- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Omul de afaceri german încheiase un contract pe perioadă determinată pentru a putea folosi avionul
Omul de afaceri german care s-a prăbuşit cu un avion de mici dimensiuni în Hunedoara folosea aparatul în baza unui contract încheiat pe durată determinată între acesta şi persoana din Deva căreia proprietarul îi încredinţase avionul, care valora circa 50.000 de euro şi nu avea asigurare de tip CASCO
Potrivit anchetatorilor, omul de afaceri german Mathias Gabrovski, care s-a prăbuşit cu un avion de mici dimensiuni, pe Valea Streiului din judeţul Hunedoara, efectua zborul în baza unui acord obţinut pentru traseul Deva - Şibot şi în conformitate cu clauzele contractuale încheiate între acesta şi Simion Câmpean, din Deva, fost pilot, căruia proprietarul avionului, Mircea Chira, îi încredinţase aparatul în baza unui contract de comodat.
"Nu era la primul zbor. Închiriase de mai multe ori avionul. Avea peste 200 de ore de zbor. A fost cu avionul pe litoral, la Serbările Severinului, deci nu era începător", a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, Vasile Hriţac, reprezentantul Poliţiei Transporturi Hunedoara, autoritate care are în competenţă aerodromul de la Săuleşti.
Potrivit sursei citate, între omul de afaceri german şi Simion Câmpean era încheiat un contract pe o perioadă determinată în baza căruia lui Gabrovski îi era permis să folosească avionul.
"Îşi anunţa intenţia, se înregistra în registru şi folosea avionul", a spus Hriţac.
Pe de altă parte, proprietarul avionului prăbuşit în judeţul Hunedoara, omul de afaceri din Alba Iulia Mircea Chira, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că aparatul de zbor îl avea dat în comodat pilotului instructor Simion Câmpean din Deva şi, potrivit contractului de comodat, acesta era obligat să se ocupe de păstrarea avionului în condiţii de zbor, dar şi să obţină toate autorizările necesare.
El a explicat că avionul nu avea asigurare de tip CASCO astfel încât nu îşi poate recupera paguba printr-o firmă de asigurări.
Chira a spus că avionul a avut un preţ de achiziţie între 90.000 şi 100.000 de euro, precizând că avea dotări suplimentare printre care şi o paraşută balistică exterioară care permitea coborârea aparatului pe sol în cazul în care motorul avea o defecţiune.
El a adăugat că în prezent avionul este evaluat la circa 50.000 de euro.
Potrivit sursei citate, recuperarea epavei şi acoperirea pagubei ar urma să fie realizate de instructorul Simion Câmpean care avea în grijă aparatul de zbor, aceasta fiind împuternicit să facă acest lucru prin contractul de comodat.
Avionul prăbuşit în judeţul Hunedoara este un CT Flight Design de producţie germană, fiind considerat unul dintre cele mai sigure aparate de zbor ultrauşoare.
Potrivit proprietarului avionului, aparatele de acest gen sunt extrem de sigure şi au o autonomie de zbor de aproximativ 2.000 de kilometri cu un plin de combustibil, iar fără motor poate plana chiar şi câteva zeci de kilometri.
El a precizat că aparatul trecuse recent printr-o revizie tehnică şi primise o nouă autorizaţie de zbor.
Avionul de mici dimensiuni dispărut, luni seară, în timpul unui zbor, a fost localizat, marţi, în zona localităţii hunedorene Baru.
Ulterior, procurorii Parchetului instanţei supreme au anunţat că pilotul avionului şi-a pierdut viaţa, precizând că s-au început cercetări în cazul incidentului aviatic.
Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, după finalizarea primelor cercetări, una dintre ipotezele luate în calcul este ca aparatul de zbor să fi rămas fără combustibil dat fiind faptul că în momentul impactului cu solul nu a avut loc nicio explozie, iar pilotul german s-a abătut de la traseul iniţial cu aproximativ 150 de kilometri.
La rândul său, prefectul de Hunedoara, Attila Dezsi, declara că accesul în zona în care a fost localizată epava avionului de mici dimensiuni a fost deosebit de greoi, la faţa locului ajungând poliţişti criminalişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie Hunedoara, coordonaţi de un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Haţeg, împreună cu reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Române, care au prelevat probe pentru a stabili cauzele producerii incidentului.
"Pilotul avionului este decedat şi a fost găsit sub fiarele acestuia, epava fiind identificată la 33 de kilometri de DN 66, în zona Valea Largă, o zonă extrem de greu accesibilă. Deocamdată nu se poate spune dacă a fost vorba despre accident sau dacă a existat un act voit", spunea Dezsi.
Potrivit sursei citate, resturile avionului sunt împrăştiate pe o suprafaţă mică, de 50 de metri pătraţi, epava fiind identificată cu botul înfipt într-unul dintre versanţii din Valea Largă.
Şeful Serviciului de Medicină Legală Hunedoara, Dan Mărculescu, a declarat, miercuri, că decesul cetăţeanului german al cărui trup a fost găsit în zona muntoasă din apropierea comunei hunedorene Baru Mare a survenit din cauza leziunilor şi a politraumatismelor.
"Decesul a survenit din cauza multiplelor traumatisme, a leziunilor pluriorganice. A prezentat multiple fracturi, inclusiv de coloană, ca în cazul căderii de la înălţime", a declarat doctorul Dan Mărculescu.
Potrivit sursei citate, în urma autopsiei s-a stabilit că bărbatul era în viaţă la momentul impactului cu solul.
"Este vorba despre leziuni cu reacţie vitală, adică bărbatul era în viaţă în momentul în care a avut loc căderea", a spus medicul.
Legistul hunedorean a precizat că rezultatele nu au scos la iveală substanţe care să conducă la ipoteza sinuciderii, leziunile multiple de oase şi organe fiind singurele care au fost depistate de medicii legişti.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Alegerile prezidenţiale au fost contestate la CCR. Se cere anularea primului tur
-
Ministrul Economiei, despre şedinţa CSAT: Dacă este convocată, este necesară
-
BREAKING NEWS Vize SUA. Rata de refuz a vizelor a scăzut la 2,61%, sub pragul impus în programul Visa Wiever / "Congresului SUA va comunica oficial că România este calificată în program”
-
Pot fi repetate alegerile prezidenţiale? Fost preşedinte CCR: Da!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO