Predare multidisciplinară în on-line. La asta se gândesc cei din Ministerul Educaţiei. De ce? Ca elevii să nu mai stea atâtea ore în faţa laptopului.
Marian Staş, expert în educaţie, atrage atenţia că se pune problema greşit. Nu toţi profesorii sunt pregătiţi să predea în acest sistem.
„Problema prost formulată este că aşa toţi profesorii trebuie să facă. Nu este adevărat. În primul rând că nu toţi pot. Şi că nu trebuie. Dar dacă pot să îmbogăţesc şi pot să fac lucrul ăsta, de ce nu. Ăia care nu pot trag de ei să facă ceea ce nu sunt în stare. În momentul în care pun un plan cadru unic pentru 160 de mii de copii pentru 200 de mii de profesori, ăla nu are cum să fie servit de nicio mare tehnică. Aia este filozofie comunistă a pedagogiei. Un tabel pentru toţi” spune Marian Staş.
În alte ţări, profesorii sunt obişnuiţi cu predarea multidisciplinară. În Universităţile din Danemarca de câţiva ani se aplică acestă metodă de predare.
Profesorul Florin Colceag îţi spune că şi elevii au nevoie de adaptare. Şi elevii au nevoie de antrenament, îţi spune, nu doar cadrele didactice.
„Chiar mă apucă râsul cu Ministerul Educaţiei. Elevii la diverse etape de vârstă au diverse întrebări, au curiozităţi, au deschideri care sunt deschise vârstei. Tu vii şi le predai nu ştiu ce, păi trece pe lângă urechile lor”, consideră el.