- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ordonanţa privind Uber, Taxify şi Clever a intrat în vigoare. Ce riscă şoferii de car-sharing care ies pe traseu
Modificările operate de Executiv la Legea taximetriei, adoptate ca urmare a protestelor taximetriştilor, intră în vigoare joi. Reprezentanţii Uber şi Taxify spun că aplicaţiile nu pot fi închise, dar va rămâne la latitudinea şoferilor dacă mai ies sau nu pe traseu.
Mâine se schimbă legea taximetriei. Dispar Uber şi Taxify?/ Ce riscă şoferii care ies pe traseu după intrarea legii în vigoare
Executivul a adoptat pe 29 martie ordonanţa de urgenţă pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi şi de închiriere, printre altele eliminând din lege expresia "în mod repetat".
Decizia venea ca urmare a protestelor repetate ale taximetriştilor, care s-au strâns în faţa Guvernului cerând să fie reglementată activitatea de ridesharing. Protestatarii acuzau că în România ar fi peste 100.000 de persoane neautorizate care practică ride-sharing.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
-
Zi de doliu naţional în Serbia după ce 14 oameni au murit în Novi Sad. 20 de oameni vor fi audiaţi
-
Proiectul de peste 7 miliarde de dolari al reactoarelor de la Cernavodă prinde contur. Ar genera 19.000 de joburi în industrie
Aşadar, în urma modificărilor, a fost eliminată sintagma „în mod repetat” din Legea 38/2003, astfel încât „sancţiunea să fie aplicabilă atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public în mod ilegal”.
"Am adoptat o OUG îndelung dezbătută în spaţiul public, care modifică legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. Am operat două modificări, am transferat atribuţiile privind organizarea şi efectuarea transportului în regim de închieriere de la autorităţile admininstraţiei publice locale la Autorietatea Rutieră Română. Această modificare a stat în transparenţă decizională timp de 10 zile, inclusiv autorităţile locale au fost de acord şi n-au ridicat observaţii vizavi de acest punct. A doua modificare pe care am operat-o, am eliminat expresia «în mod repetat», astfel încât sancţiunea să fie aplicabilă atât persoanelor fizice cât şi persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public în mod ilegal", a explicat la acea vreme Daniel Suciu, viceprim-ministru şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
Printre modificări:
Articolul II
(1) Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. exercita atributiile ce revin potrivit Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatilor administratiei publice locale, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucuresti, referitoare la autorizarea si efectuarea transportului in regim de inchiriere.
(2) In realizarea atributiilor prevazute la alin. (1), Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. este autoritate de autorizare.
Promisiunile privind o lege privind activitatea de ride-sharing
La acea veme autorităţile dădeau asigurări că măsura nu este împotriva cuiva, ci pur şi simplu de reglementare, iar legat de Uber sau alte aplicaţii de acest fel, spuneau că vor veni cu un proiect care să reglementeze şi activitatea de ride-sharing.
"S-a constituit un grup de lucru alături de colegii noştri de la Ministerul Transporturilor şi în maxim trei săptămâni vom avea şi un act normativ care să reglementeze şi activitatea de ride-sharing", a completat Suciu.
Totuşi reglementările rămân neclare, iar modificările la legea taximetriei intră în vigoare joi.
Dispar Uber şi Taxify?
În aceste condiţii se pune întrebarea ce se va întâmpla cu aplicaţii precum Uber sau Taxify.
„Aplicaţiile nu se pot închide, pentru că ele operează la nivel mondial”, a declarat petru MEDIAFAX Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, care reprezintă companiile Uber şi Bolt.
Însă acesta admite că rămne la latitudinea şoferilor dacă vor mai onora comenzile.
„Pe piaţa din România este posibil să existe o îngreunare pentru clienţi în a găsi o maşină, pentru că va rămâne la latitudinea şoferilor dacă mai ies sau nu pe traseu, pentru că, în lipsa unei reglementări a pieţei de ride-sharing, sancţiunile poliţiei vor fi mult mai uşor de aplicat şi drastice, cum ar fi ridicarea plăcuţelor de înmatriculare sau a talonului pe o perioadă de 6 luni. Asta se va traduce în timpi foarte mari de aşteptare pentru clienţi şi o aglomerare a Bucureştiului, pentru că oamenii vor apela la maşina personală. Există demersuri făcute chiar din momentul modificării legii taximetriei, la sfârşitul lui martie, doar că acestea sunt rezultatele. Noi în continuare dorim să avem o lege care să reglementeze activitatea, astfel încât să ştim la ce să ne raportăm, care sunt autorităţile care să ne reglementeze, care să fie documentele de care au nevoie şoferii, ne dorim o legislaţie specifică zonei de ride-sharing”, a mai spus Cătălin Codreanu.
Potrivit datelor apărute în spaţiul public, zeci de mii de şoferi folosesc aplicaţiile online de ride-sharing, iar numărul clienţilor se ridică la aproximativ două milioane.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO