- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (13.11.2024, 10:50)
- Miruna Diaconu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Oraşele mari din România sunt legate pe cale aeriană doar prin escală la Bucureşti
- În România, rutele aeriene interne reprezintă doar cursele între Bucureşti şi alte oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Suceava, Oradea şi Baia Mare, dar nu şi curse între oraşele din provincie.
- Niciun operator aerian nu a intrat pe acest segment, nici măcar Tarom, potrivit zf.ro.
Urmărește
496 afișări
Sursa foto: Hepta
Singurul aeroport conectat la restul ţării este Otopeniul, în timp ce locuitorii din Iaşi, care vor să ajungă cu avionul la Cluj-Napoca sau Timişoara, sunt nevoiţi să facă escală la Bucureşti sau să zboare pe un alt aeroport din Europa şi apoi către oraşul de destinaţie.
În ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, România stă bine la acest capitol, având 17 aeroporturi în ţară. Problema este însă la cursele care leagă aceste aeroporturi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Ion Cristoiu: Mă întrebam pe 14 noiembrie 2014: Sunt românii capabili, duminică, la al doilea tur, de o Revoluţie prin vot?
-
Trump deţine controlul deplin asupra guvernului, dar nu va obţine întotdeauna ceea ce doreşte
-
Cutremur joi dimineaţa în Arad
Spre comparaţie, Polonia, cu o suprafaţă mai mare cu 26% faţă de cea a României, are 15 aeroporturi funcţionale, iar pe lângă zborurile interne cu plecare din Varşovia, Polonia este bine conectată în ceea ce priveşte cursele interne. Cracovia, Katowice, Gdansk, Wroclow, Poznan sunt câteva dintre oraşele care sunt conectate între ele cu curse directe. Toate rutele interne din Polonia sunt operate de compania naţională LOT Polish Airlines.
Companiile aeriene lansează rute noi internaţionale, iar anunţurile vizează cum operatorii conectează oraşele din România cu diferite destinaţii din Europa, fără însă să existe interes pentru rutele interne şi, în special, rutele între oraşele din provincie.
În alţi ani au existat rute din vestul sau nord-vestul ţării către Constanţa, fiind rute sezoniere menite să ducă turiştii pe litoralul românesc.
Dincolo de necesitatea unor astfel de zboruri pentru a facilita circulaţia între oraşe, astfel de rute ar putea contribui la dezvoltarea unor zone turistice.
Spre exemplu, distanţa rutieră între Oradea şi Constanţa este de 839 de kilometri, care ar putea fi parcurşi în circa 10 ore de condus continuu şi dacă nu există restricţii de circulaţie pe drum. Un zbor între cele două oraşe ar facilita turismul de pe litoral. Pentru un orădean este mult mai facil să meargă la mare în Croaţia, până unde face un timp mai scurt pentru a merge la mare, decât să vină pe litoralul românesc.
Anul trecut, aeroporturile locale au fost tranzitate de circa 25 de milioane de pasageri, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, arată datele de la Asociaţia Aeroporturilor din Romania (AAR). Din totalul pasagerilor, doar 1,8 milioane de persoane au călătorit pe rutele interne. Faţă de anul anterior, numărul acestora s-a redus cu 8%. În aceeaşi perioadă, rutele externe au avut un trafic în creştere cu 19%.
Scăderea pe rutele interne a fost şi ca urmare a faptului că AirConnect, care a operat doar pentru câteva luni, a renunţat la cursele sale, acestea fiind în mare parte interne.
Pe lângă lipsa interesului operatorului aerian de a introduce curse interne, aeroporturile locale împreună cu autorităţile din turism şi transporturi nu au planuri concrete pentru atragerea operatorilor aerieni.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Nu au luat 30.000€! Câți bani au primit Nicolai Tand și Sorin Brotnei, de fapt, pentru că au câștigat Asia Express 2024
CANCAN.RO
Motivul real pentru care Ioana State și Mane Voicu au pierdut finala Asia Express. De ce au fost desemnați câștigători Nicolai Tand și Sorin Brotnei
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe