavodă, Năvodari, Ghidăreşti, Valu lui Traian, Mircea Vodă, Saligny din judeţul Constanţa, Mediaş din judeţul Sibiu şi Lugoj, Recaş, Gătaia, Giroc, Satchinez, Uivar, Periam, Sag şi Fibiş din judeţul Timiş.

MAI mai anunţă că „întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unităţi administrative-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetăţenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă”.

În prezent, persoana, pentru a obţine un certificat de stare civila naştere sau deces, se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofiţerului de stare civilă o adresă de poştă electronică, dar şi în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcţie de opţiunea cetăţeanului.

Extinderea, la nivel naţional, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024, a precizat MAI.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici