- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (08.02.2018, 17:14)
- Oana Despa
Observatorul de Sănătate: 25% dintre pacienţii români sunt nemulţumiţi de condiţiile din spitale/ Ministrul Sănătăţii se aştepta ca numărul acestora să fie mai mare
Observatorul Român de Sănătate a făcut public un raport din care reiese că 25% dintre pacienţi sunt foarte nemulţumiţi de condiţiile din spitale, 5.000 au spus că li s-au pretins atenţii din partea medicilor, iar peste o cincime au declarat că şi-au cumpărat singuri medicamente în spital.
Urmărește
446 afișări
Observatorul de Sănătate: 25% dintre pacienţii români sunt nemulţumiţi de condiţiile din spitale/ Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii, se aştepta ca numărul acestora să fie mult mai mare
Potrivit raportului, 25% dintre pacienţi s-au arătat foarte nemulţumiţi de condiţiile din spitale, peste o cincime au spus că au fost nevoiţi să îşi cumpere medicamente din banii proprii pe perioada internării în spital, iar aproximativ 5.000 de persoane au mărturisit că li s-au cerut bani sau atenţii de către personalul medical.
De asemenea, 8 din 10 pacienţi au completat în chestionar că au fost satisfăcuţi de activitatea şi implicarea medicului care i-a îngrijit.
În ceea ce priveşte serviciile medicale, în cadrul raportului a fost realizat un top al unităţilor sanitare în fruntea căruia se află Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Cuza Vodă" din Iaşi (87% de pacienţi mulţumiţi), fiind urmat de Spitalul Clinic de Recuperare din Cluj Napoca şi de Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Dr. IA Sbarcea" din Braşov, cu peste 86% de persoane satisfăcute.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Ministerul Finanţelor a luat joi de la bănci 1,3 mld. lei, la o dobândă de 7,03%/an
-
Ciolacu, despre restructurarea bugetarilor: Indiferent de obstacole - o duc la bun sfârşit
-
RAR avertizează: Escrocheria cu certificate auto false, la mare căutare
"Atragem atenţia asupra faptului că statul român judecă şi recompensează financiar performanţa spitalelor publice în special din punct de vedere cantitativ (numărul şi complexitatea cazurilor tratate), dar nu şi calitativ (satisfacţia pacienţilor sau calitatea vieţii după tratamentul în spital)", reiese din raport.
Un alt top făcut de ORS este legat de curăţenia de spitale, un punct slab în multe dintre unităţile româneşti.
Astfel, cel mai curat spital, apreciat de peste 92% dintre pacienţi, este Institutul Inimii "Nicolae Stăncioiu" din Cluj Napoca, iar peste 9 din 10 români au spus că Spitalul Clinic de Nefrologie "Carol Davila" din Bucureşti şi Spitalul Clinic de Urgenţe Oftalmologice din Capitală îndeplinesc normele de curăţenie.
În schimb, potrivit sursei citate, 21% dintre spitalele româneşti au manifestat interes zero faţă de părerea pacienţilor deoarece nu au încurajat completarea niciunui chestionar de satisfacţie. Printre acestea, se numără Spitalul Clinic de Urgenţă Floreaasca din Bucureşti, Spitalul Judeţean Târgu-Mureş sau Spitalul Judeţean de Urgenţă din Craiova.
"Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi", reiese din raportul încheiat de Observatorul Român de Sănătate.
Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii, s-a arătat surprinsă de procentul mic de oameni nemulţumiţi, precizând că se aştepta ca numărul acestora să fie mult mai mare.
Întrebată ce părere are despre spitalele care nu au pus la dispoziţia pacienţilor acest formular, demnitarul a răspuns: "Foarte proastă. În general, chestionarul de feedback reprezintă un instrument foarte bun, pacientul este bine informat. M-a mai frapat un lucru. O cincime de pacienţi trimişi să îşi cumpere medicamente? Legea spune că, dacă pacientul este internat în spital, spitalul trebuie să îi asigure tot. Dacă cumva nu are în acel moment pe stoc medicamente, atunci pacientul vine cu chitanţa şi atunci spitalul este obligat să îi dea pacientului înapoi banii. Orice medicament pe care pacientul îl consumă când este internat în spital trebuie consemnat în foaia de observaţie. Este o obligaţie. Orice medicament, chiar dacă vii de-acasă cu aspirină, se consemnează. Pacientul vine, face cerere de decontare, se trimite la partea financiară, care cere foaia de obervaţie să vadă dacă acel medicament a fost consemnat".
Chestionarul de satisfacţie, care poate fi completat online sau prin sms, a fost introdus în spitalele româneşti în decembrie 2016, de către fostul ministru al Sănătăţii, Vlad Voiculescu.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) trimite pacienţilor, prin SMS, cele nouă întrebări prin care aceştia îşi vor putea exprima gradul de satisfacţie asupra tratamentului medical de care a beneficiat. Mai exact, acesta va fi întrebat "Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?", "Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?", "A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?", "Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?", "Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze în acest spital?", "Starea ta de sănătate este mai bună după externare?", "Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?". La aceste întrebări se va putea răspunde cu Da sau Nu şi cu note cuprinse între 1 şi 4.
Citeşte şi: Ilie Carabulea rămâne în închisoare după ce instanţa i-a respins contestaţia la executare
Citeşte şi: Noi probleme la Spitalul de Boli Infecţioase Timişoara: Copil internat în acelaşi salon cu un adult
Citeşte şi: Anchetă la Spitalul de Pediatrie din Sibiu după ce un bebeluş de aproape o lună a murit. A fost tratat pentru o infecţie a tractului urinar şi ar fi făcut septicemie
Citeşte şi: ISU: Patru persoane, rănite într-un accident în Ilfov, pe E85, în care a fost implicat şi un microbuz
Citeşte şi: Un deţinut condamnat pentru tâlhărie calificată a evadat din Palatul de Justiţie Satu Mare
Citeşte şi: Aglomeraţie pe Valea Prahovei, viteza medie cu care circulă maşinile fiind de 20 de kilometri la oră
Citeşte şi: Inspecţia Judiciară nu o va cerceta disciplinar pe Mihaiela Iorga pentru neînregistrarea unui denunţ
Citeşte şi: Avocatul Poporului: Membrii Comisiei de la Veneţia, îngrijoraţi de proiectul care modifică Legea ONG
Citeşte şi: Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii: Un medic primar va ajunge la un salariu net de peste 9.000 de lei lunar, fără sporuri. Medicii care vor obţine un brut de 4.000 de euro
"Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi", reiese din raportul încheiat de Observatorul Român de Sănătate.
Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii, s-a arătat surprinsă de procentul mic de oameni nemulţumiţi, precizând că se aştepta ca numărul acestora să fie mult mai mare.
Întrebată ce părere are despre spitalele care nu au pus la dispoziţia pacienţilor acest formular, demnitarul a răspuns: "Foarte proastă. În general, chestionarul de feedback reprezintă un instrument foarte bun, pacientul este bine informat. M-a mai frapat un lucru. O cincime de pacienţi trimişi să îşi cumpere medicamente? Legea spune că, dacă pacientul este internat în spital, spitalul trebuie să îi asigure tot. Dacă cumva nu are în acel moment pe stoc medicamente, atunci pacientul vine cu chitanţa şi atunci spitalul este obligat să îi dea pacientului înapoi banii. Orice medicament pe care pacientul îl consumă când este internat în spital trebuie consemnat în foaia de observaţie. Este o obligaţie. Orice medicament, chiar dacă vii de-acasă cu aspirină, se consemnează. Pacientul vine, face cerere de decontare, se trimite la partea financiară, care cere foaia de obervaţie să vadă dacă acel medicament a fost consemnat".
Chestionarul de satisfacţie, care poate fi completat online sau prin sms, a fost introdus în spitalele româneşti în decembrie 2016, de către fostul ministru al Sănătăţii, Vlad Voiculescu.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) trimite pacienţilor, prin SMS, cele nouă întrebări prin care aceştia îşi vor putea exprima gradul de satisfacţie asupra tratamentului medical de care a beneficiat. Mai exact, acesta va fi întrebat "Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?", "Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?", "A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?", "Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?", "Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze în acest spital?", "Starea ta de sănătate este mai bună după externare?", "Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?". La aceste întrebări se va putea răspunde cu Da sau Nu şi cu note cuprinse între 1 şi 4.
Citește pe alephnews.ro: Un marinar român a fost eliberat de rebelii Houthi. Cum evoluează situația din Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Noi probleme la Spitalul de Boli Infecţioase Timişoara: Copil internat în acelaşi salon cu un adult | FOTO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Yuval Raphael a fost aleasă să reprezinte Israelul la Eurovision 2025. Artista a supraviețuit atacului Hamas din 7 octombrie 2023
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe