OUG prin care statul subvenţionează achiziţia de maşini electrice, dezbătută miercuri în Guvern

Guvernul va lua în discuţie în şedinţa de miercuri proiectul de ordonanţă de urgenţă prin care urmează să fie stabilite şi introduse subvenţiile pentru cei care cumpără maşini electrice, valoarea subvenţiei urmând să fie de maximum 5.000 de euro sau şase vouchere "Rabla".

Urmărește
33 afișări

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, că proiectul de ordonanţă de urgenţă a fost deja semnat de toate ministerele interesate în acest proiect, propunerea din proiectul de act normativ fiind acordarea a şase vouchere "Rabla" sau a unei subvenţii de 5.000 de euro pentru românii care îşi vor cumpăra maşini electrice.

Laszlo Borbely a făcut aceste declaraţii luni la prânz, când a fost invitat să testeze primul automobil total electric ce ar urma să ajungă pe străzile din România către sfârşitul acestui an.

"Este extrem de importantă implicarea autorităţilor în proiecte de acest gen pentru că, în final, aceste maşini sunt prietenoase cu mediul, iar noi trebuie să încurajăm orice iniţiativă care are ca rezultat reducerea poluării", a spus Borbely, amintind despre "problemele" pe care România le are cu poluarea în 15 "aglomerări" din ţară, situaţie pentru care este aproape de infringement din partea Comisiei Europene.

Ministrul a amintit şi despre una dintre prevederile "Cartei albe a transporturilor", care propune ca, din 2050, în centrul oraşelor mari să nu mai fie permis accesul maşinilor care folosesc combustibili fosili, ci doar celor electrice.

Borbely a fost primul care a condus maşina prezentată luni, un Renault Fluence total electric, nu înainte însă ca reprezentanţii companiei să-i prezinte câteva filmuleţe conţinând explicaţii despre modul în care funcţionează.

În prezentarea ce a precedat drive-test-ul, ministrul s-a arătat interesat de dimensiunile bateriei, precum şi de modul în care producătorul şi ideea sa au fost primiţi în alte state. Reprezentanţii companiei i-au spus că în Israel, de exemplu, maşina electrică şi dezvoltarea infrastructurii pentru folosirea ei au devenit unul dintre obiectivele guvernamentale, parteneriate în acest sens fiind încheiate de producător şi cu autorităţile şi companiile de electricitate din alte state precum Franţa, Spania, Italia sau Portugalia.

Borbely a testat apoi maşina, nu înainte de a verifica dimensiunile bateriei, amplasată în portbagaj, în spatele banchetei, declarându-se destul de nesatisfăcut de spaţiul pe care aceasta îl ocupă.

Maşina însă l-a impresionat pe ministru, care a remarcat faptul că aceasta este "ultra-silenţioasă", dar şi cuplul dezvoltat de motorul total electric.

"Da, este o variantă foarte atractivă", a spus Borbely după ce, oprit la un semafor, a inspectat sistemele şi dotările maşinii pe care o conducea. Ministrul a făcut chiar de două ori traseul propus pentru drive-test, a doua oară el rugându-i pe cei care îl însoţeau să-i permită să meargă "puţin mai repede" decât prima oară, pentru a putea verifica adevăratele calităţi ale maşinii. "Uitaţi, are putere, accelerează foarte bine", a spus Borbely, atunci când a reuşit să profite de puţinul loc în traficul destul de aglomerat din zona Casei Presei din Capitală.

Reprezentanţii firmei Renault au declarat că atât modelul Fluence cât şi o utilitară sută la sută electrică, dar şi un alt model electric, neprezentat încă publicului, vor putea fi vândute către potenţialii clienţi români "cel mai probabil la începutul anului viitor", însă ele vor putea fi văzute pe şosele din România, în diverse proiecte-pilot.

"La acest moment ele nu se vând către clienţii finali nici în Franţa, însă acolo am început proiectele-pilot", i-a spus ministrului unul dintre reprezentanţii Renault, specialist în vânzări.

Potrivit acestuia, preţul maşinii testate de Borbely este de circa 26.000 de euro, însă, prin subvenţia acordată de stat, preţul final al acesteia ar urma să fie mai mic cu circa 5.000 de euro.

Reprezentanţii firmei au subliniat fiabilitatea ca pe unul dintre cele mai importante atuuri ale motorului electric, acesta având, spre deoosebire de cel convenţional, "o singură piesă în mişcare", care transmite puterea către roţi printr-un sistem de rulmenţi. Ei au prezentat ministrului şi presei şi un model de bornă de alimentare pentru o astfel de maşină, explicând în detaliu cum funcţionează aceasta.

(Serviciul FOTO al agenţiei MEDIAFAX vă pune la dispoziţie imagini)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici