- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.08.2014, 16:28)
- Aurelia Alexa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ONG-uri şi universităţi cer Guvernului să menţină şi să dezvolte calea ferată din România
Mai multe organizaţii neguvernamentale şi universităţi au transmis un memoriu, în contextul adoptării de către Guvern a Memorandumului privind eficientizarea sectorului de transport feroviar, prin care cer modificarea unor prevederi, astfel încât calea ferată să fie dezvoltată, nu redusă.
Urmărește
198 afișări
ONG-uri şi universităţi cer Guvernului să menţină şi să dezvolte calea ferată din România
Principalele organizaţii non-guvernamentale din mediul academic, de afaceri, tehnic feroviar şi ingineresc din România au transmis, către autorităţile publice centrale şi locale din România, dar şi Comisiei Europene, un memoriu privind rolul căii ferate şi viitorul acestei industrii în România.
Semnatarii precizează că documentul a fost emis în contextul adoptării de către Guvern a Memorandumului Guvernamental privind eficientizarea sectorului de transport feroviar, care prevede printre altele, reducerea reţelei feroviare din România cu 4.000 km, reducerea scopului serviciilor sociale pe calea ferată, dar şi înfiinţarea unei noi Autorităţi de Reformă Feroviară.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Autorii spun că au identificat câteva argumente în favoarea menţinerii şi dezvoltării căii ferate şi în România, dar şi câteva măsuri care vin să completeze sau să înlocuiască propunerile din Memorandumul Guvernamental.
Iniţiatorii documentului arată că reţeaua feroviară actuală a României se află sub media europeană, în timp ce infrastructura rutieră de drumuri europene şi autostrăzi o depăşeşte din punct de vedere al accesibilităţii, dar şi că statul şi-a asumat promovarea transportului feroviar printr-o serie de strategii care vizează dezvoltarea durabilă şi reducerea emisiilor poluante, cum ar fi "Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă a României Orizonturi 2013-2020-2030" sau "Strategia Naţională a României privind Schimbările Climatice 2013 - 2020".
Alte argumente se referă la faptul că această modalitate de transport prezintă cel mai mic impact asupra mediului din punct de vedere al emisiilor de gaze cu efect de seră, dar şi asupra populaţiei din punct de vedere al zgomotului produs, precum şi cel mai bun raport de utilizare a materiilor prime.
"Calea ferată prezintă cel mai bun raport dintre modurile de transport terestre privind siguranţa călătorilor şi mărfurilor, este un bun contribuitor la bugetul central şi bugetele locale, creează locuri de muncă pentru cetăţenii români şi doar lipsa cronică a fondurilor pentru investiţii şi întreţinere conduce la imaginea falsă a unui sistem aparent ineficient", se arată în memoriu.
Semnatarii documentului solicită Guvernului să renunţe la instituirea unei Autorităţi de Reformă Feroviară şi să înfiinţeze un departament de reformă feroviară în cadrul Ministerului Transporturilor sau a Autorităţii Feroviare din România, precum şi o Autoritate de Transport.
De asemenea, Guvernului i se solicită reevalurea importanţei rutelor secundare pentru asigurarea conectivităţii comunităţilor umane şi de afaceri, renunţarea la politica de închidere a celor 4.000 de km de cale ferată, asigurarea finanţării adecvate a serviciilor sociale de pe rutele secundare şi actualizarea legislaţiei naţionale pentru a permite autorităţilor publice locale implicarea în întreţinerea, dezvoltarea şi derularea operaţiunilor de transport pe calea ferată.
Semnatarii mai cer înfiinţarea unor companii/agenţii de investiţii în material rulant pentru transportul de călători şi în infrastructuri de transport, dar şi pregătirea adecvată a obiectivelor, scopului şi conţinutului contractelor de servicii publice, în concordanţă cu legislaţia naţională şi europeană.
"Implementarea adecvată a propunerilor grupului de lucru vor conduce la creşterea economiei României şi la ameliorarea condiţiilor de viaţă a locuitorilor acestei ţări, contribuind la alinierea la standardele europene inclusiv în domeniul mobilităţii persoanelor şi mărfurilor", spun autorii memoriului.
Semnatarii documentului sunt: Academia de Ştiinţe Tehnice din România, Asociaţia EU Concept R&D, Asociaţia Generală a Inginerilor din România, Asociaţia Industriei Feroviare din România, Asociaţia Inginerilor Feroviari din România, Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană, Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România, Club Feroviar - "Clubul Oamenilor de Afaceri din sectorul Feroviar", Universitatea Politehnica Bucureşti, Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti şi Universitatea Transilvania Braşov.
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe