- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (08.02.2018, 17:14)
- Oana Despa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Observatorul de Sănătate: 25% dintre pacienţii români sunt nemulţumiţi de condiţiile din spitale/ Ministrul Sănătăţii se aştepta ca numărul acestora să fie mai mare
Observatorul Român de Sănătate a făcut public un raport din care reiese că 25% dintre pacienţi sunt foarte nemulţumiţi de condiţiile din spitale, 5.000 au spus că li s-au pretins atenţii din partea medicilor, iar peste o cincime au declarat că şi-au cumpărat singuri medicamente în spital.
Urmărește
446 afișări
Observatorul de Sănătate: 25% dintre pacienţii români sunt nemulţumiţi de condiţiile din spitale/ Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii, se aştepta ca numărul acestora să fie mult mai mare
Potrivit raportului, 25% dintre pacienţi s-au arătat foarte nemulţumiţi de condiţiile din spitale, peste o cincime au spus că au fost nevoiţi să îşi cumpere medicamente din banii proprii pe perioada internării în spital, iar aproximativ 5.000 de persoane au mărturisit că li s-au cerut bani sau atenţii de către personalul medical.
De asemenea, 8 din 10 pacienţi au completat în chestionar că au fost satisfăcuţi de activitatea şi implicarea medicului care i-a îngrijit.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
-
Ziua alegerilor din SUA: Măsuri de securitate, luate în mai multe state americane
-
Viktor Orbán ia în batjocură ideea că România este mai bună decât Ungaria: „Cine crede asta, să se mute acolo”
În ceea ce priveşte serviciile medicale, în cadrul raportului a fost realizat un top al unităţilor sanitare în fruntea căruia se află Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Cuza Vodă" din Iaşi (87% de pacienţi mulţumiţi), fiind urmat de Spitalul Clinic de Recuperare din Cluj Napoca şi de Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie "Dr. IA Sbarcea" din Braşov, cu peste 86% de persoane satisfăcute.
"Atragem atenţia asupra faptului că statul român judecă şi recompensează financiar performanţa spitalelor publice în special din punct de vedere cantitativ (numărul şi complexitatea cazurilor tratate), dar nu şi calitativ (satisfacţia pacienţilor sau calitatea vieţii după tratamentul în spital)", reiese din raport.
Un alt top făcut de ORS este legat de curăţenia de spitale, un punct slab în multe dintre unităţile româneşti.
Astfel, cel mai curat spital, apreciat de peste 92% dintre pacienţi, este Institutul Inimii "Nicolae Stăncioiu" din Cluj Napoca, iar peste 9 din 10 români au spus că Spitalul Clinic de Nefrologie "Carol Davila" din Bucureşti şi Spitalul Clinic de Urgenţe Oftalmologice din Capitală îndeplinesc normele de curăţenie.
În schimb, potrivit sursei citate, 21% dintre spitalele româneşti au manifestat interes zero faţă de părerea pacienţilor deoarece nu au încurajat completarea niciunui chestionar de satisfacţie. Printre acestea, se numără Spitalul Clinic de Urgenţă Floreaasca din Bucureşti, Spitalul Judeţean Târgu-Mureş sau Spitalul Judeţean de Urgenţă din Craiova.
"Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi", reiese din raportul încheiat de Observatorul Român de Sănătate.
Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii, s-a arătat surprinsă de procentul mic de oameni nemulţumiţi, precizând că se aştepta ca numărul acestora să fie mult mai mare.
Întrebată ce părere are despre spitalele care nu au pus la dispoziţia pacienţilor acest formular, demnitarul a răspuns: "Foarte proastă. În general, chestionarul de feedback reprezintă un instrument foarte bun, pacientul este bine informat. M-a mai frapat un lucru. O cincime de pacienţi trimişi să îşi cumpere medicamente? Legea spune că, dacă pacientul este internat în spital, spitalul trebuie să îi asigure tot. Dacă cumva nu are în acel moment pe stoc medicamente, atunci pacientul vine cu chitanţa şi atunci spitalul este obligat să îi dea pacientului înapoi banii. Orice medicament pe care pacientul îl consumă când este internat în spital trebuie consemnat în foaia de observaţie. Este o obligaţie. Orice medicament, chiar dacă vii de-acasă cu aspirină, se consemnează. Pacientul vine, face cerere de decontare, se trimite la partea financiară, care cere foaia de obervaţie să vadă dacă acel medicament a fost consemnat".
Chestionarul de satisfacţie, care poate fi completat online sau prin sms, a fost introdus în spitalele româneşti în decembrie 2016, de către fostul ministru al Sănătăţii, Vlad Voiculescu.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) trimite pacienţilor, prin SMS, cele nouă întrebări prin care aceştia îşi vor putea exprima gradul de satisfacţie asupra tratamentului medical de care a beneficiat. Mai exact, acesta va fi întrebat "Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?", "Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?", "A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?", "Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?", "Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze în acest spital?", "Starea ta de sănătate este mai bună după externare?", "Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?". La aceste întrebări se va putea răspunde cu Da sau Nu şi cu note cuprinse între 1 şi 4.
Citeşte şi: Ilie Carabulea rămâne în închisoare după ce instanţa i-a respins contestaţia la executare
Citeşte şi: Noi probleme la Spitalul de Boli Infecţioase Timişoara: Copil internat în acelaşi salon cu un adult
Citeşte şi: Anchetă la Spitalul de Pediatrie din Sibiu după ce un bebeluş de aproape o lună a murit. A fost tratat pentru o infecţie a tractului urinar şi ar fi făcut septicemie
Citeşte şi: ISU: Patru persoane, rănite într-un accident în Ilfov, pe E85, în care a fost implicat şi un microbuz
Citeşte şi: Un deţinut condamnat pentru tâlhărie calificată a evadat din Palatul de Justiţie Satu Mare
Citeşte şi: Aglomeraţie pe Valea Prahovei, viteza medie cu care circulă maşinile fiind de 20 de kilometri la oră
Citeşte şi: Inspecţia Judiciară nu o va cerceta disciplinar pe Mihaiela Iorga pentru neînregistrarea unui denunţ
Citeşte şi: Avocatul Poporului: Membrii Comisiei de la Veneţia, îngrijoraţi de proiectul care modifică Legea ONG
Citeşte şi: Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii: Un medic primar va ajunge la un salariu net de peste 9.000 de lei lunar, fără sporuri. Medicii care vor obţine un brut de 4.000 de euro
"Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi", reiese din raportul încheiat de Observatorul Român de Sănătate.
Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii, s-a arătat surprinsă de procentul mic de oameni nemulţumiţi, precizând că se aştepta ca numărul acestora să fie mult mai mare.
Întrebată ce părere are despre spitalele care nu au pus la dispoziţia pacienţilor acest formular, demnitarul a răspuns: "Foarte proastă. În general, chestionarul de feedback reprezintă un instrument foarte bun, pacientul este bine informat. M-a mai frapat un lucru. O cincime de pacienţi trimişi să îşi cumpere medicamente? Legea spune că, dacă pacientul este internat în spital, spitalul trebuie să îi asigure tot. Dacă cumva nu are în acel moment pe stoc medicamente, atunci pacientul vine cu chitanţa şi atunci spitalul este obligat să îi dea pacientului înapoi banii. Orice medicament pe care pacientul îl consumă când este internat în spital trebuie consemnat în foaia de observaţie. Este o obligaţie. Orice medicament, chiar dacă vii de-acasă cu aspirină, se consemnează. Pacientul vine, face cerere de decontare, se trimite la partea financiară, care cere foaia de obervaţie să vadă dacă acel medicament a fost consemnat".
Chestionarul de satisfacţie, care poate fi completat online sau prin sms, a fost introdus în spitalele româneşti în decembrie 2016, de către fostul ministru al Sănătăţii, Vlad Voiculescu.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) trimite pacienţilor, prin SMS, cele nouă întrebări prin care aceştia îşi vor putea exprima gradul de satisfacţie asupra tratamentului medical de care a beneficiat. Mai exact, acesta va fi întrebat "Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?", "Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?", "A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?", "Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?", "Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?", "Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze în acest spital?", "Starea ta de sănătate este mai bună după externare?", "Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?". La aceste întrebări se va putea răspunde cu Da sau Nu şi cu note cuprinse între 1 şi 4.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: Noi probleme la Spitalul de Boli Infecţioase Timişoara: Copil internat în acelaşi salon cu un adult | FOTO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe