Persoanele care solicită cetăţenia română vor comunica prin mijloace electronice cu autorităţile

  • Persoanele care solicită acordarea cetăţeniei române vor comunica prin mijloace electronice cu autorităţile din România.
  • Până în prezent, comunicarea s-a făcut prin poştă.
Urmărește
404 afișări
Imaginea articolului Persoanele care solicită cetăţenia română vor comunica prin mijloace electronice cu autorităţile

Sursa foto: profimedia

Ministerul Justiţiei a anunţat că a fost aprobată o ordonanţă de urgenţă care instituie procedura de comunicare prin mijloace electronice în cazul solicitărilor de acordare a cetăţeniei române.

În prezent, procedura comunicării corespondenţei şi a ordinelor preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie cu privire la aprobarea/respingerea cererilor de acordare/redobândire a cetăţeniei române se face prin scrisoare poştală transmisă cu confirmare de primire. Anual, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie transmite peste 100.000 de scrisori recomandate, în străinătate în marea lor majoritate, prin serviciile oferite de Poşta Română.

„Această procedură are câteva neajunsuri majore, cum ar fi alocarea de resurse umane unor activităţi cronofage şi randamentul scăzut, pentru că multe comunicări nu ajung la destinatar, iar retransmiterea scrisorilor generează noi costuri şi contribuie la acumularea unui stoc important de dosare care grevează activitatea Autorităţii. Astfel, în anul 2020, din numărul total de adrese prin care Comisia pentru cetăţenie a solicitat completarea dosarelor administrative, doar în 56 % din cazuri s-a întors confirmarea de primire semnată de destinatar. În 44% din cazuri, fie Poşta Română a restituit corespondenţa cu menţiuni precum „lipsă domiciliu” sau „expirat termen de păstrare”, fie nu a fost transmis Autorităţii niciun răspuns”, au anunţat reprezentanţii Ministerului Justiţiei.

Consecinţa directă a acestei situaţii este imposibilitatea soluţionării cererilor de cetăţenie respective, menţinerea acestora pe rolul Comisiei pentru cetăţenie pe termen nedeterminat, refacerea corespondenţei cu costurile suplimentare aferente, dar şi imposibilitatea respingerii cererilor ca nesusţinute, atunci când s-ar impune această soluţie.

Noile prevederi permit îndeplinirea procedurii de comunicare a ordinelor de acordare/redobândire a cetăţeniei române prin mijloace electronice, la adresa de poştă electronică indicată de solicitant în cuprinsul cererii depuse.

Astfel, se stabileşte dreptul solicitanţilor de a opta sub semnătură, la depunerea cererii de cetăţenie, pentru recepţionarea corespondenţei prin mijloace electronice, comunicarea fiind însoţită de semnătura electronică extinsă a Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, bazată pe un certificat calificat, care va înlocui ştampila instituţiei şi semnătura preşedintelui Autorităţii, precizează reprezentanţii MJ.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici