Opreşte căldura să intre în maşină: Nissan inventează vopsea care răceşte interiorul

De câţiva ani, producătorul japonez experimentează tehnologii cu potenţial revoluţionar folosind materiale inovatoare.

Urmărește
866 afișări
Imaginea articolului Opreşte căldura să intre în maşină: Nissan inventează vopsea care răceşte interiorul

Opriţi căldura în maşină: Nissan inventează vopsea care răceşte interiorul

O vară în care temperaturile au depăşit 40 de grade în multe locuri i-a făcut pe mulţi şoferi să înţeleagă riscul de a lăsa maşina parcată la soare. Soluţia salvatoare vine de la inginerii Nissan, capabili să producă vopseaua revoluţionară care promite să respingă căldura din caroserie şi să scadă temperatura în cabină.

Utilizează tehnica de răcire radiativă

După ce a risipit mitul că maşinile albe sunt mai reci decât cele vopsite în culori închise - acest lucru este adevărat doar în primele 20 de minute de expunere la lumina soarelui - există cei care s-au gândit că producerea unui nou compus chimic pentru vopselele folosite în domeniul auto ar putea fi modalitatea de reducere a căldurii, ridicând un ecran de protecţie.

Acest cineva este Nissan, care de ani desfăşoară cercetări în acest domeniu şi a început recent o colaborare cu Radi-Cool, o companie care produce produse pentru răcirea radiativă (nu radioactivă), adică acel proces prin care un corp eliberează căldură prin radiaţie termică, utilizat pe scară largă pentru scuturile termice ale transportatorilor spaţiali, în arhitectură şi în construcţii.

Test pe aeroportul din Tokyo

Vopseaua specială la care lucrează Nissan utilizează materiale sintetice şi metamateriale care includ două particule capabile să reacţioneze la lumină: una creează unde electromagnetice care resping razele solare în atmosferă, în timp ce cealaltă reflectă razele aşa-numitului infraroşu „din apropiere”, care tind să provoace vibraţii la nivel molecular în răşina de vopsea.

Fără să se piardă în aspecte tehnice, testele efectuate pe un Nissan NV100, un monovolum folosit în acest caz concret de compania aeriană All Nippon Airways (ANA) la Terminalul Aerian Internaţional Tokyo din Haneda, au arătat că vehiculul - tratat cu special vopsea - a înregistrat o reducere de 12 grade a temperaturii corpului şi de 5 grade în habitaclu, un rezultat excepţional.

Problema este că sunt necesare multe straturi

Există câteva probleme critice care apar din necesitatea creării unor straturi foarte groase (şi grele), de aproximativ 120 de microni, adică de 6 ori grosimea medie a culorii depuse în general pe tablă. Susumu Miura, expert la Laboratorul de Materiale şi Prelucrări Avansate şi lider al proiectului, s-a declarat însă optimist, mai ales că a existat un impuls puternic pentru program de la creşterea vehiculelor electrice (care au nevoie de o răcire şi mai eficientă a interiorului).

În aşteptarea evoluţiilor, noile celule solare pe bază de perovskit (un mineral), atât de subţiri încât pot fi întinse ca un strat de vopsea, ar putea fi un alt aliat, transformând acoperişul maşinilor într-o sursă de energie care să fie folosită pentru aer condiţionat de bord. Lupta împotriva încălzirii globale - mai bine zis, încălzirea interioară - tocmai a început.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici