- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Pasagerii care ceruseră despăgubiri în urma incidentului de pe Otopeni au pierdut procesul
Pasagerii care cerut despăgubiri pentru accidentul din decembrie 2007, când un avion a acroşat o maşină de întreţinere aflată pe pistă, au pierdut procesul cu compania aviatică Tarom, Tribunalul Bucureşti obligându-i pe aceştia să plătească cheltuieli de judecată.
Pasagerii care ceruseră despăgubiri în urma incidentului de pe Otopeni au pierdut procesul (Imagine: Mediafax Foto)
Tribunalul Bucureşti a respins, în 7 ianuarie, "ca prematur formulată" acţiunea pasagerilor. De asemenea, instanţa i-a obligat pe aceştia să plătească 17.850 de lei cheltuieli de judecată către Aeroportul Internaţional Otopeni.
Sentinţa poate fi atacată cu recurs la Curtea de Apel Bucureşti.
Procesul intentat, iniţial, la Secţia civilă a instanţei, a fost mutat la Secţia comercială, care a respins cererea pasagerilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Președinți. Descoperim că a fost cu ghinion
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Preşedinţi. Descoperim că a fost cu ghinion
-
PNL o susţine pe Elena Lasconi în turul doi al alegerilor prezidenţiale
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
Numărul pasagerilor cursei Tarom implicate în accidentul de pe Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni din decembrie 2007 - care au dat în judecată compania, cerând despăgubiri de câte 520.000 de euro - a ajuns la 59.
La Secţia civilă a Tribunalului Bucureşti au fost înregistrate iniţial două acţiuni formulate de 16 pasageri ai cursei Tarom din 30 decembrie 2007, care au chemat în judecată compania naţională Tarom şi societatea Tez Tour (firma de unde persoanele şi-au cumpărat biletele de avion), reclamanţii solicitând despăgubiri de câte 520.000 de euro pentru că şi-au ratat vacanţele şi au avut avut nevoie de consiliere psihologică.
Prima acţiune a fost înregistrat pe rolul Secţiei civile a Tribunalului Bucureşti în 27 februarie, iar în acest proces 14 pasageri ai cursei Tarom cer atât daune materiale, cât şi morale pentru că în urma incidentului aviatic patru dintre ei şi-au ratat vacanţele, dar şi pentru că au avut nevoie de consiliere psihologică în urma evenimentului.
Avocata Mariana Ştefan explica atunci că în urma incidentului aviatic din 30 decembrie 2007 în care au fost implicaţi clienţii săi, aceştia au apelat la medici psihologi. Ea a mai spus că sumele cerute cu titlu de daune materiale pentru întârzierea avionului se ridică la aproximativ 5.000 de euro pentru fiecare reclamant.
Pasagerii mai cereau 20.000 de euro de persoană, cu titlu de daune morale pentru faptul că nu au mai putut avea o vacanţă, iar pentru şocul suferit în timpul incidentului şi îngrijirea psihologică de după eveniment, aceştia solicitau încă 500.000 de euro de persoană.
Separat, pasagera Daniela Niţă a formulat o acţiune care are acelaşi obiect, dar în cazul căreia s-a emis şi un certificat medico-legal. În certificat se arată că aceasta a suferit o vătămare corporală în momentul în care pantalonii acesteia s-au îmbibat cu soluţie anti-îngheţ, soluţie cu care a fost tratată aripa avionului.
Şi procesul acesteia se judecă la Secţia comercială a tribunalului, dezbaterile în faţa judecătorului urmând să fie reluate în 6 martie.
Daniela Niţă are aceleaşi pretenţii materiale de la firmele Tarom şi Tez Tour ca şi ceilalţi pasageri, iar procesul acesteia a început în 11 aprilie 2008, tot la Tribunalul Bucureşti.
În 30 decembrie 2007, o aeronavă Boeing 737-300 aparţinând companiei Tarom, în care se aflau 117 de pasageri şi şase membri ai echipajului, a intrat într-o maşină de la balizajul aeroportului aflată pe pista de decolare. În urma incidentului, cei 117 pasageri, care urmau să ajungă la Sharm El Sheikh, au fost evacuaţi, fiind nevoiţi să stea mai multe ore în aeroport, până când au fost preluaţi de o altă aeronavă pentru a fi transportaţi spre destinaţie.
Citeşte şi
Autorizare eronată, deficienţe de comunicare - cauzele accidentului de la Otopeni
Raport MT: Controlorii de trafic, vinovaţi pentru accidentul aviatic de pe Otopeni
ROMATSA nu face declaraţii privind accidentul de pe Aeroportul Otopeni
Ciucă:Cauza accidentului - coordonarea necorespunzătoare turnul de control - echipa de pe pistă
Cursa Tarom cu destinaţia Sharm El Sheikh a decolat de pe Aeroportul Otopeni
Otopeni: Un avion care se pregătea să decoleze s-a izbit de o maşină aflată pe pistă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO