Opt sfaturi pentru a face mai sigură exprimarea în mediul online

Opt sfaturi pentru a face mai sigură exprimarea în mediul online oferite de Kaspersky, în condiţiile în care milenialii petrec mai mult de 7 ore pe zi online, dar numai 36% dintre ei sunt conștienți că ar trebui să își consolideze abilitățile de securitate.

Urmărește
343 afișări
Imaginea articolului Opt sfaturi pentru a face mai sigură exprimarea în mediul online

Sursa foto: profimedia

Transmiterea neglijentă a informaţiilor pe internet poate avea consecinţe negative: odată ce comentariile, fotografiile sau alt conţinut personal sunt vizibile pentru mai mulţi oameni, utilizatorii respectivi primesc, de obicei, atenţie - dar nu întotdeauna numai atenţia dorită, arată Kaspersky.

Informaţiile se răspândesc extrem de rapid pe internet în comparaţie cu lumea fizică şi, odată postate online, sunt aproape imposibil de eliminat. Prin urmare, măsurile adecvate pentru a proteja datele cu caracter personal ar trebui să fie parte integrantă a oricărei prezenţe online.

Conştientizarea securităţii este, adesea, la un nivel mult prea scăzut atunci când sunt utilizate serviciile online, aşa cum arată un studiu Kaspersky: în medie, milenialii petrec mai mult de 7 ore pe zi online, dar 36% sunt conştienţi că ar trebui să îşi consolideze abilităţile de securitate. 37% cred că sunt prea neinteresanţi pentru a deveni victimele unei infracţiuni cibernetice.

„Acest lucru s-ar putea dovedi o mare greşeală, având în vedere preţul scăzut al achiziţionării de date importante pe dark web, care subliniază prevalenţa criminalităţii informatice: de exemplu, fişele medicale variază de la 1 $ până la 30 $, iar scanurile paşapoartelor, de exemplu, costă între 6 şi 15 $. Cu toate acestea, utilizarea abuzivă a informaţiilor sensibile este doar unul dintre pericolele care ar putea fi urmate de consecinţe în viaţa reală pentru utilizatorii de internet. Dezanonimizarea publică a unei persoane pe Internet, fenomen cunoscut sub numele de doxing, poate avea, de asemenea, consecinţe semnificative, după cum arată aceste exemple: După dezvăluirea informaţiilor private, un jurnalist de la Pitchfork, o revistă de muzică americană, a primit numeroase ameninţări pe Twitter, inclusiv sugestii pentru a-i <arde casa>. Fanii lui Taylor Swift s-au plâns de o recenzie a ultimului album al cântăreţei, care nu a fost suficient de pozitivă, şi au publicat în online numărul de telefon şi adresa de domiciliu a celui care a făcut recenzia”, transmite compania de securitate cibernetică.

În acest context, Vladislav Tushkanov, expertul în confidenţialitate al Kaspersky, recomandă conştientizarea nevoii de securitate online şi tratarea cu atenţie a datelor personale pe internet: „Internetul este un loc minunat, care ne-a oferit oportunităţi de a ne exprima individualitatea mai mult ca niciodată. Dar, la fel ca în orice altă situaţie, trebuie să abordăm acest lucru în mod responsabil. Când acordaţi o atenţie sporită confidenţialităţii online şi controlaţi informaţiile disponibile pe Internet despre dumneavoastră, trebuie să respectaţi două principii majore: să ştiţi exact care sunt detaliile pe care ceilalţi le ştiu despre dumneavoastră şi să eliminaţi ce puteţi din aceste informaţii. În prezent avem numeroase instrumente care îi ajută pe utilizatori să îşi reia dreptul la confidenţialitate sau cel puţin să aibă un anumit nivel de control asupra informaţiilor pe care le partajează - sau pe care le-au distribuit în trecut. Profitaţi de ele”.

Recomandările Kaspersky:

• Căutaţi pe Google informaţii despre propria persoană. Dacă ştiţi ce informaţii despre dumneavoastră sunt disponibile public înţelegeţi ce poate fi folosit împotriva voastră. Dacă numele nu este popular, vă puteţi abona la notificările de la Google pentru a afla dacă/când apare ceva despre dumneavoastră în mediul online.

• Încercaţi aşa-numitele motoare de căutare pentru persoane care permit verificări de fond pentru persoanele care utilizează date web deschise sau înregistrări guvernamentale. Publicarea acestui tip de informaţii în mediul online ar putea fi ilegală în funcţie de ţară, astfel încât disponibilitatea acestor site-uri web diferă în diferite jurisdicţii.

• Examinaţi postările de pe reţelele de socializare: verificaţi dacă există etichete geografice ale locurilor în care vă aflaţi frecvent, cum ar fi casa sau biroul dumneavoastră sau fotografii care le pot dezvălui locaţiile. Verificaţi setările de confidenţialitate şi folosiţi opţiunea de a ascunde postări mai vechi, care pot conţine informaţii sensibile, de exemplu, numele rudelor dumneavoastră.

• Utilizaţi soluţii care împiedică aplicaţiile să urmărească excesiv dispozitivele dumneavoastră.

• Dacă credeţi că informaţiile personale distribuite pe internet pot fi folosite împotriva dumneavoastră, încercaţi să scăpaţi de ele. În cazul reţelelor sociale, este de obicei relativ uşor: fie eliminaţi postările cu date private, fie vă faceţi profilul privat.

• Ţineţi cont că, pe lângă reţelele sociale în sine, există multe alte aplicaţii care au o componentă socială şi pot dezvălui informaţii personale, de la limbi pe care le învăţaţi până la nivelul dumneavostră de activitate sexuală. Acordaţi o atenţie specială aplicaţiilor care înregistrează un fel de geodate, cum ar fi aplicaţiile de urmărire a condiţiei fizice. Verificaţi dacă contul personal creat pe astfel de aplicaţii este privat.

• Evaluaţi ce servicii aţi folosit - magazine online, diverse aplicaţii de socializare, aplicaţii de check-in şi aşa mai departe. Dacă nu le mai folosiţi sau nu doriţi ca informaţiile personale să apară oriunde, solicitaţi ştergerea datelor din aceste aplicaţii. În caz contrar, verificaţi dacă site-ul are un formular de reclamaţie sau de eliminare a informaţiilor şi utilizaţi-l. Dacă nu, încercaţi să contactaţi direct administratorii. Dacă jurisdicţia din ţara dumneavostră are legi stricte privind confidenţialitatea datelor, cum ar fi GDPR sau CCPA, este mai uşor pentru un serviciu să vă elimine datele decât să se confrunte cu un organism de reglementare şi cu ameninţarea cu amenzi uriaşe.

• Dacă unele informaţii sunt imposibil de eliminat de la sursă, puteţi solicita motorului de căutare să elimine link-urile către site-urile web care conţin datele dumneavoastră private din rezultatele căutării, exercitând aşa-numitul drept la uitare. Dacă puteţi face acest lucru sau nu, depinde de motorul de căutare şi jurisdicţie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici