- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Părinţi: Profesorii, MECTS şi Guvernul să rezolve problemele prin dialog, în conflicte suferă elevii
Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învatamântul Preuniversitar face apel la cadrele didactice, Ministerul Educaţiei şi Guvern pentru a găsi calea către un dialog constructiv în vederea rezolvării tuturor problemelor, pentru că din conflicte singurii care au de pierdut sunt copiii.
Părinţi: Profesorii, MECTS şi Guvernul să rezolve problemele prin dialog, în conflicte suferă elevii (Imagine: Mediafax Foto)
Protestele anunţate de federaţiile sindicale din învăţământ au fost analizate, duminică, în prima dezbatere a Colegiului Director al Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar.
"În acest sens, părinţii fac un apel la cadrele didactice, Ministerul Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului (MECTS) şi Guvern pentru a găsi calea către un dialog constructiv în vederea rezolvării tuturor problemelor. Atragem atenţia în mod serios asupra faptului că, de fiecare dată, în conflictele dintre sindicate şi Guvern adevăraţii perdanţi sunt copiii, copiii noştri, ai contribuabililor şi ai electoratului din această ţară", se arată într-un comunicat al Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
România are cu 6.000 mai puţini pensionari, dar pensii mai mari
-
Cel puţin 100 de nord-coreeni au fost ucişi în lupte alături de forţele ruse, afirmă Seulul
-
Bulgaria introduce controale temporare la frontiera cu România începând cu 1 ianuarie 2025
Părinţii cred că prin continuarea acestor stări conflictuale în care nu este lăsat loc dialogului şi se folosesc poziţii de forţă este încălcat dreptul fundamental al copilului la educaţie, care presupune şi evaluarea cunoştinţelor şi competenţelor acestora.
"În prezent, elevul român, copilul nostru, beneficiar direct al unui sistem de educaţie bolnav, nereformat, este victima unor programe şi curricule aberante, rupte de realitate. Nu trebuie să-l mai folosim şi ca masa de manevră sau carne de tun în conflictele dintre MECTS, Guvern şi sindicate", a precizat sursa citată.
În Colegiul Director al federaţiei a fost analizat şi proiectul Legii educaţiei, reprezentanţii părinţilor considerând că este important ca dezbaterile cu privire la actul normativ să se poarte şi centralizat, astfel încât fiecare parte implicată în procesul educaţional să-şi poate susţine punctele de vedere cu privire la reforma sistemului educaţional.
La şedinţă au participat membrii Comitetului executiv şi ai Colegiului Director (preşedinţii organizaţiilor regionale) ai federaţiei. "Dezbaterea va continua şi în următoarele zile, astfel încât FNAP-IP să poată exprima punctul de vedere al părinţilor, beneficiarii secundari ai procesului educaţional", se mai arată în comunicat.
Cadrele didactice nu mai trec în catalog notele şi calificativele elevilor, începând de luni, nemulţumite că salariile au scăzut prin aplicarea Legii unice, dar şi că nu au fost consultate la Legea educaţiei, aceasta fiind prima acţiune din calendarul protestelor anunţate de federaţiile din educaţie.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO