Video O sută de şomeri şi persoane inactive, selectaţi de la 1 mai într-un proiect din fonduri europene

O sută de şomeri şi persoane inactive vor fi selectaţi, de la 1 mai, în grupul ţintă al unui proiect în valoare de aproape două milioane de lei, care urmăreşte creşterea ratei ocupării în Bucureşti-Ilfov, implementat de MEDIAFAX şi partenerii FEDM şi Media Sat, cofinanţat din FSE prin POS DRU.

Urmărește
445 afișări

Persoanele inactive şi şomerii din regiunea Bucureşti-Ilfov selectaţi pentru a face parte din grupul ţintă vor participa la cursuri de formare în domeniul IT şi îşi pot găsi locuri de muncă. Proiectul "Integrare pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, persoanelor inactive şi a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă - PERSACT" (ID 75855) prevede crearea unui portal de job-uri, asistenţă şi consiliere pentru şomerii care au participat la cursul de pregătire de bază în domeniul IT şi organizarea a două burse de locuri de muncă.

"MEDIAFAX este lider pe piaţa de informaţii de 15 ani. De multe ori am scris despre proiectele finanţate cu fonduri europene, despre faptul că unele dintre acestea sunt implementate cu succes, despre faptul că unele au probleme de implementare, dar şi despre gradul de absorbţie din aceste proiecte. (...) Constatând discrepanţele între ceea ce se întâmplă pe piaţa muncii şi ceea ce ar trebui să se întâmple, am hotărât să ne implicăm", a declarat Cristian Dimitriu, director general MEDIAFAX, la conferinţa de lansare a proiectului, desfăşurată vineri.

"Proiectul PERSACT le dă şomerilor din regiunea Bucureşti-Ilfov o şansă în plus de a se angaja, iar angajatorilor le asigură, prin portalul de job-uri, o modalitate simplă de a găsi personalul de care au nevoie", a spus, la rândul său, Codruţa Sederiaş, manager de proiect PERSACT.

Cei o sută de şomeri înscrişi în grupul ţintă al proiectului, în special absolvenţi de studii medii, îşi sporesc şansele de angajare prin participarea la un curs de bază în domeniul IT, prin sesiuni de evaluare şi autoevaluare a competenţelor şi de pregătire pentru participarea la interviuri de angajare. Potrivit Codruţei Sederiaş, este vorba despre un grup-ţintă format din 50 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, 45 de persoane inactive şi 5 şomeri de lungă durată.

Proiectul este structurat pe şase activităţi principale.

Prima dintre aceste activităţi vizează dezvoltarea unui portal de locuri de muncă/CV-uri online.

Cea de-a doua activitate vizează furnizarea unui training specializat în vederea utilizării calculatorului pentru cele o sută de persoane selectate în cadrul grupului ţintă.

O altă activitate desfăşurată în proiect este cea de evaluare psihologică, de competenţe şi comportamentală, precum şi de autoevaluare a personalităţii în vederea orientării profesionale a celor o sută de persoane.

De asemenea, în cadrul proiectului este prevăzută şi acordarea de consiliere specializată şi simulări de interviuri pentru minimum 50 dintre cele o sută de persoane care alcătuiesc grupul ţintă.

Completarea CV-urilor şi organizarea lor pe domenii, dar şi în funcţie de competenţe şi profile psihologice şi comportamentale în cadrul portalului online reprezintă o altă activitate care va fi desfăşurată în cadrul proiectului.

"Această activitate va asigura fiecărui membru dintre cele o sută de persoane care constituie grupul ţintă posibilitatea să-şi înscrie CV-ul pe portalul on-line", a mai spus Codruţa Sederiaş.

Nu în ultimul rând, vor fi organizate două burse de locuri de muncă, dintre care una on-line, minimum 20 de companii urmând să participe la acest eveniment cu oferte de locuri de muncă vacante.

Proiectul cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 asigură şi subvenţii pentru participarea la trainingul IT, la încheierea căruia cel puţin jumătate dintre participanţi trebuie să obţină certificări din partea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor.

"Subvenţia va fi de 200 de lei pentru fiecare persoană, acordată la sfârşitul cursului tuturor persoanelor din grupul ţintă, adică celor o sută de persoane", a explicat Codruţa Sederiaş.

MEDIAFAX, Fundaţia pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro (FEDM) şi Media Sat au fost de la bun început implicate în pregătirea proiectului şi contribuie cu resursele şi experienţa pe care le au la dispoziţie la atingerea obiectivelor acestuia - dezvoltarea competenţelor şi creşterea gradului de informare a membrilor grupul-ţintă şi intensificarea măsurilor pentru o mai bună corelare între oportunităţile de pe piaţa muncii şi aptitudinile individuale ale persoanelor.

"Proiectul PERSACT este finanţat parţial din fonduri europene în cadrul POS DRU şi este dezvoltat în România de MEDIAFAX, în parteneriat cu Fundaţia pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro şi Media Sat. Organizatorul şi partenerii săi înţeleg astfel să se implice în combaterea şomajului şi să vină în sprijinul categoriilor de persoane care întâmpină dificultăţi în găsirea unui loc de muncă. Cred că este, din acest punct de vedere, un proiect de actualitate şi că va reprezenta o experienţă de succes pentru beneficiari", a adăugat Codruţa Sederiaş.

La rândul său, Roxana Pătraşcu, director de Dezvoltare al Media Sat, partener naţional în proiect, a spus că Media Sat s-a implicat în proiectul PERSACT cu un număr de nouă experţi, dintre care un expert pe termen lung în domeniul IT şi opt experţi pe termen scurt în domeniile IT şi al colectării de date.

"Până în prezent, Media Sat s-a implicat în acest proiect prin colectarea de date despre piaţa muncii, prin contactarea unui număr de aproximativ 1.500 de societăţi din regiunea Bucureşti-Ilfov (...) în scopul culegerii de informaţii privind locurile de muncă vacante în cadrul acestor societăţi precum şi privind interesul de promovare a acestor locuri de muncă prin intermediul portalului ce urmează a fi dezvoltat şi prin intermediul burselor de locuri de muncă organizate în cadrul proiectului", a explicat Roxana Pătraşcu.

Reprezentantul Fundaţiei pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro, Gabriela Ralea, a vorbit, la rândul său, despre implicarea FEDM în desfăşurarea evenimentului.

"Fundaţia va intra efectiv în proiect prin implicarea în activităţi operaţionale la sfârşitul anului acesta şi va derula activităţi până la sfârşitul proiectului, în iulie 2012. Prima dintre activităţile derulate de FEDM se referă la consilierea specializată şi simulările de interviuri pentru jumătate din grupul ţintă. Primul lucru pe care îl vom face în cadrul acestei activităţi este să creăm un set de criterii în baza cărora să selectăm jumătate dintre membrii grupului ţintă, să le acordăm acestora asistenţă şi să-i pregătim pentru interviuri. În primul rând, vom urmări să alegem persoanele care au cea mai mare nevoie de acest tip de asistenţă", a spus Gabriela Ralea. Ea a mai spus că FEDM va acorda asistenţă şi în etapa de introducere a CV-urilor în portalul de locuri de muncă.

Perioada de derulare a proiectului este de 18 luni, acesta urmând să se finalizeze în 31 iulie 2012.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici