- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (29.06.2014, 15:05)
- Departamentul Social - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Oprescu: Opt proiecte majore de infrastructură rutieră, în desfăşurare pe timpul verii în Capitală
Opt şantiere pentru tot atâtea proiecte majore de infrastructură rutieră sunt sau vor fi deschise pe parcursul acestei veri în Capitală, în timp ce pentru amenajarea a 100 km de piste pentru biciclişti vor fi demarate procedurile pentru realizarea proiectului tehnic,a anunţat primarul Sorin Oprescu.
Urmărește
1977 afișări
Sorin Oprescu (Imagine: Alexandru Mihaescu/ Mediafax Foto)
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat, duminică, într-o conferinţă de presă, lucrările care se desfăşoară în Bucureşti pe parcursul verii.
Primarul a arătat că "se lucreaza în ritm alert la pasajul Mihai Bravu", după ce pe 1 iunie a fost deschis circulaţiei primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Văcăreşti, spre Mihai Bravu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în Rusiei
-
Donald Trump a făcut o numire importantă în consiliul DOGE condus de Elon Musk
-
Avertismentul ministrului german al Apărării: Berlinul trebuie să fie pregătit pentru „războiul hibrid” al Rusiei
"Avem speranţa că, spre sfârşitul acestui an, şi cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară", a spus Oprescu, precizând că, în acest moment, toţi stâlpii de susţinere au fost ridicaţi, au fost montate 16 grinzi (opt grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu şi opt pe deschiderea dinspre Văcăreşti) şi este în curs de finalizare cu relocarea reţelelor edilitare. De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizată.
Contractul de finalizare a lucrărilor este în valoare de 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, primăria plătind anterior alţi 37 de milioane de lei pentru un contract care a fost reziliat în decembrie 2012.
La pasajul subteran Piaţa Presei Libere, au fost demarate lucrările de deviere a reţelelor, de lărgiri de stradă şi realizarea pereţilor mulaţi ai pasajului. Lucrările continuă pe etape, astfel încat să se menţină fluenţa traficului, a precizat primarul, punctând că impactul vizual asupra zonei va fi minim şi va fi păstrată imaginea de spaţiu urban înverzit.
Pasajul este amplasat la intersecţia a patru artere cu trafic ridicat - şoseaua Bucureşti-Ploieşti, şoseaua Kiseleff, bulevardul Mărăşti şi bulevardul Poligrafiei -, intersecţie traversată de aproximativ 12.000 vehicule pe oră.
Pasajul de la Piaţa Presei Libere va fi realizat pe un singur sens (cel de intrare în Bucureşti, de pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti), având două ieşiri: una pe bulevardul Kiseleff şi una pe bulevardul Marăşti, şi va avea o lungime de 700 de metri.
Valoarea investiţiei este de 60,4 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de finalizare este de nouă luni de la demararea lucrărilor.
Alte lucrări, de extindere a trotuarelor de această dată, se desfăşoară în această vară pe Calea Victoriei, "odată cu deschiderea bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus, (...) care preia o parte importantă din traficul de la Nord la Sud", a mai spus primarul.
"Scopul lucrarii este transformarea acestei artere in zona de promenadă a Centrului Bucureştiului. La finalul lucrarilor, strada va putea fi străbătută la pas de către pietoni, de la Guvern şi până la Cheiul Dâmboviţei", a declarat edilul.
Lucrările includ şi amenajarea pistelor pentru biciclişti. Spaţiul necesar acestor lucrări este obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumătate din carosabil. Traficul se va desfăşura pe două benzi de circulaţie cu sens unic, creându-se în preajma intersecţiilor o a treia banda de încadrare pentru virajul la stânga sau la dreapta. De asemenea, vor fi montaţi bolarzi pe marginea trotuarelor care să îi împiedice pe şoferi să parcheze pe trotuar, a spus Oprescu.
El a mai precizat că, până în prezent, au fost realizate 60 la sută din totalul lucrarilor de trotuar şi 25 la sută din cel al lucrărilor de drum.
"Vorbim despre lucrări de reabilitare şi modernizare a acestei artere, între Piaţa Victoriei şi Calea Griviţei. În plus, va fi modernizată şi reţeaua de iluminat public prin montarea de stâlpi noi. Proiectul prevede şi refacerea spaţiilor verzi şi a mobilierului urban, prin montarea de bănci pentru odihnă şi de jardinere cu flori pentru decorarea zonei. Termenul de finalizare a lucrărilor pe toată artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevăzut pentru decembrie 2014, în funcţie de condiţiile meteorologice. Însă, facem tot ce putem pentru ca modernizarea arterei Calea Victoriei să fie gata până pe 15 septembrie", a declarat Oprescu.
Costul acestui proiect este de 8,7 milioane lei.
Reabilitarea sistem rutier şi liniei de tramvai pe bulevardele Liviu Rebreanu - Camil Ressu continuă de asemenea pe perioada verii.
Tronsonul 1, între Camil Ressu şi Nicolae Grigorescu, cu câte două benzi pe sens, este finalizat, fiind în lucru cel de-al doilea tronson, între Nicolae Grigorescu şi 1 Decembrie, tot cu câte două benzi pe sens, a explicat primarul.
Astfel, pe cel de-a doilea tronson, până în prezent a fost demontată vechea linie de tramvai şi s-a realizat săpătura acesteia între bulevardul Nicolae Grigorescu şi Barajul Dunarii şi s-a aprobat demararea procedurii de expropriere între str. Barajul Dunarii şi bulevardul 1 Decembrie.
Lucrările presupun: modernizarea liniei de tramvai, aceasta fiind înierbată, înlocuirea reţelei de termoficare şi lucrări de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii stradale, reamenajarea intersecţiilor, amenajarea de piste pentru biciclişti, refacerea trotuarelor şi spaţiilor verzi, amenajarea de noi locuri de parcare, racordări ale bulevardului cu străzile laterale, amenajarea unei parcări cu o capacitate de 200 de locuri (în zona capătului liniilor de autobuz şi troleibuz între intersecţia cu str. Cozia şi intersecţia cu bulevardul 1 Decembrie), extinderea sistemului de management al traficului şi în intersecţiile situate pe acest tronson şi modernizarea sistemului de iluminat public.
Valoarea investiţie pentru cele două tronsoane este de 62,6 milioane de lei, fără TVA.
Lucrări de reabilitare a sistemului rutier şi liniei de tramvai, în valoare de 247,8 milioane de lei, se desfăşoară şi pe şoseaua Iancului şi pe şoseaua Pantelimon.
Pe Iancului, în acest moment se lucrează la refacerea căii de rulare a peroanelor şi a reţelei de contact. Lucrarea este realizată în proportie de 44%, iar la final partea carosabilă va avea câte două benzi de circulaţie pe sens, zona centrala, cu o lăţime de 7 metri, va fi destinată transportului public (tramvai şi autobuz), fiind denivelată faţă de restul carosabilului şi vor fi amenajate două parcaje supraetajate, amplasate pe partea stanga, în spatele frontului de blocuri, acestea având o capacitate de circa 300 de locuri.
Pe şoseaua Pantelimon se construieşte o zonă centrală, inierbată, destinată transportului public cu tramvaiul, delimitată de restul carosabilului. Zonele laterale, destinate circulaţiei pasive, vor cuprinde: zona verde (1 - 2m), piste pentru biciclişti, spatii de parcare în lung sau în spic. Trotuarele vor fi de minim 2 m, iar carosabilul va avea trei benzi pe sens, a precizat Sorin Oprescu.
Mai mult, în cadrul acestui proiect, va fi realizat un terminal multimodal în zona intersecţiei şoselelor Pantelimon şi Vergului care va cuprinde o parcare cu aproximativ 450 de locuri. Acest terminal va fi în legătură directă cu viitoarea statie de metrou Granitul. La acest moment, lucrarile la carosabil sunt executate în proporţie de 44%, iar cele privind calea de rulare în proporţie de 17%.
Se lucrează în continuare şi la străpungerea bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, după ce au fost finalizate şi date în circulaţie lucrările între bd. Camil Ressu şi str. Prevederii. Între str. Prevederii şi până la râul Dâmboviţa, lucrările la drum sunt, de asemenea, în curs de finalizare, pe sensul de mers către râul Damboviţa şi urmează punerea în circulaţie a acestui segment de drum după finalizarea sistematizării circulaţiei. Peste râul Dâmboviţa, lucrările la pod şi la drum sunt executate în proporţie de 30%.
Bd. Nicolae Grigorescu, cu o lungime de 2,4 km, va avea trei benzi pe sens, iar Splaiul Dudescu, în lungime de 1,2 km, va avea două benzi pe sens, pasaj rutier peste calea ferata de 75 metri, pasaj rutier peste splai şi Dâmboviţa de 137 metri, pod peste Damboviţa la nivelul spaliului de 64 metri. De asemenea, se va construi un pasaj rutier suprateran cu 2 benzi pe sens+zona mediana unde va fi amplasata linia de tramvai
Valoarea contractului este de 74,7 milioane de lei fără TVA iar, în urma modificării traselui iniţial al lucrării, rezultă o suprafaţă de expropriat mai mică, acest fapt reducând costurile de la 35,6 milioane lei la 30,9 milioane de lei.
Oprescu a amintit că această arteră este parte a inelului median al municipiului Bucuresti şi se desfăşoară între bulevardul Camil Ressu şi Splaiul Independenţei. În etapa a II-a, (în baza unui alt contract), această artera va fi continuată până în zona intersecţiei şoseaua Olteniţei - şoseaua Vitan-Bârzeşti.
La penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - autostrada Bucureşti-Piteşti, se lucrează, în acest moment, la pilonii şi pilele podului hobanat. Valoarea exproprierilor estimate, conform devizului general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrării - de circa 580 milioane de lei.
"În continuare consider că penetraţia Splaiul Independenţei - autostrada Bucureşti-Piteşti este o lucrare de infrastructură absolut necesară, că este nevoie neapărat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu", a declarat Oprescu, precizând că proiectul constă în realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, mărginit în anumite zone, de-o parte şi de alta, de străzi colectoare a traficului zonal, asigurându-se astfel circulaţia în regim de prioritate pentru cei care tranzitează zona.
Lungimea drumului va fi de 6,44 km, suprafaţa - 128.980 mp, iar lungimea podurilor şi rampelor, de 3,5 km.
Lucrarea s-a împărţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste şoseaua Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii. Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1 - Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235 m şi o lăţime totală de 13,9 m (trei benzi de circulaţie rutieră).
Tot vara aceasta va fi deschis şantierul şi pentru modernizarea infrastructurii rutiere la Piaţa Sudului, cel mai mare proiect de infrastructură cu fonduri europene din Bucureşti, realizat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. Contractul de execuţie, în valoare de 127 milioane lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 96, 4 milioane lei, a fost semnat pe 8 mai.
În prezent, constructorul obţine avizele necesare pentru devierea circulaţiei în vederea începerii lucrărilor.
Durata totală a contractului de finanţare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Proiectul presupune: realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti - str. Niţu Vasile, cu o lungime totală de 356 m, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecţie, pe directia str. Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier şi către staţiile de tramvai, realizarea legăturii pietonale prin pasaj subteran între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe şoseaua Olteniţei, lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor, modernizarea utilităţilor aferente obiectivului de investiţii, refacerea liniei de tramvai şi amenajări peisagistice.
La aceste opt proiecte majore, se adaugă şi alte lucrări la infrastructura rutieră a Capitalei, astfel: lucrări de întreţinere şi reparaţii pe 39 de străzi şi mari artere, cum ar fi, strada Baicului, Calea 13 Septembrie, Calea Victoriei, strada Antiaeriana, bulevardul Mihail Kogălniceanu, bulevardul Regina Elisabeta, Calea Dorobanţi şi bulevardul Nicolae Grigorescu, unde lucrările sunt în desfăşurare. Pe cinci dintre cele 39 de străzi lucrările au fost deja finalizate, fiind vorba de strada Teiul Doamnei, şoseaua Sălaj, bulevardul Lacul Tei, strada Alex Şerbanescu, Calea Griviţei. Pe 16 străzi şi mari artere, printre care bulevardul Eroilor, strada Constantin Noica, strada Armenească, bd. Carol I şi bd. Pache Protopopescu, urmează să se înceapă lucrările de reparaţii.
Sunt de asemenea în executare lucrări de reabilitare pe 23 de strazi din sectorul 5, dintre care şapte au fost finalizate, iar 16 sunt în lucru.
"La capitolul marcaje rutiere, în acest an, avem în plan să executăm lucrări pe 145 de străzi şi mari artere. Dintre acestea s-au executat deja marcaje rutiere pe şapte, cum ar fi de ex, Witing, Pache Protopopescu, Carol I, alte şase se află deja în lucru, mai avem putin şi terminăm de marcat Calea Dorobanţilor, Turnu Măgurele, Ramuri Tei, Grigore Moisil, Vidin. Restul de 132 de strazi se află în faza de proiectare", a mai spus Oprescu.
Totodată, în luna iulie vor fi demarate procedurile pentru încheierea contractelor de realizare a proiectului tehnic şi de consultanţă pentru amenajarea a aproape 100 km de piste pentru biciclişti pe 61 de artere din Capitală.
Pe 19 aprilie, Guvernul a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei, prin Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, pentru finanţarea proiectului, a amintit primarul.
"Precizez, de asemenea, că toate noile proiecte de infrastructură derulate de Primăria Municipiului Bucureşti, fie că sunt obiective noi ori reabilitări şi modernizări, se fac cu piste de biciclete. Acestea se realizeaza pe carosabil - dacă trama stradala permite trasarea acestora - sau pe trotuar", a mai spus Sorin Oprescu.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe