- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
OMS vrea eliminarea publicităţii la tutun
Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a solicitat, vineri, înaintea Zilei Mondiale fără Tutun, "interdicţia oricărei forme de publicitate, de promovare şi sponsorizare privind tutunul".
OMS vrea eliminarea publicităţii la tutun (Imagine: Medifax Foto)
În viziunea OMS, este vorba de protejarea a circa 1,8 miliarde de tineri care sunt ţinta "metodelor promoţionale subtile" ale producătorilor de ţigarete care cheltuie "miliarde de dolari" pentru "a atrage tinerii către produsele lor care generează dependenţă".
"Pentru a putea supravieţui, industria tabacului trebuie să înlocuiască consumatorii care mor sau care se lasă de fumat cu noi fumători pe care trebuie să îi recruteze atunci când sunt tinei", a explicat Margaret Chan, director general al OMS. În acest scop, industria tutunului "prinde în capcană milioane de tineri în întreaga lume, cu consecinţe potenţial devastatoare pentru sănătatea lor", a spus aceasta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Burduja afirmă că preluarea E.ON România de către compania maghiară MVM ar putea fi blocată din motive de securitate: „Nu vom permite gazului rusesc să intre în ţară”
-
Donald Trump afirmă că pregăteşte o întâlnire cu Vladimir Putin pentru a discuta despre războiul din Ucraina
-
Adrian Sârbu: Ordonanţa-trenuleţ nu va rezolva nimic. Bugetul României e o cutie neagră urât mirositoare. Deciziile importante ale României vor fi votate de UDMR
Potrivit OMS, studii recente au arătat că, cu cât tinerii sunt mai expuşi la reclame în favoarea tutunului, cu atât riscă mai mult să se apuce de fumat. "Cu toate astea, numai cinci la sută din populaţia mondială este protejată de o interdicţie globală a publicităţii, promoţiilor şi sponsorizărilor realizate de industria tutunului", menţionează organizaţia.
"Industria tabacului a recurs la strategii de comercializare agresive pentru a crea tinerilor dependenţă de acest drog", a spus Douglas Bettcher, director al Iniţiativei fără tutun a OMS. "Interdicţia totală a publicităţii este eficientă şi a permis reducerea consumului de tutun cu aproape 16 la sută în ţările care au adoptat deja această măsură", a spus el.
Organizaţia precizează că fabricanţii de ţigări îşi promovează produsele în mediile frecventate de tineri: cinema, Internet, concerte şi manifestaţii sportive.
Un studiu al OMS realizat pe subiecţi cu vârste de 13 - 15 ani care studiază în şcoli din întreaga lume a arătat că peste 55 la sută dintre elevi au văzut afişe publicitare de promovare a ţigaretelor în ultima lună, în timp ce 20 la sută dintre ei posedă obiecte cu emblema unei mărci de ţigarete.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO