„Ochii pe mine!” Când pandemia reinventează apa şi săpunul. Marina Manea, inspector şcolar general adjunct: „Nu puteam vorbi anterior despre existenţa săpunului şi a hârtiei igienice în toate unităţile de învăţământ”

  • Marina Manea: „Suntem într-un permanent teren de luptă profesori-părinţi-elevi!”
  • Marina Manea: „Apelul nostru permanent este că familiile, profesorii, elevii trebuie să fie o echipă în acest timp”
  • Marina Manea, despre provocările pandemiei: „Am învăţat că trebuie să avem aceste minime competenţe de utilizare a computerului şi a tot ceea ce implică o lecţie online”
  • Marina Manea: „Raportarea noastră la generaţiile actuale implică în mod necesar obţinerea acestor competenţe avansate digitale”
Urmărește
334 afișări
Imaginea articolului „Ochii pe mine!” Când pandemia reinventează apa şi săpunul. Marina Manea, inspector şcolar general adjunct: „Nu puteam vorbi anterior despre existenţa săpunului şi a hârtiei igienice în toate unităţile de învăţământ”

„Ochii pe mine!” Când pandemia reinventează apa şi săpunul. Marina Manea, inspector şcolar general adjunct: „Nu puteam vorbi anterior despre existenţa săpunului şi a hârtiei igienice în toate unităţile de învăţământ”

Marina Manea, inspector şcolar general adjunct, invitată luni seară în emisiunea „Ochii pe mine!”, cu Vlad Craioveanu – în ziua revenirii elevilor la şcoală, după patru luni de învăţământ online – îţi spune care este, în prezent, situaţia din şcolile bucureştene.

Cum este privită reîntoarcerea la şcoală de către copii, părinţi şi profesori? Ce urmează după începerea şcolilor şi care este soluţia unei şcoli pe bune?

Ţară, ţară, vrem la şcoală! Sau nu?

„Vorbim despre 418 unităţi de învăţământ de stat şi 232 de unităţi de învăţământ private. (…) În Bucureşti, vorbim despre 9 unităţi de învăţământ care funcţionează în sitemul online din diferite motive. Fie că au probleme cu energia electrică, fie cu energia termică, fie sunt relocate şi condiţiile sunt improprii. Aşadar, tot felul de situaţii care au împiedicat unităţile de învăţămâmânt să funcţioneze în acelaşi scenarii ca celelalte”, explică Marina Manea situaţia din şcolile bucureştene.

Inspectorul şcolar general adjunct îţi spune şi în ce stadiu este demersul în legătură cu testele antigen pentru elevi.

„Testele antigen au ajuns, sunt deja în şcoli şi încep să fie repartizate în unităţile de învăţământ. (…) Pentru numărul de elevi pe care acea unitate de învăţământ îl conţine, dar şi pentru tot personalul de învăţământ.”

Inspectorul Marina Manea, apel la seriozitate şi responsabilitate!

 „Apelul nostru permanent este că familiile, profesorii, elevii trebuie să fie o echipă în acest timp şi trebuie să înţelegem că trebuie să respectăm aceste reguli, de la purtarea măştii, spălat pe mâini, dezinfectat. Apelul este la seriozitate şi responsabilitate!”

Marina Manea, despre pandemia spălării noastre: ,,A scos la iveală acest neajuns extraordinar!

Izbucnirea pandemiei ne-a schimbat tuturor vieţile: purtarea măştii şi distanţarea socială.  Însă pentru şcoli, profesori şi elevi, vremurile Covid-19 au avut şi o parte bună. Mai exact, se pare că pandemia a reinventat apa şi săpunul, care lipseau cu desăvârşire în multe unităţi de ânvăţământ.

 „O nouă chestiune care cel puţin pe noi, cei care lucram în educaţie, ne durea foarte tare înainte de pandemie. Nu puteam vorbi anterior despre existenţa săpunului şi a hârtiei igienice în toate unităţile de învăţământ, nici măcar atunci când vorbeam despre municipiul Bucureşti. Ei, iată că pandemia a scos la iveală acest neajuns extraordinar. La momentul acesta, vă garantez însă că nu există unitate de învăţământ care să nu fie dotată cu aceste materiale igienică-sanitare necesare contextului actual. Vă garantez şi că nu avem situaţii de unităţi de învăţământ în care nu există apă caldă.”

Revenirea la şcoală a elevilor, obligatorie sau la alegere? Ce spune inspectorul adjunct Marina Manea despre Ordinul Comun care nu lasă loc de dus-întors.

Marina Manea: Nu putem vorbi despre asta atâta vreme cât Ordinul Comun prevede în mod clar: noi, Bucureştiul suntem în scenariul galben. Acest scenario implică prezenţa la şcoală a preşcolarilor, a elevilor din ciclul primar şi elevii din anii terminali: clasele a-VIII-a şi a XII-a, acolo unde este cea mai mare nevoie a lor de a se regăsi în spaţiul şcolii, de a interacţiona între ei, de a interacţiona cu profesorii şi de a pune la punct tot cee ace au nevoie pentru a promova examenele naţionale. (…) Este imperios necesar să fie acolo prezenţi, în situaţia în care nu intervin alte situaţii excepţionale care ar modifica această stare a lucrurilor.”

M. Manea: ,,Să fim o echipă, să încercăm să depăşim această perioadă!”

Marina Manea mărturiseşte că nu înţelege uneori eternul război părinţi-elevi-profesor. Aceasta susţine că binele copilului este numitorul comun al acestei ecuaţii, complicate mereu şi mereu cu multe necunoscute.

„Sunt părinte şi cred că principalul mesaj care trebuie transmis în această perioadă este să fim o echipă, să încercăm să lăsăm deoparte modul în care gândim, ne raportăm poate la şcoală, la

educaţie, deşi cumva ar trebui să fie comun. Să fim o echipă, să încercăm să depăşim această perioadă, cred că de efortul fiecaruia dintre noi depinde intrarea într-o normalitate, atât de dorită şi de sperată. Şi să ne oferim creditul necesar unii celorlalţi pentru a depăşi această perioadă încercată pentru toată lumea.”

Marina Manea: ,,Această luptă continuă ne împiedică să vedem obiectul nostru comun”

„Să ne oferim creditul necesar! Pentru că suntem într-un permanent teren de luptă profesori-părinţi-elevi şi pare că tocmai această luptă continuă ne împiedică să vedem obiectul nostru comun: binele copilul nostru!”

Marina Manea, despre continuarea digitalizării

Inspectorul general adjunct vorbeşte şi despre marea provocare a acestei perioade pentru profesori, dar şi pentru cei din inspectorat. Marina Manea mărturiseşte franc faptul că procesul de digitalizare nu se va opri aici. A poate marea lecţie a pandemiei.

În mod categoric, această experienţă a digitalizării va continua. Cred că revenirea noastră în sala de clasă, învăţarea faţă în faţă nu vor elimina în totalitate experienţa digitalizării care trebuie din ce în ce mai accentuată.”

M. Manea, despre provocările din pandemie la nivel de inspectorat: ,,Competenţele digitale de bază!”

„Cred că principala provocare la care profesorul a fost supus a fost aceea a dobândirii acestor competenţe de bază. Noi discutăm la acest moment despre nişte competenţe de bază digitale.Timpul ne va face să mergem către nişte competenţe avansate. Pentru că raportarea noastră la generaţiile actuale implică în mod necesar obţinerea acestor competenţe avansate digitale. Am învăţat că trebuie să avem aceste minime competenţe de utilizare a computerului şi a tot ceea ce implică o lecţie online şi pe mai departe eforturile noastre trebuie să meargă în aceeaşi direcţie.”

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici