Oprescu cere anchetă la RATB, legat de contractul cu Astra Vagoane Arad şi Siemens

Primarul general Sorin Oprescu a dispus formarea unei comisii de anchetă în legătură cu situaţia RATB după ce, în 21 februarie, edilul i-a pus în vedere directorului regiei, Adrian Criţ, că pentru încheierea contractului cu Astra Vagoane Arad şi Siemens este nevoie de aprobarea CGMB.

Urmărește
13 afișări

Comisia va fi formată din specialişti din domeniul transporturilor, financiar şi juridic, "în aşa fel încât analiza să fie obiectivă şi mai presus de orice bănuială", informează miercuri, Primăria Capitalei.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a semnat, în 21 februarie, un acord - cadru împreună cu Astra Vagoane Arad şi Siemens pentru fabricarea, la Bucureşti, de tramvaie cu podea joasă complet coborâtă.

Directorul general al RATB, Adrian Criţ, a declarat atunci că proiectul are în vedere producerea de tramvaie în Uzina de Reparaţii Ateliere Centrale care va fi retehnologizată, urmărindu-se prin acest acord-cadru investiţii într-o uzină în care nu s-a mai investit în ultimii 20 ani.

Potrivit directorului RATB, până la sfârşitul acestui an va fi finalizat prototipul tramvaiului care va fi produs la Bucureşti, urmând ca începând cu anul 2012 să fie începută "construcţia seriei zero, a producţiei de serie pentru noul tip de tramvai".

Acordul-cadru dintre cele trei întreprinderi are în vedere participarea în cote egale pe o durată de zece ani, Astra Vagoane Arad fiind responsabilă cu investiţia şi tehnologia efectivă, RATB punând la dispoziţie forţa de muncă şi spaţiul în care vor fi produse tramvaiele, iar societatea Siemens fiind responsabilă cu strategia de dezvoltare know-how necesar realizării noului model de tramvai.

Întrebat despre cât ar urma să coste un tramvai produs la Bucureşti, Adrian Criţ a precizat că "preţul estimat al unui tramvai cu 300 de locuri şi patru module va fi de aproximativ două milioane de euro, cu aproape 25% mai mic decât la concurenţă". Totodată, directorul a mai spus că, având în vedere că în Europa un tramvai similar costă aproximativ 2,5 milioane euro, îşi doreşte ca atuul tramvaiulului produs la Bucureşti să fie raportul calitate-preţ comparat.

Adrian Criţ a precizat că, odată cu producerea tramvaiului, va fi realizată o investiţie care va rămâne la RATB având în vedere faptul că în prezent "uzina face mai mult reparaţii decât producţie şi creează din păcate mai multe costuri decât profit".

Parteneriatul pentru fabricarea de tramvaie urma să fie înaintat spre aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucurşeti pentru a fi votat de consilierii municipali. Întrebat ce se va întâmpla dacă parteneriatul nu va fi aprobat, directorul a precizat, după încheierea contractului, că "acest lucru nu se va întâmpla, deoarece contractul a fost negociat în favoarea RATB". Directorul RATB a arătat că, deşi sunt produse în interiorul regiei, pentru ca bucureştenii să poată beneficia de aceste tramvaie urmează ca municipalitatea să aprobe cumpărarea tramvaielor cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici