Oprescu: Aproape 6.800 locuri de parcare în centrul Capitalei, după finalizarea parcării de la Intercontinental - FOTO

Primarul general Sorin Oprescu a anunţat miercuri că, după finalizarea lucrărilor de reabilitarea a parcării de la Intercontinental, în centrul Capitalei vor fi disponibile aproape 6.800 de locuri publice sau private, în parcări subterane şi supraterane, dar şi amenajate pe străzi.

Urmărește
1057 afișări
Imaginea articolului Oprescu: Aproape 6.800 locuri de parcare în centrul Capitalei, după finalizarea parcării de la Intercontinental - FOTO

Sorin Oprescu (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Parcarea de la Intercontinental, realizată în 1969 şi care după reabilitare se va numi parcarea TNB, era utilizată, în mare parte, ca şi garaj pentru maşinile instituţiilor statului şi mai puţin ca parcare publică. Din această cauză, deşi are 1.000 de locuri pe doua niveluri, accesul în această parcare este dificil. Pentru aceasta, se vor adăuga încă două rampe de acces, una pentru intrarea în parcare în faţa Teatrului Naţional, pe bulevardul Nicolae Bălcescu şi cea de-a doua, pentru ieşire, pe bulevardul Carol, înainte de intersecţia de la Universitate, în locul unde era fosta casă de bilete a teatrului", a declarat Sorin Oprescu, după vizita pe care a făcut-o în parcarea aflată în reabilitare.

Potrivit primarului Capitalei, termenul de finalizare a lucrărilor este toamna acestui an, respectiv sfârşitul lunii septembrie, după care noua parcare va fi dată complet în folosinţă, în prezent accesul fiind parţial.

Tarifele pentru parcarea de la TNB vor fi aceleaşi ca cele practicate în cea de la Universitate, votate de consilierii municipali, adică 3,5 lei pentru fiecare oră, compania Interparking fiind cea care se ocupă de reabilitarea acestei parcări.

Directorul de Investiţii din Primăria Capitalei, Bogdan Hreapcă, a spus că în centrul Capitalei, pe o rază de 600 de metri, pornind din centrul intersecţiei de la Piaţa Universităţii, vor fi puse la dispoziţia cetăţenilor 6.790 de locuri de parcare publice sau private, respectiv 1.420 de locuri în două parcări subterane la Universitate (420) şi Intercontinental (1.000), 1.170 de locuri amenajate în parcările supraterane de la Piaţa Unirii (900) şi magazinul Cocor (270), precum şi alte 4.200 locuri de parcare, din care 1.200 pentru riverani, amenajate pe străzile adiacente.

"Astfel, Centrul Bucureştiul se află peste media europeană din punctul de vedere al locurilor de parcare din această zonă. Spre exemplu, Bruxellesul are 4.000 de locuri de parcare în centru, Barcelona are 5.200 de locuri de parcare în centru, iar Viena are 2.300 de locuri de parcare în această zonă", a precizat Bogdan Hreapcă.

Potrivit Directorului de Investiţii, după finalizarea lucrărilor de reabilitare la parcarea de la Intercontinental, vor începe cele pentru amenajarea parcării subterane de la Edgar Quinet, unde vor fi făcute alte 370 de locuri, lucrările urmând să fie executate tot de grupul Interparking.

"Această parcare va fi conectată pietonal cu parcarea de la Intercontinental. Lucrările vor începe după terminarea reabilitării acesteia din urmă (parcarea de la Intercontinental - n.r.)", a mai spus Hreapcă.

Acesta a adăugat că pentru "acoperirea" accesului din partea de sud către Centrul Istoric se va realiza o parcare supraterană, în zona intersecţiei străzilor Nicolae Tonitza şi Franceză, care va avea un număr de 360 de locuri.

Directorului de Investiţii a mai spus că şi în curtea din spatele Spitalului Colţea se ridică o parcare supraterană cu 420 de locuri, din care 180 de locuri vor fi destinate personalului care lucrează în unitatea medicală, iar restul vor fi publice, zona fiind foarte aglomerată, întrucât acolo sunt mai multor instituţii publice, cum ar fi Ministerul Agriculturii.

"Astfel, în prezent, pentru parcările de la Spitalul Colţea şi de pe strada Tonitza există deja Planuri Urbanistice Zonale, urmând ca în cel mai scurt timp cele două proiecte să fie supuse aprobarii consilierilor generali şi ulterior licitate. Ambele parcări vor fi realizate în parteneriat public-privat. Astfel, la cele 6.790 de locuri se vor adăuga alte 1.150 de locuri, rezultând un număr de 7.940 de locuri de parcare în zona centrală", a mai spus Bogdan Hreapcă.

Potrivit lui Hreapcă, pentru parcările subterane de pe strada Valter Mărăcineanu, Dorobanţi şi Piaţa Charles de Gaulle vor fi reorganizate licitaţiile în luna august.

Totodată, în ceea ce priveşte parcarea subterană din zona Gării de Nord, dar şi pentru cea de la Sala Palatului, se lucrează la studiile de fezabilitate, urmând ca acestea să fie supuse aprobării consilierilor municipali şi apoi organizate licitaţiile pentru atribuirea contractelor.

La jumătatea lunii noiembrie 2012, a fost dată în folosinţă prima parcare subterană situată la kilometrul zero construită în Capitală în ultimii 20 de ani. Parcarea a fost construită în parteneriat public-privat, costul de investiţii suportat de compania belgiană Interparking fiind de aproximativ 10 milioane de euro fără TVA.

Reprezentantul Interparking preciza atunci că parcarea de la Universitate este dotată cu tehnologie de ultimă oră şi a amintit cel mai modern sistem de automate de plată, dar şi sistemul de citire automată a plăcuţelor de înmatriculare ale maşinilor sau cel mai modern sistem de evacuare rapidă a noxelor şi a fumului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici