- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (13.01.2014, 20:31)
- Roxana Alexe
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ONG-urile susţin că viitorul tronson al bd. Uranus va afecta 6% din parcul Izvor. PMB spune că 2%
Societatea civilă continuă disputa cu PMB privind viitorul bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus, noul motiv al divergenţelor fiind suprafaţa din parcul Izvor care va fi afectată de lucrările la al doilea tronson: ONG-urile susţin că este vorba despre un hectar, adică 6% din parc, iar municipalitatea, 2%.
Urmărește
697 afișări
ONG-urile susţin că viitorul tronson al bd. Uranus va afecta 6% din parcul Izvor, PMB spune că 2% (Imagine: Andrei Spirache/Mediafax Foto)
Discuţiile privind proiectul pentru aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) "Dublare diametrală Nord-Sud Bucureşti tronson 2 - strada B. P. Haşdeu - strada Uranus - Calea Rahovei" au fost purtate luni, la sediul municipalităţii, în sala de şedinţe fiind prezenţi reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) şi ai unor ONG-uri, dar şi simpli cetăţeni.
Proiectul în dezbatere vizează continuarea bulevardului de la strada Ştirbei Vodă până la Piaţa de Flori din sectorul 5, după ce primul tronson, Buzeşti-Berzei, a fost finalizat, circulaţia fiind deschisă duminică.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Răsturnare de situaţie! PSD se retrage din negocierile de coaliţie. Ciolacu: Vom vota un guvern minoritar de dreapta
-
ChatGPT devine accesibil prin telefon şi WhatsApp
-
Wizz Air mută trei curse din Bucureşti pe Aeroportul Băneasa din 2025
Şeful Direcţiei de Infrastructură a municipalităţii, Ion Dedu, a arătat cu acest prilej că lucrările la al doilea tronson presupun, între altele, construirea unui tunel cu lungimea de circa 800 de metri pe sub dealul Palatului Parlamentului.
Tunelul va fi construit la o adâncime de 10-15 metri şi va fi început dinaintea intersecţiei străzilor Izvor şi B. P. Haşdeu.
Dedu a precizat că, pentru construirea tunelului, urmează să fie afectată o porţiune de aproximativ două procente din suprafaţa totală a parcului Izvor.
"Circa 2% din parcul Izvor va fi afectat, suprafaţa fiind foarte mică şi regăsindu-se în zonele verzi care vor fi create", a spus, la dezbaterea publică, şeful Direcţiei de Infrastructură.
De cealaltă parte, reprezentantul organizaţiei Eco-Civica, Dan Trifu, a arătat că suprafaţa care va fi afectată ar fi de un hectar din totalul celor 17 ale parcului Izvor, adică aproape şase procente din acesta, lucru care nemulţumeşte societatea civilă.
Reprezentantul Eco-Civica a mai spus că, având în vedere că al doilea tronson va aduce un trafic foarte mare într-o zonă centrală a Capitalei, ar fi fost de preferat să fie realizat în subteran, în coordonare cu magistrala de metrou.
"Am insistat ca proiectul să fie regândit, măcar să trecem cu el pe subteran, aşa cum fac toate oraşele civilizate, şi să ţină cont de lucrările de la Magistrala 4 de metrou", a declarat Dan Trifu.
În acest context, directorul Ion Dedu a explicat că subtraversarea parcului Izvor şi a râului Dâmboviţa, precum şi realizarea unei infrastructuri stradale subterane, sunt "practic imposibile" la acest moment, deoarece ar fi nevoie de o rampă de intrare în acest pasaj, foarte lungă, amplasată înainte de intersecţia Ştirbei Vodă-Berzei şi care va afecta mai multe imobile din acea zonă, monumente istorice.
"Vorbim, totuşi, de un bulevard unde traficul este mai mult la suprafaţă, şi nu în subteran. Tunelul de sub Palatul Parlamentului e cauzat de faptul că este vorba de o zonă care nu poate fi abordată altfel. Este imposibil să subtraversăm Dâmboviţa, cu tot cu caseta edilitară, şi metroul, care este deja în paralel cu Dâmboviţa, numai ca să evităm un colţişor din Paracul Izvor", a explicat Dedu.
Tronsonul doi al viitorului bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus va avea aproximativ trei kilometri, câte două benzi pe fiecare sens şi spaţiu inclus pentru linia de tramvai care, iniţial, nu va fi realizată.
Tunelul va trece pe sub dealul Parlamentului, va subtraversa Calea 13 Septembrie şi va ieşi pe strada Uranus, imediat după Calea 13 Septembrie, fiind continuat de infrastructură rutieră, imediat după Piaţa de Flori, respectiv la intersecţia arterelor Tudor Vladimirescu şi Calea Rahovei.
Potrivit lui Ion Dedu, tunelul este coordonat cu construcţiile existente în zonă, dar şi cu cele viitoare, respectiv Catedrala Mântuirii Neamului şi o propunere de amenajare a unui hotel pentru Palatul Parlamentului.
În ceea ce priveşte costurile celui de-al doilea tronson, şeful Direcţiei de Infrastructură a arătat că, imediat după aprobarea PUZ, va fi definitivat studiul de fezabilitate, care va indica o valoare estimativă a proiectului.
"Au fost foarte multe variante ale acestui proiect, plecând de la realizarea acestei infrastructuri la nivelul solului, pe dealul Palatului Parlamentului, prin realizarea unei pasarele şi până la un tunel de mai mare amploare. Urmează ca, după aprobarea studiului de fezabilitate, să reavizăm indicatorii tehnico-economici şi atunci vom avea valoarea estimată", a mai spus Dedu, care a arătat că lucrările ar putea fi demarate la începutul anului 2015.
După dezbaterea publică, proiectul ar urma să fie supus aprobării consilierilor generali ai Capitalei.
Circulaţia pe tronsonul Buzeşti-Berzei - primul al bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus, a fost deschisă duminică.
Viitoarea arteră, gândită ca alternativă pentru Calea Victoriei şi bulevardele Lascăr Catargiu, Magheru şi Dimitrie Cantemir, va face legătura între nordul şi sudul Capitalei.
Citește pe alephnews.ro: Marcel Ciolacu anunță că PSD se retrage din coaliție și va vota un guvern de dreapta: „Nu fugim de responsabilitate”
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Rețeta veche de salată de boeuf a regretatului Radu Anton Roman. Ingredientul secret care oferă un gust unic
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe