„Sistemul de avertizare instalat la Pasajul Basarab este o premieră. În ţară nu există aşa ceva şi nici la nivel european din câte ştiu eu. Avertizarea se declanşează la cutremure de peste 6 grade pe scara Richter. Pe ecranele montate la 200-150 de metri de intrare pe pod vor fi afişate mesaje care vor avertiza şoferii că urmează un cutremur şi să nu urce pe pasaj. Avertizarea se face cu 35-40 de secunde înainte de cutremur„, a explicat pentru HotNews.ro prof. dr. Gheorghe Marmureanu, directorul onorific al Institutului Naţional pentru Fizica Pământului (INFP).
Ecranele informative pe care vor fi afişate mesajele de avertizare sunt cele montate la fiecare urcare pe pasaj (N. Titulescu, Calea Griviţei, Calea Plevnei, Sos. Orhideelor şi Sos. Grozăveşti).
Potrivit lui Gheorghe Mărmureanu, Pasajul Basarab este primul punct din România accesibil publicului larg care beneficiază de sistem. Tot potrivit directorului onorific al INFP, sistemul ar putea fi extins în scurt timp şi la instituţii şi clădiri civile, cum ar fi şcolile şi spitalele.
Pasajul Basarab a fost deschis traficului auto pe 19 iunie. Pasajul are 1,9 kilometri şi este cel mai lat pod hobant urban din Europa. Acesta face legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu – Şoseaua Orhideelor – Podul Grozăveşti – Bulevardul Vasile Milea, respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucureşti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.