- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video Otopeni: Un avion care se pregătea să decoleze s-a izbit de o maşină aflată pe pistă
Purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni, Valentin Iordache, a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, că un avion Boeing 737 a lovit, la decolare, o maşină de la balizajul aeroportului aflată pe pistă, calificând incidentul drept grav, precizând că aeronava este grav avariată.
Iordache a precizat că autoutilitara aparţine unei firmei private care se ocupă de balizajul aeroportului. În momentul incidentului, lângă autoutilitară se aflau două persoane, însă acestea nu au fost rănite.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Aeroportului "Henri Coandă" Otopeni, reprezentanţii Direcţiei Aviaţiei Civile au început o anchetă pentru a determina toate cauzele incidentului.
Directorul general al Autorităţii Aeronautice Civile Române, Florea Geică, a declarat, pentru MEDIAFAX, că această comisie, formată din specialişti de la Direcţia de zbor, Direcţia de la navigabilitate, Direcţia aeroporturi şi Direcţia supraveghere servicii navigaţie aeriană, se află deja la locul incidentului şi analizează cauzele care au dus la producerea incidentului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu este desemnat Premierul României
-
Ciolacu, după ce a fost desemnat premier: Românii au nevoie de stabilitate
-
S-au votat preşedinţii la Camera Deputaţilor şi la Senat: Ilie Bolojan, la Senat; Ciprian Şerban, la Camera Deputaţilor
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
Florea Geică, a declarat că o posibilă cauză a producerii incidentului ar fi "neconcordanţele între Turnul de control şi cei din maşina aflată pe pistă".
"Nicio maşină nu are voie să stea pe pistă sau în apropierea pistei atunci când decolează un avion. În situaţia în care o maşină intră pe pistă, se cere permisiunea Turnului de conrol. Aşa cum văd eu lucrurile, în situaţia de faţă a existat o disfuncţionalitate în comunicaţii între Turnul de control şi cei care au adus maşina pe pistă. Chiar dacă, să zicem, cei de pe pistă ar fi vrut să înlocuiască o lampă de balizaj - lucru care se va dovedi dacă este adevărat sau nu în urma anchetei -, mi se pare ciudat că pe pistă se afla maşina, în condiţiile în care era suficient să intre doar muncitorii şi să efectueze respectiva reparaţie", a precizat Geică.
El a explicat că anchetatorii vor audia şi înregistrările convorbirilor dintre Turnul de control şi cei implicaţi în incident, respectiv echipajul avionului şi cei doi oameni aflaţi cu maşina pe pista de decolare.
Geică a adăugat că există o frecvenţă radio specială de legătură, alta decât cea cu care se comunică cu piloţii, prin care Turnul de control ţine legătura cu maşinile care intenţionează să intre pe pistă.
Directorul general al Autorităţii Aeronautice Civile a mai spus că pentru decolarea în condiţii de vizibilitate redusă, aşa cum a fost situaţia de duminică, există proceduri speciale.
"În situaţii de acest gen (vizibilitate redusă - n.r.), echipajul trebuie să fie pregătit, iar avionul trebuie, de asemenea, pregătit. Aceste două condiţii au fost întrunite, urmează să verificăm dacă procedurile specifice au fost respectate întocmai", a mai spus Geică.
El ţinut să precizeze că numai profesionalismul piloţilor a dus la evitarea unei catastrofe.
"Numai profesionalismul situaţiei a dus la evitarea unei catastrofe. În asemenea situaţii, dacă piloţii se pierd, mai ales un pilot aflat la comandă, un simplu incident se poate treansforma într-un dezastru. Din fericire, aici nu a fost cazul, piloţii au demonstrat că sunt într-adevăr profesionişti, iar viaţa celor aproape 120 de pasageri a fost salvată", a explicat Geică.
Purtătorul de cuvânt al Tarom Mădălin Tudor a declarat, pentru MEDIAFAX, că şase dintre pasageri au renunţat la călătorie.
Conform lui Mădălin Tudor, restul de 111 pasageri au primit sandvişuri şi băuturi răcoritoare şi se află în salonul de protocol aşteptând să se îmbarce într-o altă aeronavă pusă la dispoziţie de companie şi care ar urma să plece în jurul orei 15.30.
Potrivit reprezentantului TAROM, compania a pus la dispoziţie şi personal medical, dar niciun pasager nu a apelat la serviciile acestuia.
Pasagerii vor pleca spe Sharm El Sheikh la ora 15.30, cu o altă aeronavă, informează un comunicat al companiei Tarom.
Comunicatul relatează că, în timpul procedurii de decolare, o aeronavă care aparţine Companiei TAROM, de tipul Boeing 737-300, ce efectua zborul Bucureşti- Sharm El Sheikh, şi avea la bord 117 de pasageri şi 6 membri ai echipajului, a intrat în plin într-un utilaj de întreţinere aflat pe pista de decolare.
În urma incidentului, nici pasagerii si nici membrii echipajului nu au suferit absolut niciun fel de leziune.
În urma acestui incident, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a dispus de urgenţă o anchetă cu privire la cauzele incidentului.
"Deja am dispus înfiinţarea comisiei de anchetă, care s-a deplasat acolo pentru a elibera pista. I-am spus directorului general să furnizeze pasagerilor toate serviciile şi să pună la dispoziţia acestora o altă aeronavă care să plece cu o întârziere cât mai mică. I-am mai spus directorului general Ţară să ia toate măsurile pentru a elibera pista, astfel încât să se reia traficul în condiţii normale. La ora actuală sunt informat din 15 în 15 minute despre situaţia anchetei. În baza rezultatelor anchetei, vom lua măsurile care se impun", a declarat pentru MEDIAFAX, ministrul Transporturilor.
Totodată, s-a constituit o celulă de criză la nivel companiei Tarom, al Aeroportului Henri Coandă, şi la nivelul direcţiilor specializate ale Ministerului Transporturilor, care vor cerceta în amănunt acest accident.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.