Oprescu amână deschiderea Pasajului Basarab pentru montarea unor senzori seismici

Edilul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat sâmbătă în timpul vizitei la Pasajul Basarab că din punct de vedere al carosabilului acesta este finalizat şi maşinile ar putea circula pe pod, însă trebuie să existe şi o atenţionare în cazul unui cutremur, fiind vizată montarea unor senzori seismici.

Urmărește
529 afișări
Imaginea articolului Oprescu amână deschiderea Pasajului Basarab pentru montarea unor senzori seismici

Oprescu amână deschiderea Pasajului Basarab pentru montarea unor senzori seismici (Imagine: Alexandru Hojda/Mediafax Foto)

"Nu mă grăbesc să tai o panglică inaugurală până când nu sunt sigur că se poate circula în maximă siguranţă", a spus primarul general al Capitalei.

Sorin Oprescu a venit la Pasajul Basarab împreună cu directorul Institutului Naţional de Fizica Pământului, Gheorghe Mărmureanu, care a spus că, aşa cum a fost construit, Pasajul Basarab rezistă la un cutremur de 7,5 grade pe scara Richter.

Edilul şef al Capitalei a explicat că, în urmă cu câteva zile, proiectantul Pasajului Basarab a trimis o adresă în care îi cerea constructorului datele privind testele finale, recomandându-i ca acestea să includă, pe lângă informaţiile privind finalizarea carosabilului, şi montarea staţiei RATB de pe pod şi a liniilor de tramvai.

În adresă se mai precizează că Pasajul Basarab trebuie să fie testat cu încărcătura maximă care ar putea trece pe pod, respectiv autoturisme, tramvaie şi camioane.

Astfel, deschiderea circulaţiei pe Pasajului Basarab va fi amânată, atât pentru montarea liniilor de tramvai şi a staţiei RATB, cât şi pentru montarea unor senzori seismici recomandaţi de proiectant, urmare a unui exemplu concret din Japonia în care, după montarea unor senzori similari, numărul victimelor în cazul unui cutremur a scăzut cu câteva mii, a mai spus Oprescu.

Potrivit edilului şef, senzorii seismici ar putea fi montaţi înainte şi la intrarea pe Pasajul Basarab.

În acest context, Gheorghe Mărmureanu a precizat că se doreşte ca aceşti senzori să fie în comunicare directă cu centrul de comandă al Institutului de Fizica Pământului, pentru a exista o atenţionare în timp util a unui eventual cutremur de mare intensitate, iar încărcătura podului să nu fie în astfel de situaţii la valori maxime.

Mărmureanu a mai spus că în Capitală sunt montaţi 56 de senzori de atenţionare seismică.

Primarul Capitalei declara, în urmă cu aproape trei săptămâni, că Pasajul Basarab va fi gata la sfârşitul lunii martie.

Pasajul Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.

Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord -, cu bretele de acces la pasaj de 1126 metri lungime şi rampe de acces de 1250 m.

Pe pasaj, în zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.

Valoarea totală a contractului este de 160.738.329 de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici